Het is niet altijd tien druppels vitamine D!

Discussion in 'Baby en dreumes' started by yake, Dec 27, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. yake

yake Fanatiek lid

Jun 25, 2006
    2,791
    0
    0
    Vaak lees ik in berichten dat je 10 druppels vitamine d moet geven. Dit is echter niet altijd zo! Dit hangt af van het merk dat je geeft, zo geef je van het Hema-merk 4 druppels en van Davitamon (zo uit mijn hoofd) 10 druppels!

Is het niet beter om het gewoon over 10 mcg te hebben?

Een teveel van vtamine d is namelijk helemaal niet goed!

2. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Nadelige effecten als gevolg van een teveel aan vit. D zijn zeer zeldzaam!
    Maar opzich perfect dat je t ff meldt natuurlijk !

3. yake

yake Fanatiek lid

Jun 25, 2006
    2,791
    0
    0
  4. Kletskous

Kletskous Niet meer actief

10 druppels gewoon. Volgens mij is het zo dat je vitamine ook uitplast. Dus teveel lijkt me sterk

5. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Kletskous dat is niet helemaal waar.. Vitamine D kán je zeker teveel hebben maar Dan moet je structureel veel te veel geven & zelfs Dan is de kans op nare bijwerkingen (ik geloof bij vit D kalkafzetting & hart- nierproblemen) zeer Klein... Maar dus wél aanwezig...

Echter lijkt t mij dat wát t ook is dat je je kind geeft, vitaminen of bijv. medicijnen, je ff de bijsluiter leest voor de dosering :(

6. Merijn

Merijn Niet meer actief

Niet alle vitamines plas je uit als je er te veel van binnen krijgt. D volgens mij dus niet.

7. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Klopt, een teveel aan vitamine c bijvoorbeeld wel, maar vitamine d dus niet.
    En ik gebruik van dagravit en daarbij is 10 mcg 5 druppels. Wel verstandig om dus de bijsluiter te lezen en niet klakkeloos 10 druppels te geven!

8. Kletskous

Kletskous Niet meer actief

oke. vit c plas je dus uit... Ik wist wel van 1 van de vitamines dat je dat uitplast. Foutje van mij. hihihi

Het cb zei toen tegen mij er staat op het doosje 5 druppels maar ik moest 10 geven omdat het weer veranderd was.

9. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

De wateroplosbare vitamines plas je uit: vitamines uit het b-complex en vit. c
    De vetoplosbare vitamines plas je niet uit: vit A, D, E en K

10. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

dat mag ik toch ook hopen.....

11. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Dat heeft een verkoopster bij de Etos ook tegen mij gezegd dus gewoon altijd 10 druppels geven en dat doe ik dan ook gewoon. Terwijl op het doosje wat anders staat!

12. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ja hier inderdaad ook! :(

13. Anno niem

Anno niem VIP lid

Oct 28, 2007
    34,502
    3
    0
    *ging gelijk haar doosje chekken*

En idd. op de hema staat 2.. Ik geef noof dus al een half jaar 10.. Omdat het cb dat zei, en ik er niet op heb gelet, of de dosering per merk anders is *oeps*

Raar eigenlijk..

14. Anno niem

Anno niem VIP lid

Oct 28, 2007
    34,502
    3
    0
    Moet je dan nu maar 4 druppels geven? Want de dosering, is dubbel.. Lekker dan..

15. MissMom

MissMom Fanatiek lid

Oct 30, 2009
    1,346
    0
    0
    NULL
    NULL
    5 druppels voor de lichte kindjes en 10 voor de donkere kindjes is mij verteld.

16. Devy

Devy Fanatiek lid

Aug 23, 2008
    3,437
    1
    0
    Tilburg
    @Missmom Dat hebben ze ondertussen weer veranderd. Nu is het gewoon standaard de dubbele dosering.

17. MissMom

MissMom Fanatiek lid

Oct 30, 2009
    1,346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat hebben ze dan in een hele korte periode weer veranderd.
    Moet ik dochter dan 20 gaan geven of gewoon op 10 houden haha.

18. Anno niem

Anno niem VIP lid

Oct 28, 2007
    34,502
    3
    0
    Dat vraag ik me nu dus ook af.. Of ik Noof dan 4 moet geven (dubbele van 2) Of gewoon 10.. omdat het cb dat heeft gezegd..

19. yake

yake Fanatiek lid

Jun 25, 2006
    2,791
    0
    0
    Het advies was 5 mcg, nu 10 mcg. Dus moet je zelf even uitrekenen hoeveel druppels je dient te geven. Op de verpakkingen wordt nog uitgegaan van 5 mcg.

Hier heeft het cb het trouwens niet veranderd in het groeiboekje (waarschijnlijk te veel werk?), niet echt slim van ze.

20. MissMom

MissMom Fanatiek lid

Oct 30, 2009
    1,346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Keek net even op het flesje van davitamon en dit hierboven staat daar ook op.
    Nja, ik houd het lekker op 10, kan nooit fout zijn.

Share This Page