Waarom een 2de naam??

Discussie in 'Babynamen' gestart door BabyAngel, 30 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    ik heb trouwens zelf 2 namen, maar mn roepnaam is anders.

nu woon en werk ik in t buitenland (konden mn ouders ook niet weten toen ik geboren werd) en is mn roepnaam erg moeilijk met telefoneren/spellen/schrijven hier. dus gebruik ik mn doopnamen die wel uitspreekbaar en schrijfbaar zijn hier.

heb er dus wel baat bij en gebruik ze elke dag.

2. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    #42 masami, 7 okt 2012
    Laatst bewerkt: 7 okt 2012
    Mijn dochter heeft 3 namen. Milêne Dakota Delana, dus tja ik vind deze 2 (kan apart natuurlijk :) ) er allebei bij passen. :D

Vergeet ik helemaal je vraag :)
    Ik heb mijn oudste vernoemd naar mijn (overleden) oom.
    Maar toen kreeg ik als initialen S.M. (plus haar achternaam wat echt te erg was in die combinatie, sowieso al) Dus toen een 3e naam er bij en nu is het dus S.C.M. Met de tweede besloten dan ook 3 namen te geven en mochten we het geluk hebben voor nog een wonder. Dan weer 3 namen.

3. Alf

Alf Niet meer actief

Lees het topic ff door, misschien snap je dan waarom anderen daar wél voor kiezen :)

Hier kiezen we een voornaam en twee doopnamen. De doopnamen zullen die van mijn overleden vader en overleden schoonmoeder zijn.

4. tulip

tulip Niet meer actief

wij hebben ervoor gekozen omdat wij onze kindjes graag willen vernoemen naar hun opa's en oma's. Bij onze dochter hebben we 2 letters gepakt van mijn schoonvader en 2 van mn moeder.

Bij deze beeb pakken we er 2 van mn vader en 2 van mn schoonmoeder.

Als je de naam van onze dochter wil weten zodat je snapt wat ik bedoel, dan moet je ff pbtje sturen.

5. yessie

yessie Fanatiek lid

27 nov 2009
    1.208
    12
    38
    It Fryske Lân
    Bij ons ook 3 voornamen! De kinderen dan... Ik heb er zelf 'maar' eentje en mijn man heeft er twee.

De reden is een beetje een combinatie van twee factoren. In de sector waarin ik werk komen op officiële stukken wel alle namen naar voren en dat vind ik erg mooi staan. Zie ik 'maar' één naam, dan voelt het erg kaal.

We hebben vervolgens gekozen voor 3 namen omdat we op die manier 1 'eigen' naam kunnen geven (roepnaam) en de andere namen naar oma/oma of opa/opa kunnen vernoemen.

Onze eerste dochter heeft dus een 'eigen' roepnaam, naam van mijn moeder en naam van mijn man's moeder. Onze tweede dochter zal weer een eigen naam krijgen en dan een verbastering van mijn man's vader zijn naam en daarna een verbastering van de naam van mijn vader.

Vinden we gewoon mooi :)

6. karine

karine Fanatiek lid

13 mei 2007
    3.694
    0
    0
    Hier hebben onze boys ook 3 namen.

De eerste is hun eigen naam.
    De 2e en 3e naam vernoemd naar de overleden oma's (oudste) en opa's (jongste)

Vandaar dus 3 namen...

7. kimberly22

kimberly22 Fanatiek lid

24 jan 2007
    1.039
    0
    0
    ook hier hebben de kids meerdere namen.
    de oudste heeft er 2 en de jongste heeft er zelfs 4.
    wij hebben voor de extra namen gekozen omdat we de meiden graag wilden vernoemen naar familieleden die veel voor ons betekenen.

8. kimberly22

kimberly22 Fanatiek lid

24 jan 2007
    1.039
    0
    0
    delana louisa vind ik erg smaakvol klinken.

Deel Deze Pagina