Wij hebben 3 katten en die spelen elke dag heerlijk buiten ze wandelen de hele buurt rond en genieten, sluit ik ze op in huis worden die beestjes dood ongelukg. Dat doen we dus gewoon niet. We wonen in een samenleving waarin het gedoogd is om huisdieren te hebben en je katten buiten te laten lopen, je muziek aan te hebben staan tot een bepaalde tijd, je kind te laten schreeuwen (oké dat doe je niet bewust maar het kind doet het toch echt). Dus kan je daar niet tegen en ga je als een bejaarde overal op zitten zeuren tjha dan ben jij misschien wel degene die ergens moet gaan wonen waar je geen buren en dus ook geen huisdieren van de buren hebt die rond wandelen. Als je overal zo een bigdeal van gaat maken pff dan hou je geen leven meer over. OT. Helaas weet ik heel goed dat er mensen zijn die katten vermoorden en in de Kliko gooien dit is ook gebeurt met de oude kat van de schoonouders die lag dus 2 straten verder op in de kliko iemand heeft gewoon zijn nekkie omgedraaid. Blijf gewoon met je handen van ander mans spullen en dus ook dieren af, heb je er last van dan gooi je water over ze heen. Dat vinden katten niet leuk maar het doet ze iniedergeval geen pijn en als ze een paar keer een glas water over hun heen hebben gehad dan bedenken ze zich de volgende keer wel twee keer voordat ze in je tuin komen. Hopelijk komt het poesje van de topic starter snel terecht.
Mwhahahahaha, hopelijk is zijn de bordjes voor de eigenaren van de katten bedoeld ivm schade die de katten eventueel oplopen.
Sorry hoor, maar ik vind dat sommige wel heel erg ver gaan!!!! Wat een onzin! Hoe kun je de overlast van een kind nou vergelijken met de overlast van een kat???? Tuurlijk hoor je kinderen soms schreeuwen, maar heb jij ooit 1 van je buurtkinderen zien poepen in je tuin? of beter nog in je zandbak? Of zat er een lief buurjongetje de vissen uit de vijver te grijpen om ze vervolgens op te eten? En legde het overbuurmeisje ook een dode muis voor je deur neer? Jij kiest ervoor om katten te nemen, zorg er dan ook voor dat die katten niet bij anderen te last zijn!! Gebeurt dit wel, ja kun je er eigenlijk nog vrij weinig aan doen behalve je excuses aanbieden en er misschien wat aan proberen te veranderen. Ik moest ook heel hard lachen om iemand die er neer had gezet: Waar gaat het toch heen met de wereld??? Je kat aanlijnen???? KOMOP ZEG!!! Heel fijn dat er zoveel kattenliefhebbers zijn, maar je kan ook TE ver gaan!! Stel dat de directeur van artis ineens denkt: Achhhh wat zielig! Al die beren achter slot en grendel!! Ik laat ze gewoon los lopen! Ik heb ook last van de buurtkinderen, dus de buren mogen niet zeuren.. NOu.. dat word wat.. En vergeet niet dat de last die de meeste hebben van buren aan geluidsoverlast, kinderen enz.. Die dat waarsch ook van jou hebben! Daar komt voor hun nog is de kat bovenop.. Dus get real en ga niet overal een smoesje voor verzinnen want het is gewoon verdomd irrietant om last te hebben van iemand anders huisdier!!
Wat een onzin!! Ze zegt helemaal niet dat dierenleed mag, maar dat er gewoon zoveel creeps zijn die het wel DOEN als jij je kat los laat lopen.. Daar moet je tegenwoordig niet meer raar van op staan te kijken! Het is verschrikkelijk, en het liefst zouden die mensen van mij achter de tralies mogen verdwijnen.. Maargoed NL he..
Laat ik vooral beginnen te zeggen dat ik oprecht hoop dat je poes terugkomt, het is verschrikkelijk als je je beestje kwijt bent en niet weet wat er is gebeurd! Maar je zegt toch wel een paar vreemde dingen... Het is me om te beginnen niet duidelijk waar het verhaal vandaan komt dat iemand haar heeft gedood en in de container gestopt? Verder zeg je dat je ("nog maar" nota bene!) 5 katten over hebt! Dat is heel veel! Het is net zo min natuurlijk om katten in huis (al hebben ze dan uitloop naar buiten) te houden als honden. En dan helemaal 5! Het zou ook nog eens zo kunnen zijn dat je poes, zeker nu ze zwanger is, een rustiger plek of zelfs adres heeft opgezocht om de simpele reden dat het in huis echt te druk is (en dat wil niet zeggen dat ze het niet met de andere katten zou kunnen vinden, want dat hoeft er niets mee te maken te hebben!). Ik denk wel dat het handig is, nu je al 2 katten kwijt bent, na te denken wat je kan doen om het verder te voorkomen. In ieder geval chippen (voorkomt niet het verdwijnen, maar maakt de kans op terugvinden groter), toch je tuin afzetten, minder katten houden, etc.
Nee jij hebt een duidelijk voorbeeld over beren los laten lopen En nee ik heb geen last van kinderen, ik noem een voorbeeld maar dat mag schijnbaar niet... In Nederland mag je volgens mij je kat buiten laten, dus kunnen katteneigenaren ook zeggen als je er last van hebt ga je maar in een land wonen waar het niet mag.
Ik verzin geen smoesjes hoor Ik zeg alleen dat ik echt mijn katten niet binnen houd omdat andere mensen ze misschien minder leuk vind. Ik vind mijn buurman ook niet leuk maarja die komt helaas ook naar buiten en zijn hond ook die elke scheet een reden vind om te gaan blaffen. Tjha ik kan er moeilijk wat over zeggen niet omdat ik een kat of een kind heb maar wel omdat ik ervoor gekozen heb om hier te wonen. Kan ik dat allemaal niet meer aan tjha dan zal ik toch echt ergens moeten gaan wonen waar ik dus geen buren met de bijkomstige "problemen" heb. Daarom zei ik dus ook iedereen die zich er echt zo aan irriteert en het allemaal zo vervelend vind die moeten maar hard gaan sparen voor hun vrijstaande villa (of anders dan maar een hutje op de hei)
Probleem verschuiven heet dat. Jouw kat veroorzaakt overlast en IK ( hypothetisch hé ) mag dat oplossen. Vreemd. Jij hebt toch voor die beesten gekozen? Door de laconieke houding van de katteneigenaren worden andere mensen gedreven om maatregelen te nemen die te ver gaan. Dussssssss: Als jouw kat dood in een afvalbak belandt, heb je dat aan jezelf te danken. Niet janken dan. Jij wilde ze toch buiten laten? Jij vond het toch zo zielig ze binnen te houden? Jij bent verantwoordelijk voor jouw beesten, en niemand anders. Als je je katten buiten laat, loop je een risico, dat weet je, er kan altijd wat gebeuren. Er komen niet echt zinnige posts meer bij, evenmin van mijzelf ben ik bang. Ik ga deze discussie verlaten, er komt toch niets meer uit.
Oh gaan we op die toer, dus als jouw man, kind of wie dan ook buiten loopt en dood gereden wordt moet je ook maar niet janken want tjha jij wilde toch een kind had je hem maar binnen moeten houden. Maar goed met dank aan mensen zoals jij gaat onze samenleving naar de knoppen
Nou het voorbeeld van de beren neem ik om net zo te overdrijven als jullie doen!! Komop zeg, je kan hoog en laag springen wat je wilt.. Of er nu wat aan te doen valt of niet.. Het is gewoon vervelend om last te hebben van andermans katten.. & ik verbaas me ook gewoon over de uitspraken die hier worden gedaan zoals: Er zijn zat middeltjes om andermans katten uit je tuin te houden.. Dus zo ver is het? Dat mensen zonder katten die geen overlast willen zich in de kosten moeten gaan werken voor de katten van iemand anders?? DAN vraag ik me af: waar gaat dit heen! B en N: Dus jij vind dat andere mensen daar maar moet voor gaan sparen?? Voor een villa zodat we geen last hebben van jou katten? Ik zou zeggen, ga zelf eerst is sparen voor een afbakering in je tuin.. En idd zoals angelina zegt: niet janken als je kat iets overkomt, want mensen zoals jij werken het jezelf in de hand. Als jij mijn buurvrouw was geweest had ik echt ( zoals jij ook voor jou buren hebt ) 0,0 respect voor je als het gaat om : REKENING MET ANDEREN TE HOUDEN!!!
Ik heb gekozen voor veel katten, doordat we een tijd een cattery hebben gehad en een weeskittenopvang. Ik heb ervoor gekozen, mijn buren niet! Mijn tuin is dus afgezet en niemand heeft overlast. mijn katten worden niet gestolen, lopen geen ziektes op of verwondingen, worden nooit vermist, etc Niet binnen kunnen houden, zit in de genen..Onzin! Naast onze rasdieren heb ik twee korthaartjes die uit wilde ouders komen. Mijn katten zijn zeer tevreden, gelukkig en bovenal gezond. Wanneer ik mijn honden uitlaat, heb ik toch ook poepzakjes bij me?
Ik hoef ook geen respect van mensen die zo over dieren denken dus dat scheelt . En ja ik ga het inderdaad vergelijken met mensen omdat de boodschap anders helemaal niet aan komt bij jullie. En nee ik ga absoluut mijn tuin niet verbouwen om mijn katten hier te houden ze mogen lekker door de buurt wandelen. En nee ik ga ook niet met die reden voor een villa sparen want IK heb geen last van katten en IK maak me ook niet druk over die blaffende hond van de buren of de buurman die IK niet zo aardig vind. Hebben ZIJ daar wel last van dan is dat inderdaad HUN probleem en gaan ze maar lekker ergens wonen waar ze die problemen niet hebben. En tjha zolang het in Nederland oké is om je katten rond te laten lopen heb je dat maar te slikken doe je dat niet dan moet je lekker emigreren naar een land waar katten niet vrij los mogen lopen.
Geloof me dan ben je een van de weinige. (en ookal gaan alle honden eigenaren nu zeggen dat ze dat ook netjes doen dan vraag ik me af hoe het komt dat er om elke hoek van de straat een hondendrol ligt)
Katten/dieren/mensen/kinderen hebben allemaal 1 ding gemeen en dat is namelijk het feit dat het leven wezens zijn en ja daar dien je respect voor te hebben, heb je dat niet verwacht dan niet dat iemand dat wel voor jou of je kinderen heeft.
Eeeh waar ging het hier ook alweer over? Ben het even kwijt maar weet zeker dat dit niet de bedoeling van het topic was. Jullie gaan steeds lelijker (kattig leek me niet zo'n goede woordkeus ) tegen elkaar doen en geloof mij, hier komt toch geen oplossing uit. Ik hoop dat TS nog wil reageren op mijn vraag: Waardoor heb je het idee dat jou kat in de kliko is belandt? Heb je een mogelijke aanwijzing of zelfs een "verdachte"? Of is het alleen een vermoeden? Hoe dan ook, ik hoop voor jou dat je kat snel weer veilig terug komt. Ik sluit me aan bij de anderen die je als tip gaven om briefjes op te hangen in de buurt. Miss zit ze idd ergens opgesloten, veel mensen hebben deuren en ramen openstaan met dit weer. Sterkte!
O mijn god ik ga hier ook niet meer verder op in. Want ik ben nu met iemand in discussie die totaal geen rekening houdt met andere mensen. Het is nogal een verschil he, een blaffende hond van de buren of kat van iemand anders, die MIJN planten sloopt, alles onderkakt, en dat ik mijn hond niet normaal buiten kan laten in mijn eigen tuin omdat ze schrik van katten heeft. Mijn hond komt dan ook nooit maar ook nooit bij andere mensen in de tuin. Dat ze rondlopen op straat prima, maar bij andere mensen in de tuin horen ze weg te blijven. En als de baasjes maar een klein beetjje fatsoen hebben houden ze de katten maar mooi bij zich. Hun kiezen voor een kat dus hun zijn veranwoordelijk voor die beestjes heel simpel.