Waarom drinkt hij opeens zo slecht?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Nijnka, 28 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nijnka

Nijnka Actief lid

14 jul 2008
    194
    0
    16
    Interieurvormgever / keukenontwerper
    Vittinge, Zweden
    Ik word lichtjes gefrustreerd omdat ik niet goed weet wat er aan de hand is met mijn zoontje. Hij doet de laatste dagen heel erg moeilijk bij het drinken. Ik vraag me af of het aan de speen ligt, of aan hem.. :(

Hij dronk normaal iets van een 70-100cc per fles, maar nu maar 30-40.Ik moet hem heel vaak pushen om meer te drinken. Flesje eruit, terug erin, verversen ondertussen. Een flesje geven duurt ook soms een half uur, tot een uur. Hij ligt er maar met de speen in zijn mond, of hij duwt ze uit zijn mond, of begint met zijn hoofdje heen en weer te schudden. Het is niet (altijd) dat hij in slaap valt tijdens de fles. Dat is dus niet het probleem.

Ik vraag me af of de melk voor hem te snel komt, of niet snel genoeg. Hoe kan ik dat nu weten? Ik vermoed te snel want hij verslikt zich ook vaker tegenwoordig. Ik voel me zo dom dat ik dit allemaal niet weet ,ik ben zo'n leek op dit gebied :( Hij heeft duidelijk echt nog honger, maar om een of andere reden wil hij niet drinken. Ik heb niet echt het idee dat hij pijn heeft, hij weent ook niet. Omwille hiervan komt hij tegenwoordig ook echt elk 1.5 -2 uur al voor zijn flesje!

Voor de technische details, ik heb Avent flessen, met 'normale' speen? En ook Esska flesjes. Welke speen zou ik best gebruiken?

Ik hoop dat jullie mij wat speen-advies kunnen geven!
    Oh btw mijn zoontje is nu bijna 4 weken (en 3 weken te vroeg geboren als dat belangrijk mocht zijn)

Groetjes
    Nijnka

2. Marijee

Marijee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.295
    0
    0
    ik dacht toen ik je verhaal las eerst aan een sprongetje. maar als ik naar zijn leeftijd kijk dan denk ik niet dat dat het is. het zou natuurlijk wel kunnen hoor!

k zou sowieso gewoon de kleinste speen gebruiken omdat hij nog zo klein is kan hij zich snel verslikken.
    ik heb geen verstand van spenen bij avent maar je moet de kleinste speen gebruiken die er is.

als het gat te groot is slikt hij ook meer lucht in en dan zit hij vol met lucht in plaats van eten.

en is zijn mondje misschien ook wat wit aan de binnenkant? na het eten is het sowieso wat wittig maar verder op ze tandvlees en gehemelte? het zou dan spruw kunnen zijn ( schimmelinfectie) en dat geeft pijn met drinken.

en als je is probeerd om hem zelf te laten komen voor eten? dus niet puchen?

ik hoop dat het snel beter zal gaan want ik weet hoe frustrerent dit is.

3. Nijnka

Nijnka Actief lid

14 jul 2008
    194
    0
    16
    Vittinge, Zweden
    Hej bedankt voor je antwoord.

Hij heeft geen spruw lijkt mij, niks wit te zien in zijn mondje.

Ik laat hem wel zelf komen voor zijn flesje, maar ik weet nooit goed wanneer hij genoeg heeft.. Aangezien hij de helft van de tijd de speen gewoon stil in zijn mond heeft zitten snap je, dus ik push hem een beetje om meer te drinken, want ja anders krijgt hij helemaal niks binnen.. Of kan het met zuigbehoefte te maken hebben? Hoewel als ik zijn tutje geef hij het ook uitspuwt (als ik vermoed dat hij honger heeft bedoel ik dan)

Laatste flesje dernet ging wel redelijk vlot binnen! Maar hij zit wel de hele tijd met zijn armpjes te maaien. Enige verklaring daarvoor? :p

4. Marijee

Marijee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.295
    0
    0
    spuugd hij ook veel?

ik herken het onrustige drinken van me zoontje omdat hij verborgen reflux heeft maar dat hij niet wil drinken herken ik weer niet omdat hij juist veel wou drinken dat verlichte het zuur. tenzij hij een sprong heeft. dan wil hij ook niet drinken en krijg ik er met moeite 50cc in.
    maar dat is na 2 dagen meestal weer weg.

