Ik heb het vandaag helemaal gehad. 2 weken geleden heb ik gevraagt of ik mijn kwartier middagpauze (die ik eigenlijk nooit pak) aan mijn lunchpauze mag plakken zodat ik van 12 tot 13 uur pauze heb ipv 3 kwartier. Ik ben namelijk (zoals bijna iedereen) ontzettend moe en trek het niet om 8 uur per dag te werken en dan kan ik tussen de middag net iets langer thuis uitrusten. Vandaag heb ik te horen gekregen dat ze hiermee niet akkoord gaan, hij (mijn baas) zou het zelf ook wel willen en dan wil iedereen dat. Maar er is verder niemand zwanger. Waarom doen ze hier nou moeilijk over? Ik kan er echt om huilen ookal is het maar een kwartier. Sorry moest dit even kwijt.
volgens de arbo heb jij recht op een uur pauze EXTRA per dag. Het is maar net hoever je het wilt spelen, maar misschien een vakbond inschakelen? Als je bij een groot bedrijf werkt kun je via PZ of soortgelijks dit laten nakijken. Fijne baas trouwens, gouden vent. Maar goed, je hebt gewoon recht!
Ik neem aan dat hij weet dat je zwanger bent? Je hebt overigens pas recht op een uur extra pauze als het officieel op je werk gemeld is: dus met de zwangerschapsverklaring van de verloskundige. Wel belachelijk dat hij daar zo moeilijk over doet. Sterkte en succes!
Ze weten inderdaad dat ik zwanger ben, heb vandaag ook al een gesprek gehad wanneer ik dan met verlof ga enzo. Zwangerschapsverklaring had ik nog niet gekregen van de gyn maar zal ik 31 okt wel krijgen. Maar ben ook gewoon erg teleurgesteld in mijn baas. Ze weten dat ik medicijnen slik voor te hoge bloeddruk dan kunnen ze toch ook wel een keer aan de wens van de werknemer voldoen?
nou dan is het makkelijk dan regel je dat je een uur eerder weg kan. je heb gewoon rechten als zwangeren hoor. mocht dit niet werken kan je nog proberen om via je huisarts een briefje te krijgen dat je een uurtje tussen door moet rusten. of desnoods halve dagen moet werken of zo good luck
Inderdaad even een briefje van de huisarts proberen te regelen. En je kan je altijd nog ziekmelden hoor. Kan de gyn de zwangerschapsverklaring niet al eerder klaarleggen, dat je die bij de polibalie ophaalt? Heb ik ook gedaan met mijn vk. Succes!
Tsss... wat kinderachtig zeg. Nou als je dat recht niet krijgt, dan moet je het maar nemen... je kindje is het belangrijkst dus zorg goed voor je lichaam.
Een kennis van ons is bezig met de studie rechten en heeft het e.e.a. naar mij gemaild met de rechten van de werknemer. Deze ga ik maandag bij hun voorleggen. Als ze zo moeilijk doen over dat kwartier dan hebben ze nu pech, want krijg ik er zelfs nog een uur bij. Maar ik maak liever geen problemen op mijn werk alleen moet ik inderdaad nu aan mezelf denken. Bedankt voor jullie medeleven, voel me nu ook wel iets sterker.
ik heb net ook gelezen op de site van de arbo dat je idd recht hebt op 1/8e deel extra pauze. maar, is dat doorbetaald of niet?
ja dat is doorbetaald, anders schiet je er als zwangere alsnog bij in. En die regels zijn ervoor bedoeld dat dat juist niet gebeurd. Groetjes
Nou als ze zo kinderachtig zijn zou ik gewoon dat uur extra gaan eisen, wat ontzettend flauw zeg! Gewoon je baas laten lezen dat je er recht op hebt en dan heeft hij geen andere keuze hoor!
Mijn cheffin (een echte feeks) vond dat ook allemaal onzin. Ze zei letterlijk:je bent zwanger,niet ziek! Nou,ik heb me dus lekker ziekgemeld en ben daarna halve dagen gaan werken...(op advies van de arbo) Daar was ze vet mee hahaha! Heb nu gelukkig een andere cheffin.... Meid,je hebt gewoon recht op meer pauze in je zwangerschap,maak er dan ook fijn gebruik van!
Wist je trouwens ook (naast dat uurtje extra pauze om te rusten) dat je ook straks tijd moet krijgen van je werkgever om af te kunnen kolven? Dit mag geloof ik zelfs tot 4 maanden na de bevalling. De werkgever moet er zelfs een aparte ruimte voor beschikbaar houden. Naast die extra rustpauze heb je ook nog het recht om medische afspraken betreft je zwangerschap natuurlijk IN werktijd te mogen doen. Dit kun je allemaal lezen op de arbo-site. Je kunt het uitprinten en onder die eigenwijze neus van je baas stoppen. Tja, zij zijn ook niet gek natuurlijk, ze proberen het altijd. Succes hoor, laat even weten hoe je baas reageerde. Kari
hallo ja is echt wel belachelijk ja ik ben een man maar ook zwanger en dit is al zwaar ook al draag ik de baby niet natuurlijk haha maar als ik mijn vrouw alleen al zie dan wordt ik al moe maar goed ik vind dat ze voor zwangere huismussen wel eens wat betere regels moeten gaan inlassen op het wer zoals indd iets extra pauze is er nergens iets waar je dat zou kunnen aankaarten dan? zelfs na de bevalling wordt er te weinig rekening meegehouden wat betrefd het werk voor de mensen die willen werken na de bevalling . groetjes en sterkte