Holy crap, er zijn hier flink wat psycho-bitches op het forum! Ach, als ik weet dat iemand zo met beesten omgaat ( of erover denkt ) wil ik al helemaal niks met zo'n persoon te maken hebben. Beesten ( zoals katten ) zijn onschuldige, weerloze beesten. Als iemand die al opzettelijk kan verwonden, of zijn honden erop af stuurd, hoe is zo'n persoon dan met mensen? Nope, ik vertrouw die figuren voor geen meter. Mijn katten lopen netjes in onze eigen tuin en komen niet verder, wij hebben meer overlast van de buurhonden die janken, door de schutting heen pissen en schijten ( wat heerlijk ruikt met dit weer ) dan al de buurkatten. Ik vind het wel gezellig, lekker kroelen midden op straat. Diegene die het ooit in zijn kop haalt 1 van mijn beesten opzettelijk pijn te doen die is echt nog niet jarig
In de 2e quote zeg je dat je respect dient te hebben voor levende wezens (dus dieren èn mensen), maar je 1e quote spreekt dat totaal tegen, aangezien jezelf ook totaal geen respect hebt voor mensen die eventueel last hebben van jou dieren. Want dat is hùn probleem zeg je....Lijkt me van weinig respect getuigen van jou kant Dat viel me gewoon op
Dan heb ik het dus over wederzijds respect, hebben zij geen respect voor mij, mijn familie, mijn spullen of mijn dieren heb ik inderdaad 0,0 respect voor hen.
Nee hoor, ze zegt dat zij geen respect hoeft van mensen die zo over dieren denken, niet dat zij geen respect heeft
ik begrijp dat je wel 7 katten had pussycat waaronder 1 zwanger... Dat is best veel.... ik ben van mening dat je niet zomaar iemands kat mag afpakken/ vermoorden laat dat duidelijk zijn. Maar ik vind ook dat wanneer je in een normaal huis woont, dus geen boerderij met een groot erf oid, dat je rekening moet houden met de buurt en niet alleen met jezelf. Je zegt zoiets als: mensen mogen alleen leven oid, maar dat slaat natuurlijk nergens op. de kat stamt af van de tijger, en is door mensen als huisdier genomen. Katten geven nu eenmaal overlast door te plassen, poepen, in andermans tuinen en of huizen rondlopen konijnen aan te vallen.. Jaaa wij hebben een tam konijn die altijd losloopt in de tuin, maar `s nachts niet, we sluiten haar op voor haar eigen veiligheid. want er zijn katten die haar territorium willen hebben. Zij verjaagd ze, maar als ze niet uitkijkt dan wordt ze door diezelfde katten vermoord. Daar baal ik best van, dat ik moet uitkijken dat er geen kat in mijn tuin komt. ik laat mijn konijn ook niet bij de buren in de tuin, als ik geen hek zou plaatsen dan was ze allang op onderzoek uitgegaan. Maar goed, ik heb best wel een hekel aan katten gekregen. Toen we hier kwamen wonen was onze tuin een echte kattenbak van minstens 15 katten uit de buurt en GOOOOOOOOOOOOOOOR, en iemand zei hier ook iets als dat je veel dingen kunt doen om katten te verjagen? ik kon elke dag wel 3 keer met antikattenspul spuiten, maar dat hielp niet voldoende. en prikkeldraad spannen of schokdraad dat mag ik niet doen. En toen ik zwanger was moest ik met handschoenen tuinieren omdat een of andere K**kat misschien wel in mijn tuin heeft lopen schijten, daar baalde ik ook erg van! Groetjes
Maar het zijn jou katten, en dat de mensen die daar last van hebben maar moeten verhuizen omdat dat hun probleem zou zijn, vind ik dan weer van weinig respect richting die mensen getuigen. Maargoed, waarsschijnlijk zie ik het dan verkeerd
Popcorn en Jujubees! Yum yum, geef mij ook wat! Dames dames Het is veel te warm om zo'n onzinnige (en oneindige) discussie te houden... Let's just agree to disagree?
