Hello ladies, Mijn zoontje is inmiddels 7weken oud, en ik weet niet meer waar ik het moet zoeken Sinds vorige week wordt hij iig behandeld voor zijn reflux, Nexium 10mg en jbpm (plus omneo fv maar die gebruikten we al). Ik had hiervoor 45doordrenkte rompertjes per week en hij bleef spugen en last houden totdat er alleen maagzuur over was Hij is sinds een aantal weken (3e week?) Al onrustig als hij wakker is, er zit altijd wat dwars. Ik kan het inmiddels goed onderscheiden, honger, poepen, kramp, reflux en undefined..... Hij slaapt heel weinig (6u in de nacht en dan max nog 2-3u overdag), en altijd als hij wakker is, is er iets mis met hem. Ik kwam vanmorgen tot de conclusie dat ik hem nooit tevreden wakker zie. Als hij tevreden is dan heeft hij namelijk zijn slaap in te halen natuurlijk.... Mijn man is het eens met mijn conclusie, niet tevreden wakker gezien de laatste weken iig. Nadat ik het hele verhaal getypt heb, er is 1 situatie waarin hij rustig wakker is, en dat is in bad (na bad begint t drama weer) De reflux is nu onder behandeling/controle... Hij doet bij te gulzig drinken daarna nog wel ff een uurtje moeilijk omdat het weer omhoog komt, maar duidelijk minder dan eerst.... Alleen moeite met poepen door de jbpm maar daarvoor dan weer een klein beetje lactulose. Hij groeit goed (nu 5,6kilo), en drinkt aardig, dat wel.... Maar als hij eindelijk slaapt in mijn armen en ik leg hem na een tijdje weg in de wieg of reiswieg dan is hij direct klaarwakker en gaat ook niet meer slapen! Dan ligt hij 3minuten max tevreden wakker en dan begint het gillen weer.... Slapen in de kinderwagen gaat redelijk, maar wel blijven bewegen anders issie direct wakker en onrustig, bij thuiskomst wordt ie sowieso wakker. In de maxicosi in de auto valt hij ook pas na 15min in slaap met moeite en is zo weer wakker als de motor uitgaat... Draagdoek bij papa lukt ook wel een half uurtje voordat hij onrustig wordt.... Als hij wakker is en ligt dan zwaait hij superdruk met zijn armen en benen... Als we hem knuffelen dan is de onrust er wel maar het gezwaai weg.... Verder heeft hij baby-acne (?) Maar wel pas die met 6 weken erger is geworden, hij niest en snottert en heeft ontstoken oogjes (is op kweek gezet, is een bacterie maar de bijbehorende behandeling slaat niet aan). Bij het drinken en na 5min boeren dan klinkt zijn ademhaling als een astmatische cavia(piepende ademhaling, het "giert" bijna), alsof hij lucht te kort komt en heeft dan wel een aantal minuten nodig voordat het weer ok klinkt... En hij is met 37+1 gehaald omdat ik diabetes heb en hij erg groot was Hij ziet er normaal uit en is ook door diverse kinderartsen ok bevonden na de geboorte. Het consultatiebureau weet het ook niet, maar vind iig wel dat ik/we het goed doen met hem... Sorry voor mijn onsamenhangende verhaal.... Het komt er op neer dus dat mijn zoontje alleen SOMS even slaapt in mijn armen, verder moeilijk, en dat hem nog altijd wat dwars lijkt te zitten en hij nooit ontspannen wakker is... Ik dacht dat de reflux behandeling een deel van de klachten op zou lossen maar alleen het spugen is gestopt... Ik heb hem dus praktisch de hele dag vast omdat het anders gillen geblazen is (met vasthouden dus soms ook). Ik weet dat je met kleine kinderen nergens aan toe komt, maar ik kan vaak genoeg dus pas rond 14.30 ofzo pas mijn tanden poetsen of ontbijten omdat ik met hem bezig ben Ik vind hem echt hartstikke lief maar ik weet niet meer waar ik het moet zoeken...
Ja en het liefst zou ik vandaag nog mrt speciale voeding beginnen, maar zowel de huisarts en kinderarts zeggen dat dat waarschijnlijk niet zo is omdat hij er gezond uitziet ???
