Waarom drinkt ze zo slecht??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Musss, 18 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eylem

Eylem Niet meer actief

Hoe weet je zo zeker dat ze van de reflux af is? Veel kinderen komen daar pas tussen een half jaar en de 1e verjaardag vanaf....Het zou heel goed reflux kunnen zijn aan de hand van wat je beschrijft. Heb je nog medicijnen in huis?

2. Musss

Musss Lid

9 jul 2011
    79
    0
    6
    NULL
    NULL
    Volgens de KA heeft ze geen reflux. Er komt ook geen eten naar boven... KA heeft het maar 1x voorgeschreven.. Ik ga morgen een andere speen halen.. Aan de andere kant, wil ze hapjes ook niet.. Dus ligt niet echt aan de speen..

3. Jazzlyn

Jazzlyn Niet meer actief

Heel erg herkenbaar van de eerste. Alleen was hij ook nog een prematuur dus hij moest wel groeien.. Met 4 maanden begonnen met bijvoeding en met 4,5 maand dronk hij geen 1 fles meer .... Hij drinkt nu, ruim 2, pas weer melk...

Jongste begint nu met 3 maanden ook moeilijker te drinken. Heeft er niet meer zon zin in en vind het saai haha. Nu grotere speen en zo gaan de flessen in ieder geval nog leeg (ook prematuur en nu pas net 9 pond, dus geen reserves)

4. Jazzlyn

Jazzlyn Niet meer actief

Ow en beiden hadden erge reflux, daar kwamen de problemen vandaan, tesamen met het.. melk niet zo lekker vinden.

5. Desii

Desii Actief lid

7 nov 2009
    271
    0
    0
    Hutje op de hei
    Is er stress/spanning? Of gaat ze naar de creche of gastouder waar ze het niet fijn vindt?

6. Musss

Musss Lid

9 jul 2011
    79
    0
    6
    NULL
    NULL
    Omdat mijn man en ik beiden werken is zij 4 a 5 dagen bij mijn ouders. Dan ben ik daar in de middag en rond half 6 neem ik haar mee naar huis...

7. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    En hoe gaat het bij jouw ouders? Heeft ze dan hetzelfde drinkgedrag?

Ben je erg gespannen geworden door deze situatie? Dat kan je dochter ook aanvoelen. Probeer er ontspannen in te staan. Niet? Dan niet. In ieder geval niet dwingen, want dan krijgt ze negatieve associaties met de fles en ben je ver van huis.

Ik begrijp wel het idee van afleiding en vanuit die keus een rustige plek zoeken in huis. Alleen legt het wel meer druk op 'het' eetmoment. Kan je nagaan welke flesjes ze wel goed drinkt? Als ze 's ochtends bij jullie in bed ligt bijvoorbeeld? Kies tijdstippen uit waarop je kindje het meest ontspannen is, bijvoorbeeld na een slaapje.

Als je zelf gefrustreerd raakt dan voelt je kindje dat aan. Werk daarin samen met je man. Als hij rustiger is kan hij beter op dat moment het flesje geven.

Succes!

8. YouBri

YouBri Actief lid

28 jan 2012
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het enige dat ik kan zeggen is.. Probeer het los te laten..
    Kijk inderdaad naar de tevredenheid van je kindje en houd de natte luiers in de gaten.

Onze jongste is ook zo'n spook met drinken. Is ook een week opgenomen geweest toen hij bijna 2 maanden was. Ze hebben hem toen helemaal doorgelicht, niets kunnen vinden en tegen het eind van de week begon meneer ineens goed te drinken.
    Het is toen 2 weken in totaal goed gegaan en daarna begon het opnieuw. Ik ben toen de voeding wat in gaan dikken met nutriton en (misschien toevallig hoor) is daarna weer beter gaan drinken.
    Tot een week of 3 geleden toen we in Frankrijk zaten met 30 graden. Hij ging ineens over op 4 flessen en we kregen er met veel moeite 100cc in per fles. Dan nog maar goed fruithappen gaan geven en daar nog yoghurtjes (met babyvoeding) gevonden voor baby's vanaf 6 mnd, om zo te zorgen dat hij voldoende binnen kreeg. Echt hoor.. Ik heb me weer zoveel zorgen gemaakt toen!
    En vanaf dat we thuis waren gaat het ineens weer veel beter.
    Voordeel trouwens bij onze zoon is dat hij wel graag fruithap eet enzo. Echt moeilijk dat jouw dochter ook niet zo'n makkelijke eter is..

Bij ons gaat het meestal een aantal weken slecht en dan ineens is hij een paar weken onverzadigbaar, net of hij iets in te halen heeft.
    Hij was afgelopen maandag 69 cm en woog 7200 gram ongeveer. Dus vind dat het bij jouw dochter gewoon netjes is hoor!

Waarschijnlijk heb je er niet zoveel aan, maar je bent in elk geval niet alleen..

9. Musss

Musss Lid

9 jul 2011
    79
    0
    6
    NULL
    NULL
    Bedankt allemaal voor de reactie.

Ik wordt inderdaad gespannen door het feit dat ze slecht drinkt. En dan porbeer ik het in de douwen, maar dat lukt niet..

Het gaat iedere keer goed, en dan weer slecht... Ik denk dat ik me maar bij moet leggen, iets wat iedereen zegt.. Maar dat gaat niet zo makkelijk

10. YouBri

YouBri Actief lid

28 jan 2012
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik weet het, maargoed.. Ze is als het zo lees wel helemaal nagekeken in het ziekenhuis he?
    En bij in het ziekenhuis zeiden ze ook: Soms zijn er gewoon kindjes waarbij je er nooit achterkomt waarom ze zo slecht drinken..

Dusja het lukt hier ook vaak niet om het los te laten hoor, maar probeer dan bovenstaande maar in gedachten te houden en de gedachte dat ze in het ziekenhuis niets konden vinden. En ja dan nog de allertheid, vrolijkheid en de natte luiers.
    Meer kun je niet doen :)

11. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Ik zou het er niet proberen in te duwen, want dan kan het probleem alleen maar groter worden. Krijgt ze een negatief beeld bij de fles/ voeding...
    Misschien kun je dan nog beter als ze stopt met drinken de fles weg zetten en een kwartiertje later of zo nog eens aanbieden???
    Maak je gewoon meerdere kleine flesjes over de dag....
    (weet het niet hoor, denk maar even 'hardop')

12. adi

adi Niet meer actief

MIsschien een rare vraag, maar hoe heeft de ka vastgesteld dat ze geen reflux meer heeft?

13. Musss

Musss Lid

9 jul 2011
    79
    0
    6
    NULL
    NULL
    @ Adi, weet ik eigelijk niet.. Maar tijdens haar opname zei ze dat ze mee gingen stoppen..
    @ Kristelstijbos dat doe ik ook, ze drinkt 10 min en dan pauzeer ik weer 10 min ong en dan geef ik derest.

Vandaag zijn we naar dietiste geweest, ze heeft een poeder voorgeschreven, ben de naam kwijt maar is zoiets als fantomalt maar vetter. Krijg ik morgen thuis, kijken of dat bij de flesvoeding helpt..

Deel Deze Pagina