Mijn hemel zeg sommige mensen kunnen echt niet lezen he ... hoe vaak moet B en N nog zeggen dat het over wederzijds respect gaat ? ben het volkoooooooooomen met haar eens !! Nogmaals waarom moet ik veranderen met mijn katten als ik ook overlast van jou honden blijf houden ( nadat ik er wat aan gedaan hebt ) honden blijven dan wel in de tuin maar als ze uit gelaten worden dan zijn sommige baasjes te lui om de troep op te ruimen ... Ben wel erg benieuwd naar een antwoord, dus kom maar op !! Wij hebben hier aan de overkant twee scholen zitten met een pad er langs en in de herfst is het daar zo smerig, als dan alle blaadjes op de grond liggen weet je dus niet waar die smerige stink honden stront ligt, al die kinderen trappen daar in als ze uit school komen .. Is het nu echt zo moeilijk om gewoon die poep op te ruimen ?? En dat is niet ranzig wouden jullie zeggen ?? Dat vind ik net zo smerig als dat jullie het smerig vinden dat mijn katten in jou tuin scheiten... Begrijp me niet verkeerd ik ben gek op honden maar vind gewoon niet dat sommige mensen moeten klagen over katten stront terwijl dat ze zelf te verdomd zijn om het poep van hun hond op te ruimen ..
Het gaat nu allemaal van kwaad tot erger. Het gaat erom dat je dieren niks aan doet omdat je er last van hebt, vogels niet, katten niet, dieren op de kinderboerderij niet, honden niet enz. enz. Vind je dat dat wel kan verdien je geen respect van wie dan ook vind ik, dan ben je psychisch niet in orde en moet je hulp zoeken, ook mensen die dit soort dingen goedpraten. Als je last hebt van iemand praat je met diegene zodat diegene naar een oplossing kan zoeken zodat beide partijen tevreden zijn.
@Chantal: Ik ben het helemaal met je eens hoor! Ik was altijd een katten mens.........dat heet: wij hadden veel katten thuis en ook een hond maar ik vond de katten leuker. De katten bleven gewoon binnen. Toen ik op mezelf ging wonen heb ik ook 4 katten gehad en die konden ook gewoon binnen blijven......geen probleem. Nu hebben we een kat en een hond en ik ruim altijd de hondenpoep op als ze het niet op het uitlaat veldje doet..........inmiddels doet ze het niet meer midden op straat! Ja want dat kan je een hond leren! Zindelijkheid gaat verder als niet in huis poepen en plassen! Ik erger me dood aan mensen die het gewoon lekker laten liggen! Maar katten mensen zijn ook niet altijd verantwoordelijk met hun dieren, alleen deze staan veel dichter bij de natuur als honden en er zijn veel katten niet binnen te houden of te trainen op een bak de plassen en poepen. Dat geeft een honden eigenaar nog geen reden om de katje aan stukken te laten schuren door de hond. Of gif te strooien omdat je het zat bent! Maar ik denk dat dit een discussie is die niemand ooit zal winnen of in een gelijk spel te eindigen omdat er altijd één persoon zn huisdier kwijt raakt! Zo hebben wij een siamees gehad (€500,00) die was niet binnen te houden en die is vergiftigd door de buurvrouw! En deze kwam zelfs gewoon binnen om op de bak te gaan! Dus niet alle buiten katten doen het in je tuin! Maar ik ben wel mijn kat kwijt!
Jeetje, wat wordt er soms hard gereageerd, ik schrik er een beetje van. Waarom moeten honden of katten vermoord worden omdat ze hun natuur volgen? Die kat of hond doet in principe niks verkeerd. Volgens mij ben je sowieso verkeerd bezig als je iemands huisdier (of welk dier dan ook) vermoord omdat jij er niet mee om kan gaan. Als je last hebt van iemand's huisdier dan ga je toch met de eigenaars praten? Ik weet zeker dat de meeste baasjes de troep van hun huisdier wel willen opruimen of schade willen vergoeden. Wij hebben zelf drie katten in een katrijke omgeving, en de katten gaan wel eens bij elkaar eten. Toen we hoorden dat onze katten wel heel vaak in het bakje van een buurkat aan het snoepen waren hebben we meteen aangeboden om wat nieuw voer te komen brengen. Buren die geen zin hebben in de katten zetten er wel eens de tuinslang op. Dat is prima! Sommige katten hou je echt niet binnen (ook niet met hoge hekken en schrikdraad we hebben het geprobeerd), en volgens mij is dat ook helemaal niet nodig. Je kan er als buurman best veel aan doen desnoods in samenspel met de eigenaar. Echt waar, ik schrik van de intolerante reacties! Je geeft je buurkinderen toch ook geen hens voor hun hoofd omdat ze te hard aan het spelen zijn? Dan ga je toch ook even naar de moeder? Of woon ik gewoon in een erg nette straat?
