Waarom doen mensen niks aan vermissing katten...

Discussie in 'De lounge' gestart door puzzcat24, 17 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tamale

Tamale Niet meer actief

Hoe moet het bij ons aankomen dan?
    Het enige wat bij ons aankomt is dat jij blijkbaar net zoveel om je katten geeft als om je kind en man..
    Anders maak je wel een heeeele onlogische opmerking!

En de hond van de buren komt niet bij jou in de tuin, de vervelende buurman ook niet neem ik aan, anders vraag ik me af in welk soort wijk je woont.
    De eigenaren van de hond mag je ook rustig aanspreken op het blaffen want blijkbaar irriteerd het je wel..
    Maar onthou wel dat het bij blaffen blijft, en die hond niet in jou tuin komt graven om er vervolgens in te poepen..
    En misschien wel je vijver leeg te vissen..
    Het klopt gewoon niet! Punt..

2. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Ben het zo erg met je eens.

3. Tamale

Tamale Niet meer actief

Precies! Alsof het mn eigen woorden zijn..

4. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Nou nog 1 keer dan en dan vind ik het mooi geweest ;)

Als er tegen mij gezegd wordt dat ik niet moet janken omdat mijn kat doodgereden wordt dan zeg ik inderdaad dat zij ook niet moet janken als haar kind dood gereden wordt. Niet dat het net zo erg, tuurlijk is een dood kindje veel erger maar het blijven wel 2 leven wezens. Zowel dat kindje als die kat verdienen het niet om dood gereden te worden. En gebeurt dit wel dan hoef je echt niet te zeggen "Ach niet janken jij liet je kat buiten" of "ach niet janken want jij liet je kind buiten spelen".

Toen wij nog geen katten hadden en ik nog bij mijn ouders woonde kwamer er ook regelmatig katten langs en die deden ook wel eens hun behoeftes in de tuin, tjha leuk is anders maar inderdaad het hoort er bij.

Waar het bij hoort, bij een land zoals Nederland waar katten vrij buiten mogen lopen.

Om even 1 punt duidelijk te maken waar het mij omgaat; iedereen moet met zijn handen van andermans dieren/spullen/kinder etc af blijven heb je er echt last van dan los je dat op een normale manier op. En met betrekking tot katten kan je dat bijvoorbeeld doen door een glas water over ze heen te gooien, leuk zullen ze dat niet vinden maar je doet ze er iniedergeval geen pijn mee.

Ga geen rechtertje lopen spelen omdat jij vind dat die katten niet in jouw tuin horen.

Want als je dat echt vind dan moet je inderdaad emigreren naar een land waar het verboden is en je wel in je recht staat om die beestjes iets aan te doen....(al hoop ik echt met heel mijn hart dat zulke regels er in geen enkel land zijn)

Zo en nu ga ik even buiten met mijn katten spelen voordat ze weer op onderzoek uitgaan om in jouw tuin te poepen ;) (just kiddin´ dus niet meteen weer boos worden)

(leuk hoor al die opvliegende hormoonbommen :p)

5. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    En ik zeg ook nog een keer.
    Het gaat mij er niet om dat katten over straat lopen.
    Maar wel dat ze m,n tuin vernielen en alles vol poepen.
    En voor de 100ste keer want volgens mij lees jij alles maar half ik heb nog nooit mensen of honden of kinderen in mijn tuin zien poepen of graven of een vis uit vijver halen.
    En een kat zie ik dat hier regelmatig doen.
    Verder ga ik mijn tijd niet meer verdoen in dit topic.

6. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Serieus het is maar goed dat jij de discussie gaat verlaten want ik irriteer me mateloos aan je antwoorden .. !

Dus als jou hond ( heb je niet weet ik maar even als vb ) op mijn erf weer gaat zitten schijten dan mag ik dat beest dood knuppelen ?

want ja zoals je zelf zegt je hebt het dan aan je zelf te danken, niet janken dan !!

7. Tamale

Tamale Niet meer actief

idd.. ik hou het hier ook bij want het is een gebed zonder einde.
    Ik vind je vergelijking nog steeds heel vreemd..
    En ik vind het heel erg dat er mensen zijn zoals jou die hierop reageren met: ach in NL mogen ze loslopen dus jammer dan..
    Je kan toch rekening met de buren houden?
    maargoed..

8. chantal1984

You Go Girl !! :D ...

9. chantal1984

Doen sommige buren toch ook niet met ons ( rekening houden ) als ze hun honden weer laten schijten op de kinderspeelplaats of voor je erf ...

10. Tamale

Tamale Niet meer actief

:(

Ze zegt helemaal niet dat dit mag!!!
    Alleen dat je niet raar op moet gaan kijken als dit wel gebeurt.
    Want zulke mensen wonen nou eenmaal in NL, en als jij je katten los laat lopen en 0,0 rekening houd met buren, tja dan kun je zoiets verwachten!!

11. Tamale

Tamale Niet meer actief

Mensen die de hondepoep overal laten liggen is ook HEEL vervelend, en HEEL vies!!
    Die kun je er ook op aan spreken, en zullen door politie hier ook op aangesproken worden.
    Maar het gaat hier vooral over katten die achterthuis komen, vissen uit de vijver halen, poepen in de tuin, soms zelfs binnen komen..
    Lekkere buurvrouw ben je dan als je geen rekening wilt houden met je buren omdat er ook wel is hondepoep op straat ligt..
    Komop zeg.... zo kunnen we nog wel even verder!!
    Als iedereen zoals jullie zou denken, dan zou de wereld er echt verschrikkelijk egoistisch bij staan..

Het is maar goed dat mensen zoals mij en enkele anderen hier nog wel het fatsoen hebben om voor je eigen huisdieren te zorgen EN te zorgen dat de buren geen last van jou huisideren hebben.

12. chantal1984

Ja maar luister ff waarom zou ik rekening moeten houden met mensen die ook geen rekening met ons houden ??

Het maakt niet uit of je hier je katten binnen houd want die honden blijven toch wel schijten op plekken die niet voor honden bedoeld zijn ...

En tuurlijk zoals eerder al gezegd, '' een betere wereld begint bij je zelf '' maar als ik mijn katten binnen houd en die honden blijven schijten wat zijn we er dan mee op geschoten ??? NIETS !

En geloof me ik hou juist wel rekening met mijn buren maar vind gewoon niet dat sommige recht van spreken hebben als ze klagen terwijl dat ze hun honden laten poepen overal ...

Als jij last hebt van mijn katten als buur zijnde dan zal ik daar gewoon netjes wat aan gaan doen maar als ik dan de volgende dag jou ineens je hond ergens zie uitlaten ( hier in het speelplaatsje bv ) en het dan niet opruimt dan vind ik gewoon dat je niet moet zeiken over mijn katten..

13. Tamale

Tamale Niet meer actief

Komop zeg!!! ;) Je komt zo wijs over, maar aan jou reacties te zien heb jij echt GEEN idee van wat rekening met elkaar houden inhoudt..
    Echt zeer triest!!

14. Tamale

Tamale Niet meer actief

Hoe weet jij nou van wie die honden zijn?? En fluister jij je katten in: He daar moet je niet in de tuin gaan zitten want die hebben geen hond die overal kakt.. dus die mag je niet lastigvallen.
    IEDEREEN in jou buurt heeft waarsch last van jou katten..
    OOK mensen die geen hond hebben!!

En zoals jij praat is het alsof je met alles zegt: Achh hun doen het toch ook..
    Ik zit me nu toch stevig af te vragen of ik niet met een klein kind aan het discuseren ben, want van een volwassen iemand verwacht ik toch wat meer respect voor de medemens!

15. chantal1984

Zoals ik al zei ik heb respect voor jou als jij respect voor mij toont .. Ik weet idd wie honden hebben en niet ...

Geen zin meer om verder in discussie te gaan want het gaat nergens over ....

En als ik '' Yo Go Girl '' zeg wat heeft dat met Niet volwassen zijn te maken ? Ik vind gewoon dat ze gelijk heeft .. sorry dat ik het niet met jou eens ben hoor ..

Maar ik ga er vandoor geen zin meer in deze eindeloze discussie

16. Foxter

Foxter Niet meer actief

Als die eigenaren hun katten in de smiezen hielden wisten ze dat het kon gebeuren, dus bij mij hoeven ze niet aan te komen als mn hond hun kat te grazen neemt in mijn eigen tuin.

17. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Door dit soort dingen hou ik mijn katten binnen!

Ik heb ook een hond, een rottweiler, en als die op straat poept dan heb ik plastic zakjes bij me om het op te rapen en weg te gooien. Ik zie dat als een kleine moeite.

Maar Katten binnen houden klinkt makkelijker als dat het is...........niet ieder kat kan dit en soms kan het gebeuren dat een kat ontsnapt.
    Als je hem/haar uit de tuin jaagt snap ik .............maar als ik mn katje aan stukken gescheurd terug krijg omdat ze toevallig zo dom was om bij iemand in de tuin te lopen die de hond op hem/haar los laat vind ik dat toch verminderd grappig en is de kans toch heel groot dat ik niet voor mezelf in sta.

18. Foxter

Foxter Niet meer actief

Tja, ik ga mn honden niet binnen houden omdat iemand anders zn kat mmisschien door mijn tuin loopt.

19. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Lees eerst de eerste quote en dan de 2e. Wat klopt hier niet:D

20. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Nou vertel maar wat er volgens jou niet klopt...........

(Of gaan we nu lekker met zijn allen lopen mierensiften en net doen alsof we hier met zijn allen niet weten wat er bedoelt wordt......)

Deel Deze Pagina