Ik hoop dat iemand een tip heeft! Jasmijn sliep een tijdje terug best goed overdag. Meestal rond een uurtje of 10-11 een uurtje en daarna rond 14-15 een uurtje. Soms alleen in de middag omdat ze s'ochtends wat langer had geslapen en dan sliep ze 2 uurtjes. Maar de afgelopen dagen is het echt drama. Ik leg haar pas in bed als ik echt zie dat ze moe is (ogen wrijven/gapen). Maar zodra ze in bed ligt gaat ze duimen en denk je die gaat slapen maar zodra ik naar beneden loop dat begint het. Ze gaat zitten in bed en staan en echt keten. Meestal huilt ze niet maar is ze gewoon aan het babbelen. Ze slaapt nu dus bijna niet overdag ja max een uurtje want ik heb geprobeerd om haar dan s'ochtends wakker te houden en alleen s'middags op bed te doen maar dat is bijna niet te doen want dan wil ze niets meer en dan is de boterham ook een drama. En een uurtje is echt te weinig voor haar met als gevolg dat ze met het avondeten ook niet echt vrolijk is. Normaal gesproken slaapt ze s'nachts ook gewoon door maar dat is de afgelopen dagen ook niet echt ze wordt wakker en gaat echt liggen spelen en lachen in bed. Misschien heeft iemand een tip! Alvast bedankt. Liefs Ivan
Nee tip heb ik helaas niet,die zoek ik ook....noraal sliep ze hier van 11.00-12.30 en van 15.00-16.00,eerst alleen nog maar in de ochtend met als gevolg om 17.00 doodmoe zijn en niet willen eten...nu leg ik haar om 10.45 op bed,nou echt drama niet willen slapen maar wel moe zijn,ik heb haar eruit gehaald en hopelijk gaat ze nu rond 13.00 slapen en maakt ze iets langere ruk..want een uurtje slapen is echt te weinig.... Ik lees mee!
Als Sam gewoon aan het babbelen is in haar bed dan laat ik haar lekker daar. Wel leg ik haar soms weer neer. Scheelt denk ik wel dat het echt donker is op haar kamertje. Sam slaapt nu al best lang maar 1x op een dag (maar ze komt er 's ochtends wel pas laat uit moet ik er bij vertellen) en dan slaapt ze zo'n 2,5 a 3 uur en soms wat meer.
@Toet Nou ja wat jij schrijft is precies hetzelfde hier. Ik zie dat onze meiden bijna even oud zijn dus misschien is het een "sprongetje" ofzo maarja je weet het soms nooit wat het precies is. Ik heb Jasmijn net om 1030 in bed gelegd omdat ze vanmorgen om 0700 uur al wakker was (normaal 0800-0830) nou het was een drama. Eerst spelen en ja dan wordt ze het zat en wil ze eruit nou ik ben er 2 keer heen geweest en neergelegd. Bij de 2e keer was huilen geblazen maar ik dacht bij mezelf volhouden en ja nu is het stil en zal ze vast slapen! @daphne Wat bedoel jij precies met het is donker op haar kamer? Overdag ook? Ik heb namelijk bij Jasmijn s'nachts wel de gordijnen dicht en die zijn donkerbruin dus het is echt donker op haar kamer maar overdag zijn ze gewoon open. En van hoe laat tot hoe laat slaapt Sam.
oh wat fijn dat andere er ook last van hebben, onze dochter is precies even oud en heeft precies hetzelfde gedrag! Ik dacht dat het mischein aan de creche lag - ik ben net weer aan de slag - maar kennelijk is het de leeftijd. Sterkte!
Nou ik dacht dat ik het helemaal goed deed vandaag. Heb haar namelijk vanmiddag ook nog even op bed kunnen krijgen en ze heeft zowaar ook nog even geslapen. Maarja dat was eigenlijk iets te laat ze werd pas om kwart voor 5 wakker en had volgens mij daarna eigenlijk ook niet zo trek om te eten dus eten was weer een drama. Maarja ze gaat altijd om kwart voor 7 naar boven en dan badderen-fles-slapen nou ja dat werkte ook niet. Ze wilde van alles maar niet drinken of slapen. De fles heeft ze dus voor de helft op (dus zal vannacht wel komen) maarja slapen wilde ze ook niet in eerste instantie maar nu slaapt ze gelukkig... Maar heb een beetje het idee dat alles wat ik probeer op dit moment niet werkt! Misschien nog een vraagje aan iedereen met kindjes van dezelfde leeftijd hoe veel slapen ze en hoe krijg ik het voor elkaar dat ze anders bv alleen in de middag slaapt?
Dit heeft Esmee ook gedaan op die leeftijd.. Ik hield haar s morgens wakker, dat was niet altijd feest maar ik ging wel eens even wandelen of zo, dan werd ze ook wel rustig. Dan broodje en naar bed. Dit was echt volhouden omdat ze soms lang huilde voor ze sliep en soms na 15 min alweer wakker was maar we hebben de tijd steeds verlengd en haar steeds wat langer laten liggen en nu slaapt ze elke middag een uur, anderhalf uur. Maar ze heeft er genoeg aan, alhoewel ze wel vervelend is aan het eind van de dag. Ik denk dat het kind het zelf wel aangeeft! Succes!