@Zilvervos: Helemaal eens met wat je schrijft! Er is echt heel veel intolerantie tegen andermans huisdieren. Wegjagen of een tuinslang er op zetten vind ik helemaal prima! Wat ik ook gewoon niet begrijp dat mijn katje dood moet omdat hij iets interessants gevonden heeft in de tuin van de buren. De kat die ik nu nog over heb loopt wel eens via het balkon bij de buren en gaat daar wel eens op het bed liggen Dan komt de buurman haar weer even netjes terug brengen Ik heb gelukkig nu ook hele fijne buren
Ik ben van mening dat je zowel honden als katten kunt leren om alleen in eigen tuin te komen en op bepalde plaatsen hun behoefte te laten doen. Ik heb zelf een kat gehad en nu een hondje. Dus ken beide kanten. Maar ik weet ook dat ik mijn kat altijd netjes in eigen tuin hield zodat mijn omgeving geen last had van mijn kat. Dat vind ik gewoon je taak. Ik kies voor een huisdier niet mijn omgeving!!!! En de hond laat ik altijd uit op een hondenuitlaat veld en mocht hij zijn behoefte ergens anders doen ruim ik het op! Ik denk dat je het zo voor iedereen leuk houd! Als je eigen huisdier gewoon lekker in je eigen tuin laat dan heeft niemand daar last van. En dat valt echt wel aan te leren. Ik zou er namelijk ook niet aan moeten denken dat er een kat van de buren bij mij naar binnen loopt bah en dat de hond van de buren op mijn stoep zijn behoefte doet. Dat is helemaal niet nodig. Gewoon op je eigen dier letten. Mijn schoonmoeder heeft veel overlast van de katten in haar omgeving die zomaar ineens bij haar binnen staan terwijl ze doodsbang is van katten. Nou dat is niet bepaald prettig! Dus als iedereen voor zijn eigen dier zorgt en elkaar respecteert is er geen probleem!
Heb je helemaal gelijk in , sommige katten mensen zijn ook echt niet verantwoordelijk bezig met hun dieren .. Word alleen zo boos dat er hier in dit topic zoveel word gezegd als '' Als ik hem aan kan rijden dan doe ik dat '' of '' ik laat mijn hond er lekker op los als je kat in mijn tuin komt '' dan denk ik hoe kan je nou zeggen dat je dan tegen dierenleed bent , snap ie ? Wij hebben twee katten, 1 jonge kat van een jaar en een oude kat, die jong kat is erg speels maaaaaar die hebben wij zo opgevoed dat hij op de bak zijn behoefte komt doen, nou weet ik natuurlijk nooit zeker dat hij buiten niets doet maar weet wel dat hij 20x pd naar binnen komt ( bij wijze van spreke ) om zijn behoefte te doen .. Die oude kat is net een homo kat en heeft nog net geen WC papier nodig om zijn kont af te vegen mar goed die doet wel buiten zijn behoefte... Wij hebben hier aan de ene kant een buurman die katten haat ( zegt hij zelf ) en heeft zijn hele tuin vol gezet met schrikdraad en zegt ook dat hij er eentje vermoord als hij er eentje in zijn tuin ziet, nou geloof me als er iets met onze kat is dan kom ik persoonlijk met mijn dikke reet op zijn hoofd zitten net zo lang tot hij het niet na kan vertellen .. De andere buren hebben er totaal geen problemen mee, en wij ook niet als hun konijn is ontsnapt en bij ons in de tuin loopt, of als de chiuawa weer eens is ontsnapt onder de schutting door .. Zo kan het ook ... Waarom moet men altijd dreigen met leed ??? Wat een vershrikkelijke maatshappij eigenlijk .. bah ..