Oh boy. Ik begin mij steeds meer vragen te stellen bij Nederlandse huisartsen... So what als hij er gezond uitziet? Je gaat ook niet dood aan kma he. Je hebt er alleen heel veel last van, die kan voorkomen worden door aangepaste voeding. Geen idee wat je nu verder het beste doet, want ik woon in België. Ik zou denken ofwel op je strepen staan bij je arts om het toch even te proberen, wisselen van arts, of zelf pepti in de winkel kopen en kijken wat het doet.
Wow als je een gebroken been heb zie je er toch ook gezond uit? Wat een domme opmerking zeg van je arts. Er is iets met je mannetje idd kan het heel goed KMA zijn. Ben je al eens bij een osteopaat geweest?
Geef je de nexium in 1x of in 2x? Jbpm kan de werking van medicatie negatief beinvloeden. Bij de juiste medicatie en de juiste hoeveelheid is jbpm in principe overbodig. Ik snap dat het spugen vervelend is, maar als de medicatie zijn werk goed doet is het alleen voor jou vervelend.
Misschien een draagdoek proberen? Dan zit je kindje veel rechtop en is bij je. De nexium werkt niet voor alle kinderen, je kan proberen om het in twee keer te geven en heeel vlak van tevoren klaar maken anders werkt het ook niet zo goed Hoe vervelend ook, blijf het aangeven bij je huisarts en in het ziekenhuis. Ook als je kindje er gezond uit ziet kan het last hebben van iets.
Nexium gaat nu in 1x maar zat er over te denken dit in 2x te doen. Half uurtje of kwartiertje voor de melk.... Hij hangt nu ook weer zo piepend op mn schouder maar heeft wel duidelijk honger en drinkt zo zn flesje leeg.... Wat nou als het geen koemelkeiwitallergie is? Is dit gedrag normaal? Ik begrijp dat alle kindjes anders zijn maar dit heb ik nog nooit gezien
Misschien ook wat last van krampjes? Gezien hij is een badje wel lekker rustig is? Had onze kleine ook flink last van, met name ook na een voeding. Op zulke dagen was een badje ook de enige manier om hem rustig te krijgen (en eindeloos dagen, maar niet in een draagzak of doek, daar was hij niet bepaald gecharmeerd van).
Je kunt altijd zelf eens andere voeding gaan proberen voor in elk geval een aantal weken, gaat het dan beter dan kun je dat aantonen bij je arts en schrijven ze ongetwijfeld iets voor. De onrust is hier heel herkenbaar. Ook hier medicatie voor reflux wat deels hielp maar uiteindelijk Pepti voeding gegeven en toen kwam er echt rust.
Probeer nexium eens in 2 delen te geven. Sochtends en savonds en dan 12 uur tussen beide keren aanbieden. Dus bijv 7 uur en 19 uur. Werkt dat niet, probeer dan de pepti.
Wat een verhaal hé. Ik kan me voorstellen dat je het af en toe niet meer weet. Ik heb verder helemaal geen verstand van reflux, maar ik krijg het idee dat er misschien toch iets meer aan de hand is. Misschien zit er iets dwars in zijn nekje ofzo, heeft hij ook een voorkeurshouding? Ik heb wel gelezen over het kiss-syndroom en dan zijn baby's ook heel onrustig, huilen veel, kunnen slaapproblemen hebben, etc. Ik wil je niet ongerust maken, maar ik zou in elk geval gewoon aan de bel blijven trekken bij de huisarts. Ze kunnen zoveel zeggen, maar als jij bent zijn moeder en voelt als geen ander aan of er meer aan de hand is.
Ja hij heeft ook een voorkeurshouding maar kan heel soms zelf op de andere kant gaan liggen en daar blijven liggen. Heb gelezen dat KISS vooral voorkomt bij kinderen die met vacuumpomp (check!) Zijn geboren en waarbij de bevalling extreem kort, lang of heftig(check!) Was... Ik mag iig zodirect al voor mijn afspraak naar het zkh!! Waarom eerst pepti proberen en niet meteen die met compleet losse eiwitten? (nutramigen?) Nexium is esomeprazol, ik heb zelf omeprazol geslikt en dat dekte idd ook geen 24u! Dus opsplitsen lijkt mij ook beter. Nog tips over hoe lang het voor de voeding moet zitten? Verder vond de kinderarts dat mijn kind teveel eten kreeg. 5 a 6 keer 150/5 aangeboden was teveel? Ik zei nog dat hij veel liet staan, soms wel 60 per fles. Hij weegt 5,6 kilo hoor, dus dagtotaal zit rond de 800 (incl schepjes)
Áls het KMA is, volstaat pepti voor de meeste kinderen. Dan moet je dus ook niet met zwaarder spul beginnen. Laat dat maar voor de echt moeilijke gevallen.
