Waarom duurt het bij 2e zo lang?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Truusje81, Jan 18, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Truusje81

Truusje81 Actief lid

Dec 29, 2009
    243
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb vanmorgen de huisarts gebeld. Ik loop al bij de gynaecoloog voor iets anders, maar ik heb wel een verwijsbrief nodig ivm de verzekering. Hopelijk krijg ik die as dinsdag en dan snel naar de gynaecoloog voor verder onderzoek. Ik was er zo klaar mee vanmorgen, dat mijn vriend zelfs voorstelde om dit te doen. Had ik helemaal niet verwacht! Ik weet niet zo goed wat ik moet verwachten van zo'n eerste onderzoeksafspraak, maar dat kan ik vast hier wel ergens vinden op het forum. :)

2. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

Apr 16, 2010
    4,417
    0
    0
    Hier ook, ronde 3 zwanger van de 1e, zonder ongi daarvoor gehad, blijkt dus dat ik pco heb ben ik na mijn bevalling erachter gekomen! Nu inmiddels in ronde 10 met hormonen en iedere maand een Eisprong. Gek he, dat het zo anders kan lopen.. En nog irritant ook!! Ben er nu ook wel klaar mee!

3. Truusje81

Truusje81 Actief lid

Dec 29, 2009
    243
    0
    0
    NULL
    NULL
    De natuur is maar raar, Guusje! Het is ook zo irritant dat we hier geen controle over hebben. In mijn omgeving wordt iedereen maar meteen zwanger en dat moeten ze er dan ook nog even inwrijven. Ze weten natuurlijk ook niet, dat het bij ons niet lukt, dus ik kan het ze ook niet kwalijk nemen, maar toch... Soms heb ik gewoon zin, om gewoon weg te lopen en niet meer te luisteren. En toch blijf ik braaf glimlachen en zo blij voor ze zijn...

4. girafje

girafje Fanatiek lid

Aug 27, 2008
    2,136
    0
    0
    leerkracht
    Noord Holland
    Zo herkenbaar! Van mijn dochter was ik na 3 maanden stoppen met de pil al zwanger, dat was de tweede serieuze ronde. Voor de tweede heeft het helaas een heel stuk langer geduurd, maar ons geduld is uiteindelijk wel beloond. Nu wordt mijn geduld ook weer op de proef gesteld, maar dan om een leuke reden :D.
    Heb zelf een tijdje tarwekiemoliepillen geslikt en daar heb ik geen verschil mee gemerkt. In de tijd dat ik uiteindelijk goed zwanger ben geworden heb ik wel kauwtabletten genomen tegen extra vermoeidheid, maar ik durf niet te zeggen dat dat geholpen heeft. Hoop dat jullie binnenkort ook weer het wonder van zwanger zijn mogen ervaren. Volg je eigen gevoel en als je denkt dat er iets mis is, ga dan richting huisarts of ziekenhuis.

5. Truusje81

Truusje81 Actief lid

Dec 29, 2009
    243
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een goed nieuws girafje! Gefeliciteerd!!! Ik zie dat het al bijna zover is, spannend hoor. Hoe oud is jouw eerste kindje? Ik maak me soms ook te druk over het leeftijdsverschil. Ik had graag zwanger geweest rond de 2e verjaardag van mijn zoontje, maar dat gaat helaas niet meer lukken, hahaha! Het lijkt zo makkelijk allemaal, maar helaas...

6. girafje

girafje Fanatiek lid

Aug 27, 2008
    2,136
    0
    0
    leerkracht
    Noord Holland
    @ truusje: mijn dochter is nu 3,5. Had ook gehoopt op een veel kleiner leeftijdsverschil. Toen zij kon lopen vonden we het een mooi moment om voor een tweede te gaan. Helaas ging dat net zo snel als gehoopt.
    In de maand dat ik zwanger werd had ik er totaal niet meer op gerekend en had voor mezelf al besloten dat ik het nog 1 maand zou aankijken en dan weer verdere stappen zou nemen. Het is moeilijk om los te laten en vooral de teleurstelling elke maand is rot. Probeer er niet te veel mee bezig te zijn, want het zal vanzelf lukken!

7. Truusje81

Truusje81 Actief lid

Dec 29, 2009
    243
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje is nu 2,5 jaar. Ik scheel met mijn broer 4 jaar en wij zijn dikke maatjes. Je weet natuurlijk nooit hoe het loopt. Ze kunnen ook dicht op elkaar zitten en hun hele leven ruziënd door het leven gaan. Ik ben er van overtuigd dat het ons weer een keertje gaat lukken en ik geef de hoop zeker niet op, maar het is wel frustrerend.

Nog maar 1 dag Girafje!!! Spannend!!

8. girafje

girafje Fanatiek lid

Aug 27, 2008
    2,136
    0
    0
    leerkracht
    Noord Holland
    @ Truusje: Mijn dochter is met 41,4 weken gehaald en ik had met de controle met 41 weken nog geen ontsluiting. Ga er vanuit dat deze uk voorlopig ook nog blijft zitten....

9. Debbie81

Debbie81 Fanatiek lid

Nov 13, 2011
    1,338
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Senn,
    Heb ook een spoed keizersnede gehad en dacht idd aan hetzelfde. Of daardoor geen problemen in baarmoeder door kunnen ontstaan.

En weet iemand toevallig of er op langer termijn complicaties kunnen ontstaan na een curretage.
    Heb na mn miskraam in 2009 2 curretages moeten onder gaan met 1 maand ertussen.
    Vervolgens heeft het een jaar geduurd voordat ik zwanger was van mn zoontje.
    En 2 maanden na de bevalling lag ik weer op de operatietafel voor nogmaals een curretage omdat er ondanks de keizersnede toch eens stuk placenta is achtergebleven. (wat tijdens een keizersnede heel uitzondelijk is trouwens)

Nu zijn we 6 maanden bezig voor een tweede en nu gaat er ook van alles door mn hoofd spoken.

@ Truusje81, wat grappig dat heb ik ook altijd geroepen dat ik moeder wilde zijn voor mn 30e en een half jaar voordat ik 30 werd werd ik idd moeder.

Share This Page