Waarom duurt het zwanger worden zo lang?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Jasmijne, 10 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jasmijne

    Jasmijne Actief lid

    29 nov 2018
    189
    26
    28
    Heb overigens al 2 dagen vreemde krampjes en afscheiding, maar nog steeds niet ongesteld....mn lichaam maakt het wel weer spannend.:rolleyes:
     
    NatasjaaD vindt dit leuk.
  2. Sara190

    Sara190 Fanatiek lid

    29 nov 2018
    4.970
    2.529
    113
    Vrouw
    Hmm ja je hebt gelijk
     
  3. Jasmijne

    Jasmijne Actief lid

    29 nov 2018
    189
    26
    28
    Helaas weer niet zwanger :cry:
     
  4. Sara190

    Sara190 Fanatiek lid

    29 nov 2018
    4.970
    2.529
    113
    Vrouw

    pff balen zeg...hoelang was jij ook al weer bezig? was je over tijd dan nu?
     
  5. Jasmijne

    Jasmijne Actief lid

    29 nov 2018
    189
    26
    28
    Begin nu aan de 16e ronde. Pfff ik wacht nog 1 maand af en dan ben ik klaar met afwachten, dan ga ik naar de huisarts.
     
  6. Sara190

    Sara190 Fanatiek lid

    29 nov 2018
    4.970
    2.529
    113
    Vrouw

    Hmm jaa ik snap je heel goed.. is echt frustrerend....
     
  7. Jasmijne

    Jasmijne Actief lid

    29 nov 2018
    189
    26
    28
    Ja is het ook, baal er zo van. En naar de huisarts gaan zegt ook niet veel. Zal je net zien vinden ze niks en dan doe je die onderzoeken ook nog voor niks. Misschien klink ik een beetje negatief, maar in mijn leven moet altijd alles heel moeilijk. Niks gaat eens vanzelf en soms kan je daar zo moe van worden. Om mij heen komt iedereen alles aanwaaien en ik moet altijd vechten. :(

    Zo dat moest ik even kwijt. Zullen mn hormonen wel zijn die op tilt slaan.
     
  8. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.137
    7.725
    113
    Gelderland

    Ahh ik had goede hoop voor je :( wat balen zeg...
    goed dat je voor jezelf een grens heb gesteld. Veel succes de komende ronde.
     
  9. Sara190

    Sara190 Fanatiek lid

    29 nov 2018
    4.970
    2.529
    113
    Vrouw

    Ik snap je heel goed meid! Ik heb precies hetzelfde helaaas.. en tijdens mijn menstruatie ben ik 10x negatiever en voel me zo klote.. maar goed soms denk ik alles gebeurt met een reden.. en bij mij heb ik bij alles eigenlijk geduld moeten hebben en heb uiteindelijk wel me wens gekregen maar zoals jij ook zegt altijd met geduld en vechten!! Heb niks makkelijk kunnen krijgen..en zo zie ik de zwangerschap oook... na je menstruatie gewoon naar de volgende ronde.. nieuwe hoop.. nieuwe kansen... zo moet je het zien.. ook al is het op dit moment zwaar I know...

    Ik heb ook alle onderzoeken gehad en alles is goed.. het is wel iets wat je moet doen vind ik.. dan kan je wel het ergste uit sluiten...
     
  10. stiertje88

    stiertje88 Fanatiek lid

    24 mrt 2013
    1.207
    360
    83

    Wees gerust dames, er is geen verband tussen stress en niet zwanger raken. Wetenschappelijk aangetoond. Stress kan alleen je eisprong uitstellen, maar als die eenmaal geweest is bepaalt stress verder niets meer.
    Ik had bij mijn eerste zwangerschap het ohss syndroom door ivf. 3 weken in het ziekenhuis gelegen met zeer heftige klachten (denk aan urinecatheter, zuurstof, infusen, slecht bloed, dreigend nierfalen) vanaf de derde week van mijn cyclus. Als er iets stressvol is voor je lijf en geest is het dat wel, en toch was ik zwanger.

    Dus stress maar raak, je zult er niet minder zwanger van raken.
     
  11. Hakoek

    Hakoek Bekend lid

    20 jun 2013
    760
    768
    93
    Hè shit @Jasmijne ... ik had het zo gehoopt voor je.
    Ik herken het negatieve gevoel wel hoor, als je net ongesteld bent geworden.
    Even lekker alles hier luchten!
    Jouw tijd komt ook vast nog wel.
    En het kan inderdaad zo zijn dat je de onderzoeken ‘voor niets’ doet, omdat er niets mis is met jullie.
    Maar misschien is dat niet zo en is het iets wat makkelijk te verhelpen is. En dan sla je je voor je kop dat je niet eerder bent gegaan!

    Echt meis, kop op!! Ook jij bent een keer zwanger :p
     
  12. Sophy

    Sophy VIP lid

    28 aug 2011
    5.760
    2.625
    113
    Noord-Holland
    waarom ga je niet nu alvast naar de huisarts. als je eenmaal een doorverwijzing hebt moet je ook weer even wachten op een plekje en dan weer op bloeduitslagen enzo. misschien geeft het net een positieve flow als je gewoon een afspraak hebt staan.
     
