Waarom duurt het zwanger worden zo lang?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Jasmijne, 10 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NatasjaaD

    NatasjaaD Actief lid

    24 okt 2018
    170
    100
    43
    Vrouw
    Ik herken je verhaal helemaal. Ook wij zijn nu 1 jaar & 4 maanden aan het proberen.

    Ikzelf was ook een uitsteller op gebied van doorverwijzing. Ik schuifde dit steeds een maand verder ;) altijd met het idee ‘mss is het deze maand wel raak’ ..
    Heb toch van mijn hart een steen gemaakt en een afspraak gemaakt en maar goed ook o_O ..
    Er werd een cyste ontdekt op mijn linker eierstok van 7 op 4 cm. Na operatie was gebleken dat ik endo heb met verschillende verklevingen. Met andere woorden was het praktisch onmogelijk om zwanger te worden ..
    Doordat ikzelf geen pijnklachten ervaarde, was dit toch wel een klap in het gezicht.
    Nu zou alles terug ‘in orde’ moeten zijn ..
    Dus kunnen we de draad terug oppikken.

    Deze afspraken zijn inderdaad niet altijd fijn. Maar misschien bieden ze u toch wat antwoorden en neemt het u onzekerheden weg.

    Ik duim mee voor een positieve test! :thumup:
     
    Sara190 vindt dit leuk.
  2. Hakoek

    Hakoek Bekend lid

    20 jun 2013
    760
    768
    93
    Ja, dat begrijp ik.
    Maar als het sperma van jouw vriend niet goed is, is er alsnog een grote kans dat zwanger worden alleen met IUI (of IVF of ICSI) mogelijk is. Dus wat dat betreft zal je de dans niet ontspringen meid...
     
    Sara190 vindt dit leuk.
  3. Jasmijne

    Jasmijne Actief lid

    29 nov 2018
    189
    26
    28
    Ik hoop voor jou ook dat het nu snel lukt om zwanger te raken. Ik heb een tijdje terug wel een baarmoederecho gehad omdat ik veel buikpijnklachten had. Voor de zekerheid wilde ze kijken of er wat aan de hand was. Maar dit bleken toen gewoon darmklachten te zijn.

    De echo van de baarmoeder was toen gelukkig normaal (geen cysten oid). Maar goed niet alles kunnen ze zien met een gewone echo.
     
  4. Jasmijne

    Jasmijne Actief lid

    29 nov 2018
    189
    26
    28
    Nouja ik dacht meer aan wat mindere kwaliteit en dat mijn vriend dan moet stoppen met roken ofzo. Hij rookt namelijk maar krijg hem er niet vanaf.
     
  5. Sara190

    Sara190 Fanatiek lid

    29 nov 2018
    4.970
    2.529
    113
    Vrouw

    Hmm ik kan je heel goed begrijpen... ik hoopte in het begin dat er toch iets uit zou komen zodat het behandeld kan worden... maar alles is goed bij ons en dat maakt het nog zooooo moeilijker.. ik d8 dat ik het na die onderzoeken wel los kon laten omdat ik ongerust was.. maar nee het wordt alleen maar lastiger omdat je weet dat er niks aan de hand is en je wordt dan toch maar niet zwanger..
     
  6. Jasmijne

    Jasmijne Actief lid

    29 nov 2018
    189
    26
    28
    Ja dat lijkt mij inderdaad nog vervelender. Dan ga je eindelijk voor onderzoeken en dan vinden ze niks. Dan ben je nog niks opgeschoten. En dan is het maar weer afwachten. Bij mij is er natuurlijk ook de kans dat we gewoon gezond zijn en helaas langer moet wachten dan de meeste mensen.

    Ik hoop echt dat je snel zwanger bent.
     
    Sara190 vindt dit leuk.
  7. Sara190

    Sara190 Fanatiek lid

    29 nov 2018
    4.970
    2.529
    113
    Vrouw

    Jah schat het is heel frustrerend als je weet dat alles goed is en je kans hebt om spontaan zwanger te raken.. en toch lukt het niet na 1 jaar en 6 maanden :( ben er ook te veel mee bezig maja cant help it....

    Thanks ik hoop voor jouw ook!!!
     
  8. Sara190

    Sara190 Fanatiek lid

    29 nov 2018
    4.970
    2.529
    113
    Vrouw
    Heeft iemand misschien hier antwoord op??



    Ik snap die cyclus dagen niet helemaal he..

    Moet je nou van het gemiddelde gaan om je eisprong te berekenen of moet je de laatste cyclus aanhouden?

    Als ik gemiddeld naar mijn cyclus dagen kijk kom ik uit op 32.. maar mijn laatste cyclus is 29..

    Wat moet ik nou aanhouden??
     
  9. Jasmijne

    Jasmijne Actief lid

    29 nov 2018
    189
    26
    28
    Ja maar dat teveel mee bezig zijn vind ik zo'n onzin. In het begin dacht ik doodleuk nou we zien wel..alle tijd. En toen werd ik ook niet zwanger. En heb het nu ook 3 maanden laten rusten imv nieuwe baan. Nou nog steeds niet zwanger hoor. Ik ga nu toch weer echt bewust ermee bezig zijn en gericht te werk.
     