Heb je al eend gedacht aan een osteopaat? Ons dochtertje was ook heel onrustig (had geen reflux oid), maar wel veel last van krampjes...dachten we. Ze blijkt een blokkade in d'r nek te hebben door de snelle bevalling, hierdoor zet ze haar hele lichaam schrap waardoor er elders in het lichaam problemen ontstaan. In haar geval de darmen doordat het middenrif altijd gespannen is. Wij hebben al een heel ander meisje na 2 behandelingen.
Nou nu in het ziekenhuis en ze hebben hem nagekeken, groeit goed (400gr in 1week) en hij heeft geen KMA. Op basis waarvan weet ik niet? Hij kwam aan en hij spuugde niet geloof ik... Ik denk dat ik iig zelf maar een blik pepti moet kopen om te proberen dan... Ik weet het echt niet meer nu
Meid, wat een toestand. Ik zou vandaag nog een pak pepti kopen, op eigen kosten dan maar. Je merkt snel genoeg of het werkt. Mijn zoon had ook kma, vond de ka. Tot op de dag van vandaag twijfel ik daar aan. Hij had wel wat kenmerken van kma maar ook heeeeel veel niet. Kortom; ik had een héle flexibele ka.
Dit. Alleen had onze dochter ook reflux. Na de osteopaat de medicatie kunnen afbouwen! Kinderartsen zijn er geen voorstander van, maar ik zou snel een afspraak maken bij een goede osteopaat!
Klinkt als mijn verhaal! Hier vanaf het begin gillen en huilen en altijd onrustig! Liepen uren met hem omdat hij het anders uitschreeuwde van de pijn. Gezichtje vol met uitslag waarvan cb en vervangende dokter zeiden nee is gewoon babyacne! Na 5 weken zat ik met me handen in het haar en ben naar mijn eigen dokter gegaan dat ik op was. Deze man zei geef hem Pepti en probeer het minimaal 2 weken uit als er dan wat veranderd dan heeft hij kma. Na 1 week zag je dat de acne wegging en hij werd een stuk rustiger. Toen via een doorverwijzing naar de kinderarts en vanaf toen kregen wij Pepti vergoed. ik weet hoe machteloos je je voelt dat had ik ook terwijl ik gewoon wist dat er wat aan de hand was! Met 5 maand een test gehad en idd kma terwijl hij super goed groeide +2 lijn met alles en snachts wel beter sliep. Als ik jou was en je hebt echt alles geprobeerd dan zou ik idd Pepti zelf kopen en minimaal 2 weken uittesten.
Weet je wat het vaak is? Een kindje met kea heeft vaak genoeg geen standaard symptomen. Officieel 'moet' een kindje 2 van de 3 symptomen hebben; - luchtwegklachten - huidklachten - maag-/darmklachten. Hier 2 kindjes met kea en maar 1 echte symptoom, darmklachten. Je achteraf groeide de jongste te langzaam, maar dat bleek pas nadat we gestopt waren met koemelk. Echter ik raad je met klem aan om niet 2 dingen tegelijkertijd te wijzigen. Dus niet en naar 2x nexium en pepti geven. Niet omdat jij langer zo moet doorgaan, niet omdat je kindje langer pijn zou moeten hebben. Maar als jij nu 2 belangrijke dingen wijzigt en het verbeterd weet je niet wat er nou geholpen heeft. Soms geeft 2x nexium veel meer voordeel dan 1x nexium, ondanks dat je totaal hetzelfde geeft. Er was eerder een medeforummer, gaf volgens mij al koemelkvrije voeding en 1x nexium 1 zakje. Heel veel onrust, handen in het haar. Is uiteindelijk overgestapt naar 2x nexium (half zakje per keer, dus per dag gelijk) en ze had een vrolijk, tevreden kindje. Ik zou eerst de nexium doen en dan pas pepti, maar als jij het andersom wilt proberen kan het ook.