Ik heb even een vraagje. Mijn zoontje weigert gewoon om zelf te drinken. Hij vind het veeeeeelste makkelijk als mama het doet. Nou vind ik dat niet erg hoor maar het is toch makkelijker voor hem zelf als hij het gewoon kan drinken wanneer hij wil. Hij probeert het ook gewoon niet. Als zijn tuitbeker dicht bij hem is zit hij er wel een beetje op te sabbelen maar hij zou hem nou nooit pakken en omhoog doen. Hebben jullie misschien tips om dit te stimuleren?? Ik heb het trouwens gewoon over tussendoor drinken he...sap of water etc.
Nou hier precies hetzelfde! Hij pakt het hier dan wel zelf maar houdt het niet goed genoeg omhoog...met als gevolg...lucht zuigen. Dan ondersteun ik het een heeeeeeeel klein beetje met mn vinger en dan laat ie gelijk al weer beide handjes los! Als ik hem zelf laat tobben komt er niets van terecht..dan zit ie dus alleen te sabbelen. Met een gewone beker heeft ie trouwens wel door dat ie hem omhoog moet doen..en dat gaat dus vaak mis...dat ligt er vaak naast geen tips dus eigenlijk...maar meer hetzelfde dilemma!
Haha dat duurde hier ook een tijdje. Ik denk dat ie het pas rond 11 maanden eindelijk deed. Het was inderdaad wel makkelijk dat mama hem de beker voor zijn neus hield. Overigens ging het vanzelf. Ik liet het hem altijd wel even zelf proberen, maar maakte er geen halszaak van. Op een gegeven moment deed ie het gewoon.
hier snapte ze het ook niet.. en toen ze het eindelijk door had, gingen we na een tijdje over op een rietjes beker... en die hield ze wél omhoog, terwijl dat dus weer niet hoefde . Misschien eens een rietjesbeker proberen ?
als hij miss wel erop sabbelt maar niet omhoog houd kun je miss zo'n dichte beker met zo'n rietje erin (weet nie hoe die heten) geven . weet niet of t een optie is want zover ben ik nog niet met mijn ,meisje maar miss een idee !!
Dat is misschien wel een goed idee ja! Hij drinkt namelijk wel zelf goed uit een pakje met een rietje! Ik zal eens kijken voor zo'n ding! Helemaal niet aan gedacht!
nou met 13 mnd kan ze geen tuit hanteren maar die rietjesbeker des te beter!! Gewoon kopen hoor maakt niets uit.
Die rietjesbeker is inderdaad wel een idee ja. Hij zal in het begin wel ff raar kijken denk ik! Is toch wel ff raar ineens zo een rietje in je mond. Maar hopelijk went hij er snel aan want die hoef je natuurlijk niet omhoog te houden.. Bedankt voor de tips!!!
Ach hij is nog zo jong, hij kan zijn hele leven nog zelf drinken. Komt vanzelf wel hoor, vooral op een moment dat hij gevoelig is voor nadoen wat mama doet.
Ehm, maar als je nu aan een rietjesbeker gaat, leert hij dan wel uiteindelijk om z'n beker omhoog te doen? Volgens mij is het juist een kwestie van blijven oefenen en dan leert hij het vanzelf! Later gaat hij ook niet altijd uit een rietje drinken... *is nog in de fase dat ze denkt dat haar meisje gewoon heel snel goed uit een gewone beker gaat leren drinken zonder morsen*
wij deden bij dochterlief altijd met onze hand boven haar hoofd wiebelen, als ze aan het drinken was. Ze keek dan dus omhoog en kreeg in de gaten dat er dan dus wel drinken uit komt! hihi.. Maar dit heeft ook wel ff wat tijd gekost.. Rietjesbeker snapt zij dan weer niet.... haha... Succes!
misschien ligt het ook aan het soort tuitbeker, bij de 1 zitten de handvatten lager dan bij de andere. mijn kleine meid drinkt makkelijker als de handvatten lager zitten. hoeft ze minder kracht te zetten. maar meestal is het ook mond open en dan mag mama het doen.