    Sara190 vindt dit leuk.
  10. Jasmijne

    Jasmijne Actief lid

    29 nov 2018
    189
    26
    28
    Ja dat is dus lastig als het aantal dagen wisselt, want dan heb je dus waarschijnlijk ook telkens op een andere dag de eisprong. Ik heb dit ook en meestal is mijn eisprong tussen dag 16 en 19. Dus het beste kan je of gewoon de hele periode dat de eisprong eventueel kan zijn om de dag seks hebben. Of je moet echt je lichaam in de gaten houden met tempen, ovulatietesten en afscheiding.
     
  11. Hakoek

    Hakoek Bekend lid

    20 jun 2013
    760
    768
    93
    Ik pak altijd mijn gemiddelde, maar reken mijn 2 uitschieters van cyclussen (37 en 40 dagen) niet mee. (dit omdat ik daar ook tussentijdse bloedingen had, welke niet van een eisprong waren!)
    Maar het beste is natuurlijk met de ovulatietesten of temperaturen je eisprong te checken.
    En wat betreft het berekenen van het starten met de ovulatietesten; hiervoor neem je je kortste cyclus.
     
  12. Hakoek

    Hakoek Bekend lid

    20 jun 2013
    760
    768
    93
    Jaaaa, ik fiets hem er weer in! Ik lees dit vaak op het forum en mijn antwoord is altijd een gedichtje van Toon Hermans:

    Eerst dacht ik "niet aan denken"
    Dat heb ik toen gedaan.
    Maar twee seconden later,
    dacht ik er toch weer aan.
    Nee, zo eenvoudig is dat niet,
    want weet je wat je doet?
    Je denkt er ook aan, als je denkt
    dat je er niet aan denken moet.

    En daarbij, zeg ik altijd maar: van er niet aan denken is nog nooit iemand zwanger geraakt.
     
    wens09, Spectre, cherrytomaatjes en 3 anderen vinden dit leuk.
  13. Jenneke88

    Jenneke88 Fanatiek lid

    9 jul 2016
    1.755
    785
    113
    Dat niet eraan denken/niet mee bezig zijn is onzin. Alsof het sperma spontaan de verkeerde op zwemt omdat jij toevallig denkt aan zwanger worden. Is gewoon onzin.
     
  14. Sara190

    Sara190 Fanatiek lid

    29 nov 2018
    4.970
    2.529
    113
    Vrouw

    Echt? Veel mensen zeggen niet te veel mee bezig zijn blabla dan kan het in een keer wel spontaan gebeuren? hmm nou geloof er niks van hahaha
     
  15. Hakoek

    Hakoek Bekend lid

    20 jun 2013
    760
    768
    93
    Ja maar wie kan aantonen dat het niet gewoon ook was gebeurt als diegene er wel mee bezig was geweest...?
    Dat kan niemand :)
     
  16. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.095
    5.273
    113
    Helaas herkenbaar, was met 20 maande eindelijkweer zwanger maar werd een bzz. Nu inmiddels 2 jaar bezig voor een 2de kindje. Iedereen om je heen word zwanger/of bevalt, zeer pijnlijk. En met dochter was ik in de 1ste ronde zwanger dus dit is gewoon zuur.

    Ik zou toch als ik jou was een afspraak maken. Bij mijn ziekenhuis was er een wachttijd van een half jaar. En voordat je ergens op gecontroleerd word heb je al een aantal afspraken achter de rug of moet je wachten voor een onderzoek. Wij gaan 1 april weer heen, maar dan moet het zaad van mijn man weer gecontroleerd worden dus ben je zo weer een maand verder voordat je weer verder kan.

    En er niet mee bezig zijn dat kan gewoon niet, geloof daar ook totaal niet in. Het is niet dat je opeens je wens kan parkeren. En daarnaast weet je op een gegeven moment wel hoe het werkt en ga je toch seks hebben rond de eisprong, niet gemeten dan maar ingeschat. Dus ben je er alsnog mee bezig.
     
  17. Jenneke88

    Jenneke88 Fanatiek lid

    9 jul 2016
    1.755
    785
    113
    Als daar een kern van waarheid in zat dan zou ieder koppel met een zwangerschapswens tijdens de vakantie zwanger raken.:roflmao:
     
  18. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.256
    7.822
    113
    Gelderland
    Dat zou een hoop aan dokters kosten schelen ;)

    Wij hebben in 16 mnd al 2 relaxte vakanties gehad. Maanden van niet mee bezig zijn, maanden van meer beweging, maanden van vitamines enz.. was het maar zo makkelijk hè!
     
    Sara190 vindt dit leuk.
  19. xes27

    xes27 Lid

    20 okt 2016
    6
    1
    3
    NULL
    NULL
    Mijn hsg was helaas ook geen pretje. 5 pogingen omdat na vulling de catheter er steeds uitschoot in plaats van dat het ook door mijn eileiders liep. De artsen wilde al bijna stoppen en de eileiders dicht verklaren. Gelukkig hebben ze die laatste poging nog gedaan. Maar laat het gewoon over je heen komen.
     
  20. Jasmijne

    Jasmijne Actief lid

    29 nov 2018
    189
    26
    28
    Ik vind ermee bezig zijn en aan denken ook iets anders dan erover stressen. Kijk als je er zo erg mee bezig bent dat je gestresst wordt dan is het wellicht wel slecht.
     
    Sara190 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina