Hoi, ik ben op zoek naar een ergonomische draagzak voor de zomermaanden. Heb nu de Bondolino Poplin 'slim fit' en deze bevalt erg goed, maar is alleen te warm voor de zomer. Wij gaan op vakantie naar Griekenland en het moet dus echt geen dikke draagzak zijn. Heeft iemand een tip?
Ik heb zelf een marsupi en hoewel de stof die tegen het kindje aan zit wat dikker is, vind ik deze niet extreem warm. Omdat deze niet teveel rompslomp heeft is hij snel en makkelijk ombrengen doen en makkelijk te stellen. Enige waar je rekening mee moet houden is de maat. Ik ben klein en gezet, mijn vriend lang en slank We hebben een M en deze zit net goed voor mij. Deze dus; Marsupi babydrager - www.ikdraag.nl Ze geven aan dat hij tot 9 mnd/12 mnd te gebruiken is? Wij hebben een fijn poppetje van een meid en ze heeft met 14 maanden er ook nog in gezeten.
Bedankt voor je reactie Yotsuba. Als wij naar Griekenland gaan, is onze zoon 8 maanden. Dus ik zoek een draagzak die wat langer mee kan. Hoop dat er nog meer tips komen!
Ik zoek zelf ook nog een draagzak voor de zomer. Ik heb nu een Bondolino, maar kost me veel moeite om deze goed te knopen. Dus wil een ander merk, anders moet mijn man 'm telkens voor me knopen. De Bondolino heeft wel een zomervariant, misschien is dat wat voor jou?
De Manduca is heel dun qua stof, maar je houdt natuurlijk altijd die heupband waaronder je toch wat gaat zweten. Ik vond 'm in de zomer met een anderhalfjarige anders wel erg goed te doen. @BabyEngel: Wat is er moeilijk aan de Bondolino voor je dan?
Dan is dr marsupi idd niet gunstig Caro31, de Manduca is inderdaad ook erg prettig. En gaat ook langer mee zover ik weet.
Marlett, bedankt voor je reactie! Klinkt goed de Manduca. Heb hem ook al even opgezocht! Heb net een mail gestuurd naar een webwinkel (Babybij) en ook om advies gevraagd. Ik laat wel even weten wat zij adviseren!
Kreeg deze tip van de webwinkel: ERGObaby Perfomance, ERGO Performance met daarbij de tekst: [FONT="] Voor activiteiten in warme klimaten adviseer ik de Ergobaby Performance Carrier. De draagzak en de schouderbanden hebben een ademende zachte gazen voering en een speciale tussenlaag die warmte en transpiratie afvoert. Bovendien zijn de schouderbanden voorgevormd, waardoor het draagcomfort toeneemt. Klinkt mij goed in de oren en denk dat ik deze ga bestellen. [/FONT]
Ik heb niet veel kracht in mijn handen en krijg de bondolino zelf niet geknoopt.. dat moet mijn man dan doen. Anders zit het niet strak en zakt de draagzak wat naar beneden (niet de heupband hoor) Ik vind die Ergobaby echt heel lelijk.. dus zit nog rond te kijken.
Ik heb zelf een Tula draagzak (Tula ergonomische dragers zijn heerlijk voor jou en je kindje!) en die is echt super. Prettige stof, kan in de wasmachine en heeft heel veel mooie printjes In juni gaan we op vakantie naar Spanje en de Tula gaat zeker mee. Omdat de zijkanten open zijn is ie best luchtig vind ik, maar je kindje dragen met +25 graden is natuurlijk altijd warm.
Storchenwiege baby carrier? Wel deels knopen, maar heel soepel (heb zelf reuma en kan deze goed in mijn eentje zowel op buik als rug krijgen
Lenne, wat een leuke printjes hebben die draagzakken!!! Heb jij er ervaring mee in een warm klimaat? Patrijs, bedankt voor je reactie, maar dat knopen lijkt me zo lastig.
Tsja, wat is een warm klimaat? Ik draag er de hele zomer mee en dus ook op vakantie in Spanje oid. Kind met alleen een rompertje aan, gaat prima hoor. Ik heb ook veel met draagdoeken gedragen en de Tula is sowieso veel luchtiger. En die mooie printjes he, daar ben ik ook echt voor gevallen
Okee, dank je! En je krijgt hem ook makkelijk vast? Lijkt me wel zo te zien en te lezen... Dit is echt een hele leuke ja!
Die Tula lijkt veel op de Beco Butterfly, erg mooi. Maar voor mij niet wat ik zoek.. ik wil een geboorte tot peuterdrager in 1. Ik denk aan de Manduca..
ik hoor niemand over de bykay..? Is dat niks? Ik heb de minimonkey, moet nog zien hoe hij bevalt bij gebruik. Maar wil nog een draagdoek die je moet knopen