Mijn dochtertje ligt in een puckababy, ze slaapt er zo lekker in . Nu moesten we vrijdag naar het cb, en ik had gezegd dat ze ingebakerd lag in een puckababy. Nou toen kreeg ik het dus te horen, dat dat geen inbakeren is en dat een puckababy gevaarlijk is. Ze kunnen als ze de puckababy aan hebben gewoon nog erin draaien. Is een puckababy nou echt gevaarlijk? Ben nu wel een beetje aan het afbouwen, ze kan het opzich wel maar is dan snel weer wakker( door het maaien van dr armpjes). Terwijl als ze in de puckababy ligt veel langer en dieper slaapt. Graag jullie ervaringen ..
hier werd op het cb de puckababy geadviseerd! gewoon hetzelfde als inbakeren, ze zei je kan eerst de puckababy proberen is makkelijker in gebruik....
Hier wordt het ook geadviseerd. Alleen als ze beginnen met draaien, dan meteen stoppen met het gebruiken van de Puckababy als inbakerzak.
Wij hebben ook een tijdje de puckababy gebruikt, maar Thije sliep er toch niet goed mee. We zijn dus uiteindelijk anders gaan inbakeren. Ik heb nooit gehoord dat het onveilig zou zijn. Snap ook niet helemaal waarom! Om het nekje zit de puckababy zodanig dat het hoofdje er niet verder in kan, dus het kindje kan niet op die manier stikken ofzo. Verder is het een vrij ruime inbakerzak, dus kan naar mijn idee niets bekneld raken. Toch is de zak weer niet zo ruim dat het kindje met evt. draaien erin verstrikt kan raken. Begrijp de opmerking van het cb daarom niet helemaal (maar ik ben geen deskundige hoor!). Als het voor jouw kindje goed werkt zou ik gewoon lekker doorgaan hoor! Pas als een kindje tegen de 6 maanden loopt wordt aangeraden het inbakeren af te bouwen.
een puckababy is alleen gevaarlijk als je kind gaat óf kan gaan omrollen.( je moet dan gaan afbouwen als je dat ziet aankomen zeg maar ) dat wordt ook benoemd in de gebruiksaanwijzing en op de site. dan mag je hem niet meer gebruiken. voor die tijd is het een superding vind ik. wij hebben een half jaar heel erg veel profijt van gehad.
Wij hebben tot frummel 7mnd was de puckababy gebruikt. Ook toen hij al kon rollen. Als hij dat ding aan had rolde hij niet, lukte volgens mij ook niet al wilde hij het graag. Het cb hier raadde inbakeren helemaal af. Dat vonden ze maar niks. Heb het toch gedaan, want frummel sliep zonder gewoon nĆet.
Ik weet dat het in verband met wiegedood wordt afgeraden je kindje uberhaupt op wat voor manier dan ook “vast“ te leggen. Misschien heb je hier iets aan: Bakerzak of Puckababy - Producten veilig/onveilig deel2
Weet niks van inbakeren. En ben ook achteraf blij dat ik er niet aan begonnen ben. Hoef het niet af te leren en nu heeft ze ook haar dutjes die anderhalf tot 2 uur duren heeft alleen langer geduurd dan als je gaat inbakeren. Maar is geen kritiek. Weer er echt niks van.
Afleren was hier geen probleem. Op een bepaald moment merkten we dat frummel het fijner vondt om te slapen met zijn handjes boven zijn hoofdje. Hij heeft er echt geen nacht minder van geslapen (gelukkig) Maar dit zal vast niet bij elk kindje zo zijn.
