Maar waarom zo duidelijk laten merken dat je niks hebt met de vriend van je zus!? denk dat het meer daarom gaat.... mijn broers hadden ook eerst weinig met mijn man. vooral 1 kreeg van zijn vrouw toch wel te horen meer moeite te doen. en ok.. t zijn geen dikke maatjes maar ze hebben wel lol en hebben wel overeenkomsten kunnen vinden. wederzijds respect kan je ook zo aankweken. ik snap in deze je fam wel sorry..
Pfff... Dan zou ik dus 300 geboortekaartjes moeten versturen straks. Ik vind het onzin, als een uitnodiging aan de familie gericht is, lijkt het me duidelijk zat!
Ow, maar het was niet mijn intentie om hem buiten te sluiten! In die tijd woonden mijn zus en hij beiden nog bij hun ouders thuis. Ik wist dat hij jarig was, maar het kwam gewoon niet bij mij op om ook op zijn verjaardag te komen. Dat was gewoon zo, dan heb je gewoon niet zoveel met iemand op. Niet bewust ofzo... Ik woonde ook nog thuis en vierde mijn verjaardag dus gewoon met familie thuis, en natuurlijk was hij als vriendje van mijn zus daarbij uitgenodigd! Andersom vond ik het maar raar om bij zijn ouders tussen zijn familie te gaan zitten. Nu iedereen samenwoont en getrouwd is gaat dat inderdaad automatisch anders. Tja, we worden ouder...
Edit: Nu zie ik net dat onze posts elkaar gekruisd hebben en je het niet bewust deed, maar dit soort dingen kunnen helaas onbedoeld heel veel veroorzaken waar niemand op zit te wachten.
Inderdaad... Dit soort dingen kunnen onbedoeld een heleboel dingen veroorzaken. Lijkt ons allemaal duidelijk dat de partner mee mag komen als er fam. op de envelop staat. Soms is het dan nog onduidelijk of de kinderen mee mogen, maar dat vraag je dan toch gewoon? Als ik een uitnodiging krijg waar alleen mijn naam op staat, dan vraag ik gewoon of ik mijn partner mee mag nemen of dat het een besloten feestje is... Hopelijk heb je je zus inmiddels duidelijk weten te maken dat haar man vanzelfsprekend welkom is. Overigens krijgen wij hier ook nog ieder jaar kerstkaarten waar echt alleen de naam van mijn vriend op staat. We zijn inmiddels 8 jaar samen. Eigenlijk best raar, maar ik ga er gewoon altijd van uit dat alle post die wij krijgen voor ons samen is.
Haha ze heeft inderdaad niets om zich druk over te maken zeg! Maar wel jammer dat er zoveel jaloezie in haar zit. Kan je daar met haar over praten? Hadden jullie vroeger een goede band als zusjes? Lijkt me wel jammer als de ene partij zo jaloers is dat die band ook minder goed wordt...
We hebben wel altijd een goede band gehad, tot 10 jaar terug. Onze mannen komen uit hetzelfde land. Haar man is een man die zijn vrouw het liefst als onderdaan ziet, en mijn man is het tegenovergestelde. Ze is niet gelukkig in haar huwelijk, en dan kan ik me voorstellen dat het haar pijn doet dat haar zusje dr man totaal anders is.