innesteling lukt niet

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door mila 33, 8 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mila 33

mila 33 Nieuw lid

8 feb 2011
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Wij zijn nu ruim 2 jaar bezig en na een IUI, IVF en cryo behandeling nog niet echt succesvol. Het proces tot aan de innesteling gaat meer dan goed, de groei van de follikels, de punctie en de bevruchting. Maar bij de innesteling gaat het steeds mis. Het ziekenhuis kan verder niets doen om de innesteling te bevorderen. Ik begrijp wel dat ze aan regels gebonden zijn, maar ik baal er flink van dat elke terugplaatsing een 'gevalletje pech of geluk' is.

Nu zag ik een tijdje geleden op een ander forum iets over Alan E. Beer en heb inmiddels het boek 'Is your body baby friendly?' gelezen. Nu ben ik vrij nuchter (het is echt typisch Amerikaans) maar zijn theorie sprak me wel aan. Hij zegt dat overal een oorzaak voor is, maar dat je meer bloedonderzoeken moet doen om achter die oorzaak te komen. Hij zegt dat wanneer je meerdere mislukte IVF behandelingen of miskramen hebt gehad, er een heel grote kans is dat er iets niet klopt met je immuunsysteem en dat je lichaam de cellen daardoor afstoot. Hij schijnt een groot aantal vrouwen succesvol geholpen te hebben, die in andere ziekenhuizen maar niet zwanger raakten. Nu kun je een bloedonderzoek laten doen en dit door de kliniek van die dokter Beer laten beoordelen. Aan de hand daarvan kun je het probleem, soms vrij eenvoudig, proberen te verhelpen.

Nu kost dat natuurlijk wel weer behoorlijk wat geld en wie zegt dat hij echt die wonderdokter is... Dus voordat ik zoiets ga doen zou ik graag willen weten of er vrouwen zijn die hier ervaring mee hebben?

Ik hoor het graag.

Groetjes,
    Mila

2. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Er zijn heel wat meiden in het topic van Mia die Alan Beer achtige testen hebben alten doen. De meeste meiden in Dusseldorf.

Je kunt daar misschien nog ff navraag doen.

en misschien kun je ook je titel veranderen in: wie ervaring met Alan Beer ofzo?

3. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

23 okt 2010
    1.647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Hoi Mila, ik weet hier helaas voor jou niets van. Maar ik weet wel dat ze bij acupunctuur ook werken aan de balans in je lichaam. En ze kunnen daarbij ook de innestelingsomstandigheden bevorderen. Ik ben er een tijd geweest en had in die tijd prachtig dik bms, dikker dan nu ik ermee gestopt ben. Helaas zonder resultaat tot nu toe, maar de oorzaak zit bij ons voor zover bekend bij mijn partner. Bij IVF is het succes ervan inmiddels bewezen. Dus als je dat nog niet geprobeerd hebt, kan het de moeite waard zijn. Succes met alles!

4. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Allan Beer is wel ff wat anders dan acupunctuur.
    Het gaat hier om een wel/niet geactiveerd immuunsysteem, oftewel antistoffen of immuuncellen tegen je embryo's. Dus niks dikker BMS, maar puur wetenschap. Er zijn genoeg ziektes waardoor emmies niet lekker kunnen innestelen. Er zijn zelfs heel veel mensen die prednison gebruiken om uberhaubt zwanger te worden, als je je immuunsysteem geactiveerd is.

5. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

23 okt 2010
    1.647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Dank voor je reactie Marjah. Ik weet dat acupunctuur en Allan Beer heel verschillend zijn. Maar beide kunnen -wetenschappelijk bewezen- helpen bij innesteling, alleen bij verschillende situaties. Wie acupunctuur nog niet heeft geprobeerd vind dat misschien laagdrempeliger om op te pakken dan Allen Beer. Dit omdat Allan Beer in Nederland nog niet overal even bekend is en dus soms lastig voor elkaar te krijgen is.

6. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Hoi Mila,

Er zijn inderdaad onderzoeken die laten zien dat een te geactiveerd immuunsysteem een innesteling in de weg kan zitten. Helaas staat dit onderzoek nog heel erg in de kinderschoenen en zijn er ook onderzoeken die hier geen bewijs voor vinden en onderzoeken die suggereren dat het immuunsysteem weliswaar een rol kan spelen, maar dat je via bloedonderzoek dit niet afdoende kunt vaststellen. Dit is mede de reden dat je in Nl niet snel een Fa zal vinden die hier onderzoek naar wil doen. Ik heb zelf mn bloed in Londen laten onderzoeken, omdat ik toch het idee had dat ik echt alles wil doen wat binnen mn bereik ligt (en ik inderdaad ook dat boek van Alan Beer had gelezen...). Al met al kostte het (icl. vlucht) zo'n dikke 1000 euries, dus goedkoop was het inderdaad niet en het werd helaas ook niet vergoed :(. Bij mij kwam er uit dat ik iets teveel nk cellen zou hebben en om die reden gebruik ik nu om de twee a drie maanden een cyclus prednison (vaker kan niet, vanwege potentiele bijwerkingen). Helaas heeft dit bij mij nog niet tot een zw geleid, maar ik weet wel dat een ander meisje hier op het forum wel zw werd toen ze predni slikte (niet gezegd dat het daardoor kwam natuurlijk, maar toch). Ik geloof trouwens dat je sommige van de onderzoeken in Dusseldorf wel vergoed kan krijgen (kwam ik pas achter, nadat ik al naar Londen was geweest ;)), maar ik weet niet of dit voor jou ook nog geld aangezien je al veel behandelingen hebt gehad. Ik denk dat de meiden in het topic waarover Marjah het hierboven heeft je hier meer over kunnen vertellen.

Volgens mn arts helpt omega-3 en vitamine d3 slikken trouwens ook een klein beetje mee voor een meer gebalanceerd immuunsysteem. Mits je niet ernome hoeveelheden slikt (niet meer dan 35 mg d3 p.d.), kan dit volgens mij geen kwaad. Misschien heb je hier alvast iets aan.
    Succes in ieder geval en mocht je nog vragen hebben dan kan je altijd pb-en.

7. mila 33

mila 33 Nieuw lid

8 feb 2011
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je wel voor jullie reacties!

Acupunctuur is inderdaad wat anders dan het Alan Beer gebeuren, maar alle tips zijn welkom...;) Mijn bms is (zelfs zonder Menopur en Pregnyl) altijd wel oke. Maar begreep dat het ook zorgt voor een betere doorbloeding, wat ook weer goed is voor de innesteling. Omega 3 slik ik al, maar een potje vitamine D3 kan er ook nog wel bij...:)

Tot nu toe dus nog niet heel overtuigende verhalen over Alan Beer. Maar ik heb nog wat kansen te gaan. Zou zonde zijn om niet alles er uit te halen... Ik ga het topic van Mia opzoeken om te kijken wat daar de ervaringen zijn.

Jammer Nana, dat het nog niet tot een zw geleid heeft. Maar is toch fijn dat je dat probleem met de nk cellen nu kunt aanpakken... maakt je kansen alleen maar groter!

Kanshebber, ik zie dat jij snel weer mag testen... spannend! Ik mag zondag testen voor terugplaatsing van een cryo... ben benieuwd...

Marjah, zie dat jij al een lange weg gegaan bent... succes!

8. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik heb in Dusseldorf bij pfeiffer de bloedonderzoeken (ook nav alan beer) laten doen. Bij mij bleek een geactiveerd immuunsysteem.

Pfeiffer doet een onderzoek naar het verbeteren van je immuunsysteem met visolie. Na 6 weken extra geconcentreerde visolie bleek dat sommige waardes beter waren geworden, maar ook wat dingen slechter. Ik vroeg om prednison en heb het gekregen, al heeft de onderzoeker liever dat je alleen visolie gebruikt ivm zijn onderzoek.

Houd er trouwens rekenig mee dat de referentiewaarden van beer en pfeiffer verschillen.

In het topic van Mrs. Mia (in de babyachtbaan) staat idd het een en het ander over de onderzoeken, maar er is nog een topic. Ik typ dit nu in de trein op iPhone ;) maar zal vanavond als ik thuis ben anders dat andere topic ook wel ff voor je opzoeken.

Ik ben overige zwanger geworden toen ik voor het eerst prednison slikte. Ik blijf het nu tot aan de 25 weken gebruiken, maar ben al wel heel langzaam aan het afbouwen. Overige heb ik behalve in het begin extra dorst geen bijwerkingen ondervonden en slik het al vanaf de dag na de punctie.

Deel Deze Pagina