Mijn dochter is inmiddels alweer bijna 6 weken! Wat gaat dat toch snel zeg.. Slapen gaat overdag na de fles van 1100 super, zowel in haar bedje als in de kinderwagen als ik haar broer van en naar school moet brengen. Dan moet ik haar vaak rond 1500 wakker maken voor een fles en dan slaapt ze daarna weer verder, soms direct, soms na een kleine 15min. Nu gaat het mij meer om de avonden.. Na haar fles van ongeveer 1900 wordt ze onrustig. Ik leg haar vaak daarna wel in bed, aangezien ik haar broer dan naar bed ga brengen en zelf wil douche. Soms zet ze het echt op een gillen, soms is het slapen, huilen, slapen, huilen en soms valt ze uiteindelijk na wat "gemiep" in slaap. Er is daar eigenlijk nog niet echt een pijl op te trekken. Soms is ze gewoon wakker tot haar volgende fles om ongeveer 2300. Ook na deze fles is het nog zo verschillend, de ene keer valt ze direct na de laatste slok in slaap en kunnen we haar in bed leggen en slaapt ze tot ongeveer 0500/0600 en daarna nog verder bij mij. Maar er zijn ook avonden/nachten (zoals vannacht dus) dat ze pas om 0130 in slaap viel. Nachtvoeding krijgt ze al niet meer, ze wordt hier ook niet wakker voor! Maar ik vraag mij af of ik hier iets aan kan veranderen? Ik kan het van mijn zoon niet zo goed meer herinneren. Ze zit nu trouwens op een "schema" met voeding van 150+5. Soms drinkt ze ze helemaal op, soms laat ze iets staan, geen probleem! Ze zal nu ongeveer 4500gram zijn. Ben benieuwd naar jullie ervaringen en eventuele tips of adviezen.
Mijn dochter slaapt overdag ook beter als savonds. Het welbekende huiluurtje begint dan bij haar. Ondanks dat probeer ik haar wel te laten slapen hetzij bij mij of op haar bedje maar op bed schreeuwt ze de hele boel bij elkaar. Uiteindelijk neem k haar mee naar beneden en slaapt ze bij mij op de borst en na de laatste fles kan ik haar zo op bed leggen. Volgens mij is rond 6 weken ook de piek met huilen en darmkrampjes
hier ook een dochtertje die het een goed idee vind om juist savonds wakker te zijn.. en ook snachts het nog wel leuk vind om lekker te knuffelen ed. overdag gaat het meestal prima met slapen maar ja savonds en snachts ben je zelf te moe om lekker gezellig te gaan doen met je baby. maar moet wel zeggen dat dl behoorlijk last kan hebben van haar darmpjes dus dan is dat gedoe savonds en snachts niet heel raar.. heb helaas geen tips voor je maar wel herkenning..
Jongste was op die leeftijd ook rond die tijd wakker en lag standaard op mn borst tussen 19 en 2200. Rest van de dag hartstikke ziet dus ik gaf er maar toe.
Heel herkenbaar en geen tips.. Beide kids hebben hier vanaf een uur of 19.00 uur tot 22.00 uur geclusterd, dochterlief is bijna 7 weken en doet het ook. Ze wil dan lekker bij mama liggen en dan slokje (bv), slapen, slokje, slapen. En uiteraard een stukje mamahonger. En ook 's nachts vindt ze het best gezellig, dus na de nachtvoeding (5.00 uur) neem ik haar dan bij me in bed. Anders denkt broerlief de dag ook om 5.00 uur beginnen. En die gebroken nachten beginnen me op te breken, niet normaal. Maar dat doen baby's nou eenmaal
Het begin van de avond is volgens mij altijd het meest onrustige moment van de dag: veel prikkels te verwerken en moe van de dag. Ook staat de leeftijd van 6 weken erom bekend dat het meeste wordt gehuild en dat eventuele krampjes op hun hoogtepunt zijn. Gelet op het feit dat als je kindje eenmaal aan de nacht is begonnen ze pas in de ochtend weer wakker wordt, zou ik niet gaan beginnen met trucjes. Ze doet het al fantastisch en ze heeft nu gewoon een wat zwaardere periode, dat komt vanzelf weer goed. Niet te veel forceren is mijn advies. Blije baby = blije mama.
Op die leeftijd was het hier rond dat uur ook vaak gecluster, vaak gehuil en dan sliep ze in onze armen of in 't park nog kleine slaapjes.. Ze ging met ons mee slapen rond 22u-23u Om 19u haar al in bed leggen lijkt me gewoon nog te vroeg?
Bedankt voor jullie reacties! Kan mij inderdaad herinneren dat mijn zoon het ook rond die tijd had, wist alleen niet meer hoe lang dit zo was. Blij te horen dat het toch "normaal" is om deze tijd en dat je er eigenlijk niets aan kunt doen. Ze ligt overigens alleen in haar bed om 1900uur als ik mijn zoon naar bed breng en zelf snel ga douchen. Soms valt ze wel heel eventjes in slaap, maar als ze blijft huilen pak ik haar uiteraard bij mij!
Ik heb wel een tip die misschien ook voor jou werkt. Tijdens het douchen lag (en ligt nog steeds) mijn zoon op een aankleedkussen op de grond in de badkamer. Hij kan dan kijken en ik kan een keer een liedje zingen.