Niemand LEEST goed wat ik schrijf, dat is erg jammer. Maar, voor de allerlaatste keer zal ik het nog eens uitleggen, in Jip en Janneke taal: Jip heeft een kat. deze loopt vaak buiten, en vernielt de tuin van Janneke. Janneke, gaat aan de deur bij Jip en geeft aan dat Jip's kat de boel vernield. Jip zegt: " Nou en? " Ik kan mijn kat niet binnen houden, want dat vind ik zielig, hij moet naar buiten kunnen, dus zoek zelf maar een oplossing, het is jouw probleem! Janneke, besluit dat Jip een dikke vinger kan krijgen en gaat in haar tuin cacaodoppen strooien en koffieprut gebruiken om de kat weg te houden. Helaas, Jip's kat blijft spaaien in de tuin en helpt ook nog een paar vissen uit haar tuin om zeep. Janneke koopt een spuitbus Cataway, spant touwtjes op haar schutting, en koopt ondertussen nieuwe plantjes voor haar tuin en nieuwe vissen voor haar vijver. Helaas, een paar dagen later blijkt het moordend beest van Jip wéér nieuwe vissen uit haar vijver te hebben gevist en een dikke drol te hebben achtergelaten tussen haar Hortensia's. Janneke gaat uit haar plaat en besluit Jip weer eens aan te spreken over zijn kat. Jip zegt: " Weet je wel zeker dat het mijn kat was?"Het kan ook een zwerfkat geweest zijn, daarbij komt: Een kat volgt gewoon zijn natuur, daar kun je niks aan doen" Janneke is des duivels, geeft Jip 2 dikke vingers en besluit naar de Boerenbond te gaan om gif te kopen en een blik goede kattenvoer, Thuis mengt ze dit, en legt het eten op een schaal in de tuin. De volgende morgen is het schaaltje leeg, de vijver nog vol, en geen drol te bekennen. Een uur later staat Jip aan de deur: "Mijn kat is vergiftigd en dat heb jij gedaan!!" "Oh ja? " zegt Janneke, " Kun je dat bewijzen? " The end. Moraal van dit verhaal: Als je je dier buiten laat lopen en zo nonchelant denkt over andermans spullen, kijk dan niet raar op als iemand het recht in eigen hand neemt en jouw spullen vernielt, want een kat is namelijk een eigendom. Als je een kat doodt of mishandeld spreekt men in de wet over vernieling, en niet over moord, en daarom kun je katten ook niet met kinderen vergelijken, als je mijn kind namelijk pijn doet, of vermoordt, spreek je over mishandeling en moord. Een dier staat NIET gelijk aan een mens. Niet bij wet, en niet bij mij. Nee, ik praat dierenleed niet goed, en nee ik haat geen katten, ik vertel alleen dat er dus genoeg mensen zijn die zo zullen reageren als Janneke, en dat als je er voor kiest om je katten los te laten lopen, je een bepaald risico neemt, en dus de consequenties daarvan ook moet aanvaarden. Zo. En nu denk ik echt dat ik alles gezegd heb, en heel duidelijk mijn mening heb gegeven. Ik ben klaar met dit kattenverhaal.
@Chantal: Soms heb je het gewoon niet voor zeggen waar je kat het doet maar vaak als ze een kattenbak hebben komen ze hier voor naar binnen Wat ik ook gewoon niet snap dat mensen die katten leuk vinden een hond niks doen maar anders om de katten vaak dood gewenst worden Dat begrijp ik gewoon niet...........ook eigenlijk een vorm van discriminatie ..toch?? Het ergste is eigenlijk nog dat mensen met honden vaak voor veel meer over last............denk maar eens aan los lopende honden die niet luisteren of honden die buiten aan een stuk door blijven blaffen zonder dat daar wat van gezegd word. Piepen en janken als de baas weg is omdat ze de hond niet hebben op gevoed.....en zo kan ik er nog wel 100 verzinnen. Dan wens ik die hond ook niet dood of als ik heb zie lopen rij ik er ook niet met mn auto over heen hoor!
Jeetje wat een discussie zeg, helaas reageert de TS zelf helemaal niet meer over of ze nog haar kat heeft teruggevonden of niet, en hoe ze erbij komt dat haar kat vermoord zou zijn. Verder is het zo dat of je een hond een kat of een kind hebt dat je zelf verantwoordelijk bent voor de hond/kat of kind. Het is dan ook onzin om te zeggen als die hond wel dat doet, dan let ik ook neit op mijn kat. Als iedereen zo zou denken dan zou het hek van de dam zijn!
@Angela: Ik snap het verhaal wel hoor, maar ik keur het niet af en niet goed. Het is heel vervelend als je er niet uitkomt met de eigenaar. Mijn ouders hebben ook een vijver en daar hebben ze nu gaas overheen gespannen omdat de reigers de vijver leeg eten...........mijn vader kan de reigers ook niet afschieten. Toen we nog een huis met een tuin hadden sliepen de buur poezen ook bij ons in de tuin en deden ook hun behoeft in onze tuin. Dus ik weet best hoe vervelend het kan zijn hoor! Maar het was nog geen reden om ze te vergiftigen. Het is de natuur en een kat kiest zn eigen plekje en dat kan de baas niet doen.