Kian gaf vanaf het begin aan genoeg te hebben gehad door de fles uit ze mond te werken.

ga je hem wel eens wegen bij het CB?
    als hij zelf echt aangeeft niets meer te willen kan je wienig doen maar hij moet natuurlijk niet afvallen. als je het echt niet vertrouwt zou ik gewoon de huisarts bellen.

is het al lang dat hij zo weinig drinkt of pas net?

ik zou het gewoon ff aankijken. is hij verder wel vrolijk en slaapt hij goed?

5. Nijnka

Nijnka Actief lid

14 jul 2008
    194
    0
    16
    Vittinge, Zweden
    Verborgen reflux heb ik ook al aan gedacht. Hij wil de fles in zijn mond hebben, maar dan drinkt hij een paar slokken en stopt weer..

Ok, dus als hij de fles uit zijn mond werkt heeft hij genoeg, zal het onthouden :p

Hij spuugt wel regelmatig, ongeveer 2 keer per dag denk ik, maar nooit echt veel.

Zit momenteel met een hele hoop dingen tegelijk eigenlijk ivm zijn drinkgedrag, waren net overgeschakeld van nutramigen naar nestle, dus geen hypoalergene voeding meer. En vandaag had hij opeens enorme uitslag in zijn gezichtje en gezwollen oogjes. Dus naar het ziekenhuis gereden, waarschijnlijk heeft hij koemelkallergie :( Nu dat zal niet de reden zijn van het feit dat hij zo moeilijk drinkt soms want ben pas vanmorgen overgeschakeld.

Ik zie het even aan, hij krijgt allesinds wel genoeg binnen hoor, heeft nu net zelfs 135 gedronken! En slapen, voorbije nacht was een hel, maar normaal slaapt hij wel lekker.

Heb trouwens kleine speentjes gekocht ondertussen en dat werkt ook behoorlijk goed.
    Hoop maar dat hij geen (verborgen) reflux heeft, aan wat kan ik dat zoal herkennen?

groetjes

6. Marijee

Marijee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.295
    0
    0
    het klinkt nu indd echt als een KMA.
    en eerlijk gezegt komt verborgen reflux vaak in samenwerking met KMA.

mijn zoontje gilde op het laatste van de pijn doordat het zuur omhoog kwam en hij het weer doorslikte. de tekenen daarvoor zijn veel spuugen, dus meer als een mondje.
    hem vaak horen slikken. dus als je hem vast hebt dan kan je de voeding gewoon weer omhoog horen komen en het horen doorslikken.
    vaak kleine beetjes willen drinken want dat verzacht het zuur. en niet plat willen liggen want dan komt het zuur sneller weer omhoog.

dat waren de tekenen bij mijn zoontje.
    hij heeft ook een vermoeden gehad van KMA omdat hij bloed bij ze ontlasting kreeg maar hij heeft net de provocatie test erop zitten en daar is uit gekomen dat hij geen KMA heeft dus dat is een hele opluchting!

spuugen en zuur kan dus komen door de koemelk allergie omdat het maagje dat eruit wil hebben.

de koemelk vrije voeding hielp wel bij me zoontje zodat hij weer rustig werd dus misschien heeft hij wel een ligte form gehad en is dat nu weer weg maar zeker zal ik het nooit weten.

hij hem duurde het ongeveer een kleine week voordat hij echt rustiger werd.

als je echt vermoed dat hij verborgen reflux heeft dan kan je altijd je huisarts bellen of de kinderarts waar je nu onder controle staat als het goed is vanwegen de KMA. die kunnen losec of zantac voorschrijven dat is een maagzuur remmer.

succes!

7. Nijnka

Nijnka Actief lid

14 jul 2008
    194
    0
    16
    Vittinge, Zweden
    Als hij verborgen reflux heeft, heeft hij er dan ook altijd last van, of kan het vb dat het enkel 's avonds is? Hij lijkt namelijk enkel 's avonds last te hebben met zijn flesjes. En dan gaat het idd ook beter als hij niet te plat ligt en hij wil ook graag drinken, maar een paar slokjes, en ook wenen gisteravond tijdens de fles. maar zoals gezegd, enkel 's avonds,de andere flesjes gaan dan weer wel vlot.. Vreemd toch?

Koemelkallergie is nu weer in orde, zijn weer overgschakeld op nutramigen hypo-allergene voeding.

Oh , dat vaak horen slikken heb ik dus ook bij hem, maar nogmaals, niet ALTIJD. Wat denk je, kan dat dan wel reflux zijn, of moet je dan per definitie er altijd last van hebben?

Hier in zweden zijn ze superrelaxed ivm alles wat de gezondheid betreft, heb al eens aangehaald dat hij misschien reflux zou hebben en het antwoord was : zolang hij mooi bijkomt in gewicht is er toch geen probleem? Hu :confused:

Nijnka

Deel Deze Pagina