Wie kent dat ook, dat je voor een 2e kindje gaat en al poosje bezig bent en denkt; ik stop er mee, want het lukt toch niet. En dan die gedachtes; hebben we die kinderwagen, kinderkamer, etc. allemaal maar voor 1x gekocht? Of dat je beelden ziet van je zoon/dochter die er straks helemaal alleen voor staat zonder broer of zus. Die gedachtes heb ik dus weleens. Onze dochter is met hulp van ov-testen verwekt. Nu gebruik ik die dingen weer. Ik heb namelijk een onregelmatige cyclus. Ik ben soms zo bang dat het ons niet gegund is, dat onze dochter puur geluk is geweest. Soms denk ik; we laten het hier maar bij, want zin in een heel circus heb ik ook niet. En soms zie ik zelfs weleens de voordelen van 1 kind. Maar dan komt mijn gevoel weer boven; het gevoel dat er nog een 2e "moet" komen. Dat ons gezin nog niet compleet voelt. En dan het verdriet als je hoort dat er 3(!)vrouwen in je familie zwanger zijn zonder dat gedoe...Niemand weet hier iets van, dat we al een tijdje bezig zijn, maar soms heb ik de neiging om het uit te schreeuwen; het is niet zo vanzelfsprekend!!!!:x Wie kent deze twijfels, gevoelens en gedachtes ook??
Ja ik ken het gevoel ook, ik kan me ook niet voorstellen dat ik ooit zwanger mag zijn! Ik denk dat het belangrijkste is dat je positief blijft en er niet te veel om gaat stressen. Maar dat is soms erg moeilijk .. Je hebt al een kindje, je kan dus zwanger worden! Hopelijk is het snel raak voor jullie! Succes
Deels herken ik het wel. Natuurlijk zou het geweldig zijn een broertje of zusje te kunnen krijgen, maar beelden dat mijn zoon er straks 'alleen' voor staat.. nee dat herken ik niet. Ik ben zelf enigskind en heb nooit het gevoel er alleen voor te staan. Ja, ik wil ook graag een broertje of zusje voor mijn zoontje.. Maar als het niet zo mag zijn.. dan niet.
Ik heb wel een oudere broer. We lopen de deur niet bij elkaar plat, maar als straks onze ouders er niet meer zijn kan ik met hem nog wel herinneringen delen. Mijn man heeft ook een zus(je), vandaar dat wij wel heel graag een broertje/zusje voor onze dochter wensen. Tis natuurlijk niet zo dat als het niet zo mag zijn dat we nog een 2e krijgen, dat onze dochter doodongelukkig zou opgroeien als enigs kind.
Ben jij met een 1e bezig? Dán lijkt het me nog moeilijker!!! Ik ben ook blij dat ik een dochter heb gekregen, idd een bewijs dat het wel kán! Soms denk ik ook weleens; mocht het niet lukken met een 2e, dan is het zo ook wel goed, ik heb immers een kindje op de wereld mogen zetten. Maarja, er spelen zo veel gevoelens mee, dat het niet altijd eenvoudig is om het van een andere kant te bekijken. Wens jou heel veel suc6 en sterkte, en dat jij ook snel mama mag worden!!