    Hakoek vindt dit leuk.
  13. wens09

    wens09 Fanatiek lid

    1 dec 2013
    1.028
    224
    63
    Dan doe je voor je gevoel er tenminste iets aan wat kan helpen! Zelf weten natuurlijk, maar vind t zo rot voor je! Ik ken het gevoel , telkens weer die klap ik je gezicht.. van de eerste heel snel zwanger en de tweede lukte maar niet. En lukte maar niet. Maar ja, van de eerste ging t toch zo makkelijk wat was t dan?? Vitamines hier, granaatappelsap daar. En maar uitstellen. Uiteindelijk toch naar de dokter: cyste v 5 cm, endometriose (ook zonder pijnklachten!!). Was nooit natuurlijk gelukt! Plus met elke cyclus dat ik het doktersbezoek heb uitgesteld toen heb ik de endometriose laten verergeren..
     
    NatasjaaD vindt dit leuk.
  14. wens09

    wens09 Fanatiek lid

    1 dec 2013
    1.028
    224
    63
    En als je angst zo heftig is: EMDR kan daar heel goed bij helpen! Want goedschiks of kwaadschiks: bevallen moet je uiteindelijk ook he..
     
  15. Jasmijne

    Jasmijne Actief lid

    29 nov 2018
    189
    26
    28
    M
    Ja ik snap dat ik moet bevallen, maar dat is inprinciepe en natuurlijk proces vanuit je lichaam. Wat ook niet fijn is maar goed dat vind ik toch anders dan allerlei onderzoeken te moeten ondergaan. Enja als het er eenmaal in zit kan ik toch niet meer terug. Dan moet het er ook weer uit. :p:roflmao:

    Het is niet eens dat ik heel bang ben maar mijn lichaam reageert nogal heftig. En dan ga ik flauwvallen of overgeven en heb eerlijk gezegd niet zo'n zin om dat steeds te moeten ondergaan met allerlei onderzoeken. Hopelijk is het uiteindelijk niet nodig.

    Ik wacht nog 1 maand af heb ik ook afgesproken met mijn vriend (die ziet onderzoeken ook niet zo zitten). Als het dan niet gelukt is moeten we er maar aan geloven.
     
  16. Jasmijne

    Jasmijne Actief lid

    29 nov 2018
    189
    26
    28
    Is die endometriose zomaar ontstaan? Eerder nooit last van gehad? Wat apart dat je daar ineens achter komt tijdens proberen voor de 2e.

    Ik heb tijd teruf weleens een echo gehad bij gyneacoloog om te kijken omdat ik buikklachten had, maar alles zag er toen goed uit. Bleken later darmklachten te zijn. Heb ook al uitstrijkjes ed onlangs gehad en wat was goed.

    Ik denk vooral dat er een probleem met eileiders is of zaad van man niet goed. Dat zou het meest waarschijnlijke zijn bij mij.
     
  17. wens09

    wens09 Fanatiek lid

    1 dec 2013
    1.028
    224
    63

    Gek he? Het is ook zeer lastig te ontdekken. Vooral aan de hand van symptomen, maar omdat ik de belangrijkste niet had en heb (zeer pijnlijke menstruaties, pijn bij vrijen etc) kwamen we er achter omdat ik een cyste had en dat bleek gevuld met bloed ipv vocht. Kijkoperatie gehad en toen echt vastgesteld. Heel onwerkelijk was het.. 1e kind zo makkelijk en opeens operatie, mmm werd genoemd. Vet schrikken! Uiteindelijk is t na de operatie direct en natuurljk gelukt. Heel dankbaar voor!
     
    Sara190 vindt dit leuk.
  18. Jasmijne

    Jasmijne Actief lid

    29 nov 2018
    189
    26
    28
    Ja inderdaad een lichaam zich gek in elkaar. Zo ben je gezond en zo niet meer. Ik heb verder ook geen rare klachten. Alleen begin van menstruatie is vaak pijnlijk. Maar goed alleen symptomen zegt dan ook weer niks.

    Snap dat het echt schrikken was voor je. Gelukkig ben je daarna gewoon zwanger geraakt.

    Het lastigste vind ik het gissen, maar vooral ook dat je niet weet of het ooit lukt. Een kinderwens naar 2e of 3e kan denk ik ook heel groot zijn. Maar het idee dat je misschien nooit moeder word vind ik zo verschrikkelijk. Ik zou gewoon zo graag willen weten of het uberhaupt gaay lukken. Heeft iemand een glazen bol of is paranormaal begaafd? Dan houd ik me aanbevolen....:p
     
  19. Ro1990

    Ro1990 Actief lid

    15 mrt 2019
    337
    365
    63
    Vrouw
    Hoi Jasmijne,

    Heel erg herkenbaar! Wij zijn nu ook ruim een jaar bezig zwanger te raken. Mijn vriend is een stuk ouder dan ik en heeft al een zoon uit een eerdere relatie. Ik ben nu pas bij de HA geweest om te kijken waar het aan kan liggen dat het niet lukt.. maakt mij ook zeer onzeker. Ik zie overal iedereen zwanger zijn en kindjes krijgen. Hoop dat we beide snel kunnen vertellen dat het gelukt is! Duim voor je! X
     
  20. Hakoek

    Hakoek Bekend lid

    20 jun 2013
    760
    768
    93
    Jij ook succes @Ro1990 !!!
    Probeer je onzekerheid aan de kant te zetten en positief te denken (makkelijk gezegd, ik weet het...).
    Ik hoop voor jou ook op een snelle positieve zwangerschapstest :thumup:
     

Deel Deze Pagina