opeens s'nachts wakker? baby 4 mnd

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MomQ 2 be, 5 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MomQ 2 be

MomQ 2 be Bekend lid

28 jan 2012
    532
    0
    0
    Noord Holland
    Onze kleine man is nu 4 mnd, en is nooit echt een nachtbraker geweest en kwam voor zijn 1ste flesje tussen 5 en 6, tot een week geleden, wordt meneer elke nacht vanaf (echt klokslag) 3 uur, elk half uur ff wakker, ik stop zn speentje in en dan gaat ie weer slapen maar om half 5 zet ie het vaak op het schreeuwen, en wil dan toch echt een flesje. Ik weet niet waarom hij opeens niet zo meer zo lekker kan slapen, kan het een fase zijn? ... hij is trouwens wel rustiger als ik hem op zn buikje leg heb ik gemerkt want als ie op zn rug ligt slaat hij zichzelf als het ware steeds wakker (groeistuipjes?) Maar omdat buik slapen toch afgeraden wordt durf ik hem niet zo te laten slapen voor de nacht.
    Misschien zijn er moeders die dit herkenen:( lees graag jullie ervaringen!

2. Djooys

Djooys Niet meer actief

Maar waarom geef je niet om 3 uur gelijk een flesje? Dan slaapt hij misschien weer lekker verder. Ik vind het niet raar hoor. Je kindje is pas 4 maanden en zijn slaapritme zal nog wel vaker veranderen. Eerst doorslapen is geen garantie voor altijd doorslapen.

3. Taliada

Taliada Actief lid

29 mei 2012
    366
    0
    0
    NULL
    NULL
    Met 4 maanden maken ze toch ook een sprongetje? Kindjes die altijd doorsliepen doen dat ineens niet meer etc.

4. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Misschien is hij toe aan meer voeding? Soms helpt het als hij overdag meer krijgt om 's nachts lekker door te kunnen slapen.

5. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Heel herkenbaar... Honger in de nacht en overdag geen geduld hebben om te drinken. Gewoon aan toe geven en een flesje geven, dan heb je er zelf de minste last van 's nachts. Het gaat vast weer over!

6. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Zou ook meteen een fles geven hoor, je kindje is inderdaad pas 4 maanden.... Hier sliep ze ook met 6-7wkn door en bij 4 maanden kwam ze ook weer vaker 's nachts (gaf wel BV) en dan kreeg ze meteen te drinken.
    Vergeet ook niet dat het erg warm is de laatste dagen en dan is het natuurlijk niet gek als ie gewoon dorst heeft 's nachts???
    Wordt zelf ook vaker wakker als het zo warm is, dus zou hem gewoon lekker wat drinken geven (desnoods een verdunde fles 120/3 of 90/2)... Stel je voor dat je zelf dorst hebt en dat iemand je 2 uur later pas iets te drinken geeft! En als je bang bent voor verwennen: hoeft écht niet op die leeftijd!

Deel Deze Pagina