Beetje rare vraag misschien... maar mijn dochter is 2,5 week oud en tot nu toe laat ik haar overdag en 'snachts slapen in een romper/t-shirt/broek/sokken. Niet in een pyjama dus. Ik kleed haar op dit moment 1 keer per dag om, tenzij er ongelukken met de luier gebeuren natuurlijk. Als kraamcadeau heb ik 2 pyjama's gekregen maar heb ze nog niet gebruikt. Vooral omdat ze zo'n hekel heeft aan aankleden. Kleden jullie je baby's 'savonds om voor het slapen gaan in een pyjama? groetjes, Birgitte
Nee pas als ze 's avonds ook eten begon ik dit te doen. Dan is het een goed moment want ik laat ze lekker kliederen met hun eten. Voor die tijd heb ik ze ook nooit onnodig omgekleed. Misschien zodra ze spijkerbroeken etc. dragen, dan doe ik gewoon broek uit+slaapzak aan
nee hoor echt niet nodig en ik zou het niet doen als ze een hekel aan aan en uitkleden heeft. ik deed alleen een pyjama aan als ze `s avonds toewaren aan een verschoning wegens lekkage boven of onder anders in hun gewone kleertjes. Ze droegen lekkere comfortabele kleertjes toen ze zo klein waren.
Ik doe het ook nog niet, alle kleertjes zijn nog lekker zacht, dus niet nodig. Als hij straks wat meer gaat zitten e.d zal ik wel een beetje aan de spijkerbroekjes gaan en dat slaapt natuurlijk niet zo lekker.
wij deden het nooit toen ze zo klein was. geloof zelfs pas vanaf een maand of 8?? heel laat, maar komt ook door de zomer, toen had ze alleen een romper aan
Hier ook pas een pyjamatje gaan gebruiken toen ze jurkjes en gebreide vestjes enzo ging dragen, vond ik toch wat raar om in bed aan te trekken. Daarvoor waren haar kleertjes inderdaad net zo comfortabel als een pyjama, dus waarom 2x per dag moeilijk doen met zo'n hummel?
Hier hetzelfde. Alleen bij een "noodzakelijke" verschoning. En de spijkerbroek gaat wel uit voor het slapen. Dus wel een pyamabroekje aan maar dat doe ik gelijk met het verwisselen van de luier. Mijn zoontje is nu 3,5 maand.
hier ook nooit gedaan. de eerste pakjes zijn zo zacht (en eigenlijk gewoon luxe pyjama's in mijn ogen) inderdaad alleen als ze een jurkje oid aan had
ik doe het wel, bij daniel vroeg mee begonnen omdat ik pyamaatje had gehad in maat 56/62. Lydia krijgt nu ook pyama aan bij de laatste luier (of ik denk dat het de laatste is zo rond 8u). Maar beide kindjes hadden/hebben geen hekel aan omkleden. Lydia is wat dat betreft echt een meid, die kan je 10x per dag omkleden als je wil
Vanaf een week of 4 deed ik mijn zoon 's nachts een pyamaatje aan. Hij had er geen hekel aan om omgekleed te worden.
Volgens mij heb ik deze vraag 1 of 2 dagen geleden ook beantwoord (deja vu ?) Maar oke: Wij zijn onze jongste pas na 6 of 7 maanden een pyamaatje aan gaan geven... gewoon gemakzucht geloof ik
denny's eerste pyama was een maat 62/68 en hij is heel lang klein geweest. ik denk pas tegen dat hij een maand of 4 was dat we voor het eerst 's avonds gingen omkleden
volgens mij ben ik met een maand of 3/4 Mark een pyjama aan gaan trekken. Dit had er ook mee te maken dat hij geen late voeding meer wilde dus rond een uurtje of half 7 kreeg jij een schone luier en zijn pyjama aan, dan was hij goed wakker om nog lekker (veel) bv te drinken en de nacht door te komen . Mark had trouwens geen hekel aan omkleden dat scheelde ook! Als je kindje nog zo jong ik zou ik het niet doen, de kleertjes zijn inderdaad allemaal nog zo soepel en zacht dat ze het prima in bed aan kunnen hebben!