Bedankt voor jullie reacties.. Oke, ik snap dat als ze kan draaien het "gevaarlijk" word, maar ze is pas 2 maanden. Die zak werkt echt zo fijn bij haar. En het zou ook wel fijn zijn als ze zonder zou kunnen slapen. Dus daarom toch een beetje aan het afbouwen, gewoon 1x per dag met een slaapje eerst zonder proberen. Vanochtend ook gedaan en ze sliep vrij snel, wel 2x opnieuw het dekentje strak moeten leggen omdat ze die helemaal had weggetrapt en op dr gezichtje zaten 2 flinke krassen . Toch maar een uurtje vol gehouden, toen de puckababy aangedaan en ze sliep lekker verder.
ik wil je eigenlijk zeggen dat je niet bang hoeft te zijn dat het afwennen niet gaat lukken ofzo. en dat ej daarom numaar alvast begint. dat hoeft echt niet meid. laat haar nog lekker een paar maanden profeit hebben ervan. de meeste kindjes worden met hun reflexen ( dat is waardoor ze slecht in slaap komen en blijven) vanzelf rustiger na een kleine 6 maanden. het probleem lost zich dan dus als eht ware vanzelf op. 6 maanden is ook ongeveer de termijn dat ze emeste kleintjes gaan rollen. ik zou dus gewoon nog een paar maanden lekker genieten van de puckazak. je kleintje slaapt rustiger beter en dieper wat de ontwikkeling allemaal ten goede komt. ik heb nooit gehoord dat hij gevaarlijk is als er nog niet gedraaid kan worden. alleen met koorts en na inentingen wordt het afgeraden omdat de warmte dan slecht weg kan. ik deed na elke enting 48 uur de puckazak niet aan en de dag erna sliep ie als een blok als de zak weer aan mocht. ook moet je erop letten dat ze het niet te warm krijgt ( en de warmte minder goed weg kan )dat kun je in het nekje voelen. anders gewoon alleen in het luierhempje erin leggen en van de zomer gewoon enkel met de luier.als je dit soort dingen in je achterhoofd houdt dan is een puckazak volgens mij echt niet gevaarlijk.
Hier vond het cb het ook prima. Danique heeft er 3 maanden in geslapen. Bij de oppas sliep ze meestal zonder dus thuis ook geprobeerd. 2 dagen wat onrustig geweest maar nu gaat het prima. Ze slaapt nu lekker met haar handjes boven haar hoofd. Wel in een gewone slaapzak omdat ze de dekentjes van zich aftrapt. Inmiddels kan ze ook rollen dus vindt het wel fijn dat ze er al af is. Hoewel het vast wel even geduurd had voor ze met puckababy en al kon gaan rollen.
Onze dochter sliep er ook altijd in.. Heb 'm zelf meegenomen naar het cb omdat ze nog niet kende maar deze vond zelf beter dan alle inbaker dingen waar ze helemaal strak in zitten...
hier ook de puckababy gebruikt en het zijn super dingen! Wat ik voor de zekerheid deed was af en toe mijn meisje even in de puckababy op haar buik leggen voordat ze naar bed ging. Zo om te oefenen dat ze zich ook omhoog kon houden met dat ding aan. Maar ze heeft nooit gedraaid met de puckababy aan. Nu in de slaapzak gaat ze het hele bed rond hahah. Is elke morgen weer een verassing waar ik haar nu aantref!
Nogmaals bedankt voor al jullie antwoorden. Dat geeft mij toch wel een heel gerust gevoel haha. Ze kan nog maar even in deze zak, ik heb nu nog de piep maar ga binnenkort dan ook maar de mini bestellen. Die kan je ook als een soort slaapzak gebruiken met de armpjes eruit enzo. En dan tegen die tijd maar proberen met afbouwen.. Als ik dr nu zonder leg is het eerst flink huilen geblazen en op een gegeven moment slaapt ze nu natuurlijk wel. Maar liever gewoon normaal in slaap komen dan zo hihi.. ! SUper bedankt voor alle reacties !
ChloƩ slaapt ook nog in de mini en bevalt heel erg goed, ze vind het heerlijk. Het bureau hier heeft het ons zelfs aangeraden, we hebben haar de eerste 3 mnd ingebakerd en toen de puckababy. Wel willen we binnenkort gaan afbouwen maar weet wel dat ze er een stuk rustiger van is geworden
Hier bij het cb hingen allemaal printjes met de tekst dat het cb niet achter het gebruik van de puckababy stond. Waarom weet ik niet, want ik bakerde Noor in op de 'ouderwetse' manier met 2 doeken. Afbouwen heeft hier een week of 2 geduurd. Steeds een paar dagen 1 slaapje zonder inbakeren. En dan een slaapzak. Dat ging goed.