Hallo verloskundige, 31 oktober (bij echo met 12 weken en 2 dagen) heb ik te horen gekregen, dat het hartje gestopt is met 9 weken en 5 dagen. Had met 8 weken wel een goede echo gehad. Op 2 november kreeg ik licht bloedverlies en dit ging zo een paar dagen door (zaten ook dagen tussen met geen bloedverlies). De week daarop 7 november heb ik s'avonds 4 cytotec tabletten ingebracht en is het de volgende ochtend doorgezet door de pijn die niet uit te houden was zijn we naar het ziekenhuis gegaan, daar aangekomen bleek het kindje nog maar een klein stukje in de baarmoeder te zitten en heeft de gynaecoloog het er met een tang uitgehaald en ook meteen alles schoon gemaakt. Ze zei dat er nog wel een heel klein stukje weefsel zat maar dat kon geen kwaad. Ik heb nog 12 dagen heel licht bloedverlies gehad. Nu ben ik vanaf 8 november (dag van miskraam) begonnen met tellen voor mijn nieuwe cyclus. Maar nu mijn vraag. Vandaag ging ik naar het toilet en zag dat ik een paar druppeltjes bloedverlies had en heb ook het gevoel alsof ik mijn menstruatie moet krijgen. Maar ik zit pas op dag 18. Kan dit nog te maken hebben met dat kleine stukje weefsel? Er zijn ook dagen dat mijn buik nog best gevoelig is. Alvast bedankt voor het beantwoorden van mijn vraag. Groetjes, Bianca
HOi bianca, Door de miskraam is ook je lichaam en je cycles even van slag. daardoor kan je even een ontregelde cycles hebben, doorbraak bloeding, heftigere menstruaties,kortere of langere cycles. Dit is vaak ook de reden dat er weleens word geadviseerd eerst een menstruatie af tewachten voordat je weer probeert zwanger te worden. Als het stukje weefsel probleme zou opleveren gaat dat meestal gepaard met wat heftige buikpijn en ruimer bloedverlies ook kan je koorts krjgen. Dit is niet het geval bij jou daarom denk ik dat je tegen een menstruatie aan zit. Sterkte, IMke