Hallo allemaal, Ik zit even in een dip. Ik heb inmiddels al een zoon van 2 jaar. Ik had toen het geluk dat het in de 2e ronde al raak was. Ik geniet enorm, maar een broertje of zusje voor mijn zoontje zouden we wel heel erg leuk vinden. Inmiddels zijn we al 11 rondes verder. Ppffff... Ik weet dat het een jaar gemiddeld duurt, maar ik baal even. Zijn er meer moeders die dit hebben gehad? Ik vraag me wel eens af, is er wat mis? Met mij of met het zaad van mijn man? Hebben wij gewoon mazzel gehad bij de eerste?! Ik moest even mijn hart luchten...
Ik heb hetzelfde. Bij ons was het de eerste keer meteen raak, dat werd een vmk en daarna was het ook meteen weer raak, dus ook in ronde 2. Nu zijn we ook langer bezig. En dat vind ik ook wel vaak frustrerend, misschien ook omdat het toen zo snel was. Het afvragen doe ik nu ook, en bedenk me dan ook of ik toen iets anders deed dan nu of dat er iets anders was dan nu. Ik deel je dip! Ik hoop dat het snel raak voor jullie is en dat jullie kunnen genieten van de mooie 9 maanden
hier bij onze uk eerste ronden nu al anderhalf jaar verder en er achter gekomen dat vriendlief slecht zaad heeft :S
Bedankt voor je knuffel Mart! Kon ik even gebruiken!! Toetie; hoe verklaren ze bij jou nummer 1? Lucky shot? Of kan je vriend ineens slecht zaad krijgen?! Zit je nu in de MMM? Of kies je daar liever niet voor? Talithatje; ook jij bedankt voor je lieve woorden. Het is zeker extra frusterend omdat je het anders hebt meegemaakt. Ik hoop ook voor jou dat het snel raak is!! Begrijp me niet verkeerd, ik ben enorm gelukkig met mijn zoontje! De wens voor een 2e is gewoon ook erg groot.
Zo herkenbaar Wij zitten nu in tonde 15 en nog steeds niks. Bij me zoontje was het ronde 8 raak. Als ik deze keer weer ongi wordt ga ik naar de huisarts. Hoop dat je snel zwanger bent.
Bedankt Zon! Ik hoop dat je niet naar de huisarts hoeft. Ik ga nog voor 2 rondes en als het nog niet raak is, las ik even een pauze in en daarna ga ik naar de huisarts toe.
Ik herken het helemaal! En ik merk dat de teleurstelling iedere maand groter en groter word..bij mijn dochter was ik redelijk snel zwanger in de 3 de ronde, waren al wel eerder gestopt met de pil maar we woonde toen niet samen dus reken ik die tijd niet mee.Nu zitten we '' alweer '' in ronde 7 en mijn gevoel zegt wederom dat het deze ronde weer niet raak is maar dat kan ik natuurlijk niet met 100% zekerheid zeggen. Mijn man z'n zaad is 1a2 maanden geleden gecontroleerd en volgens onze huisarts was dat helemaal goed dus aan hem kan het zeker niet liggen. Ik gebruik iedere maand ovulatie testen maar tot op heden zonder resultaat, helaas!
Hier ook en ik vond het verschrikkelijk!!! Gelukkig nu wel in verwachting, dus het moet echt lukken. Maar geduld hebben is ZO MOEILIJK!! Succes meid en geef niet op.
@truusje81 het kan zo zijn dat het zaad slechter is geworden maar het kan ook zo zijn dat zijn zaad toe ook al zo slecht was en het gewoon een geluks treffer was.
Hier niet voor een tweede, maar voor een vierde. Bij de eerste ging het heel snel. Bij de tweede een jaar over gedaan. Daarna in de 1e einde raak, helaas werd dat een miskraam. Maar na de miskraam was ik in de 3e ronde zwanger. Nu vandaag door naar de 14e ronde voor een vierde kindje, ik snap niet waarom. Ovutesten ging altijd Gied, maar nu niet meer. Luteale fase is veel te kort. Maar we willen niet de mmm in, omdat we al 3 gezonde kindjes hebben. Het moet ons gegeven worden maar het wel gruwelijk k.. Iedere maan die teleurstelling. Een 4e is net zo welkom als de 1e 2e en 3e!!! Ik hoop dat we allemaal snel zwanger mogen zijn!
Hier ook hetzelfde. Bij onze zoon was ik in ronde 2 zwanger. Hij is nu 2,5 en we zijn 'al' een half jaar bezig. Ook weet ik sinds december dat ik pcos heb. Mijn moeder en tante hebben nooit voor de tweede keer zwanger kunnen raken (zijn ook onderzocht in die tijd maar niks gevonden) en deze gedachte maakt me best bang
Heey truusje! Ik had afgelopen weekend een flinke dip! Wij zijn ook al een jaar bezig voor de tweede! Onze zoon is anderhalf en bij hem was het de eerste keer al raak.. Dus het valt me een beetje tegen! Maar dat gevoel zul je wel met me delen.. We hadden zoiets van we klussen gewoon zonder bescherming en dan zien we wel.. Stiekem wist ik wel steeds mijn vruchtbaarste dagen.. Maar helaas is het tot heden nog niet gelukt! Ik ben vandaag begonnen met shatavarie dat was een tip wat ik hier kreeg! Dus ik ben eens benieuwd.. Het is homeopathisch dus het kan geen kwaad.. Misschien heb jij er ook wat aan! Ik zou zeggen googlen eens en dan zie je vanzelf of je het wat vind! Succes meid!
Iedereen heel erg bedankt voor de lieve woorden en steun! Kon ik echt even gebruiken. Ik heb gister ook even goed gejankt bij mijn man. Ik had hem nog niet verteld dat ik er zo mee bezig was. Het lucht wel op! Het is er nu uit en we gaan verder. Vandaag ovulatietesten binnen gekregen en er meteen een gedaan. Geen ei uiteraard! Maar je weet maar nooit... Ik zit nu op dag 8 van een cyclus van 27/28 dagen. Hopelijk werken deze ovulatietesten beter, want van het vorige merk was maar raar. Ik hoop uit de grond van mijn hart dat jullie allemaal snel zwanger raken. De natuur is af en toe echt raar!
Hi Truusje, ik was bij zoonlief ook in ronde 2 zwanger en ging er dus vanuit dat het ook wel snel zou zijn. Uiteindelijk heeft de tweede 7 rondes geduurd, en nu gelukkig eindelijk zwanger. Ik hoop dat er gauw een broertje of zusje onderweg is voor je zoontje!
Wat vervelende Starry!! Gaat het een beetje? Gebruik je ovulatietesten? Had je het idee dat het raak was?
Wat vervelend! Wij gaan nu ook voor een brusje voor ons zoontje van 16 maanden.. Bij ons duurde het een jaar voordat we zwanger waren van de eerste met tussendoor een mk... Weet hoe je je voelt! Houd de moed erin ook al is t moeilijk en toen ik eenmaal de ovulatie testen ging gebruiken was het raak! Succes en win hopen hier ook wat sneller zwanger te worden van de tweede!