waarom een einde aan mijn zwangerschap

Discussie in 'Vlindertjes van 17 - 24 weken' gestart door miriam25, 25 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    morgen moet ik naar de arbo arts helaas een vervanger van onze eigen dus nu moet ik alles weer vertellen ben ik bang voor van begin af aan, en tjee dat doet pijn.

maar ik hoop even een tijdje op 4 uur per dag door te mogen gaan. dat is nog redelijk te doen. al heb ik dan nog niet volledig mijn gedachten erbij

heel langzaam komt het nieuws over de vloer en komen er telkens collega's hun meedeleven betuigen heel lief dat geeft je toch weer energie om door te gaan.

toch vraag ik me wel steeds vaker af doe ik goed hier aan moet ik niet even stoppen al is het voor 2 a 3 jaar ik ben nog jong even ademhalen en dan gewoon kijken hoe het gaat. aan de andere kant ben ik als de dood dat het nog lang niet goed gaat dus als ik stop een tijd dan krijg ik dan dit hele gedoe mischien weer overnieuw.

en de leeftijd tikt door ik wou zo graag een jonge moeder worden waarom geen idee maar dat heb ik altijd gedacht dat dat zou gebeuren

moet eerst voor mezelf hier uit komen en weten wat ik wil

want ben de weg even kwijt

marla je bent een schat

andere meiden jullie ook hoor

2. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    he miriam, je kan het ook gewoon even z'n beloop laten, gewoon de keuze nemen van ik neem geen pil, zal wel zien wat er gebeurt en is het zo, dan is het zo.

Langs de ene kant neem je dan een afstand en laat je de natuur gewoon z'n beloop gaan

3. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    ja ook daar heb ik al over nagedacht bart vond dat de beste optie maar ik weet niet of ik dat kan want dan zou ik dus niet meer moeten denken iedere maand aan welke periode we zitten enz en ik weet niet of ik dat uit mijn hoofd kan krijgen.

Zo wordt je soms met de neus op bepaalde feiten gedrukt hoe wil je verder ik kan daar momenteel geen antwoord op geven ga het even laten bezinken wat inhoudt dat ik ook hier even het laat rusten kwa posten

meiden bedankt voor de steun nogmaals het geeft je toch een bepaald iets dat er mensen aan je denken dus bedankt daarvoor.

liefs miriam

4. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Er niet aan denken en het op z'n beloop laten is onmogelijk denk ik. Je bent er hoe dan ook veel mee bezig, dat krijgen we er gratis bij helaas... Succes morgen bij de arbo arts en ik denk nog steeds aan je!

5. marla

marla Fanatiek lid

24 okt 2006
    2.239
    2
    0
    Pffff echt superrot dat je eigen arboarts er niet is vandaag. Kan hij niet in je dossier kijken, zodat je niet het hele verhaal weer op moet rakelen? (ik hoop het maar)
    Wel fijn dat je collega's met je meeleven: dat is denk ik wel heel belangrijk voor je om door te kunnen gaan met je werk.

Het lijkt me een hele moeilijke keuze waar je nu voor staat: aan de ene kant wil je zo snel mogelijk weer zwanger zijn (het liefst natuurlijk voordat je bij Danique postitief hebt getest. Maar dat luk denk ik niet meer, toch?), maar aan de andere kant is het misschien ook wel goed om een pauze in te lassen en jezelf de tijd te gunnen om alles te verwerken en te kijken wanneer je je weer sterk genoeg voelt om er weer voor te gaan. Moeilijk, moeilijk, moeilijk....
    Besef wel dat als je stopt, je alweer een klein stukje verder bent: het overlijden van Danique is nog maar zo kort geleden om van de nieuwe MK nog maar niet te spreken. Ik kan je helaas niet adviseren, maar wens je alle kracht toe om de keuze te maken, die voor jou het beste is.

Een hele dikke knuffel en als er 1 schat is, dan ben jij het wel, hoor, lieve Miriam!

Liefs,
    Marla

6. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    meiden de andere arbo arts was geweldig rustig maar wel met veel begrip voor het geen waar ik nu inzit.

hij heeft me terug geplaast naar 2 uur per dag werken en vond dat deze en volgende week wel genoeg daarna per week 1 uur per dag erbij

dus zorgen gemaakt om niks

had inderdaad terug gelezen in dossier en vond dat ik aan mezelf moest gaan denken en gewoon even tijd voor mezelf moest inlassen.

ook had hij het ervan om een half jaar of jaar een stop in te bouwen toen keek hij me aan en schrok van mijn reactie.

ergens zit er dus nog wel iets heel sterk verborgen voor denk ook mezelf
    maar ik zei dat ik niet wil wachten dat ik al lang genoeg wacht en nu ik toch midden in de sores zit wel door wil gaan. hij was er even stil van

maar gaf toen aan dat als het op die manier goed voelde ik dat moest doen, hij vond wel dat ik sterk overkwam hihi en ik maar huilen en dat is sterk

nou morgen overleggen of ze op het werk hier mee accoord gaan denk het wel

liefs miriam

7. Vlinder84

Tja meid, of je nu een jaar wacht om meteen verder gaat met proberen, het verdriet blijft altijd. Tegen mij zeiden ze ook dat ik liefst een half jaar tot een jaar moest wachten pfff dat kon ik echt niet! Die drang is niet tegen te houden, zeker niet in onze situatie. Het is zeker zwaar en echt genieten is er vaak niet bij, maar het is iets dat ik voor mijn gevoel moest doen en jij voelt dat misschien ook zo? Fijn dat de arbo arts je verder goed leek te begrijpen en je je daar in elk geval niet druk om hoeft te maken!

8. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    he miriam, goed te horen dat de vervangende arboarts zo goed meegevallen is, een pak van je hartje he ;)

9. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    ja gek he dat je je zorgen maakt om wat anderen denken of zouden kunnen gaan zeggen.

Ik was best zenuwachtig we hebben namelijk in het verleden ook een arbo arts gehad die was knetterhard en je moest gewoon werken, dat blijft in je geheugen en je blijft daardoor ook angstig.
    maar ten onrechte want er was gewoon begrip, ergens logisch maar ja je weet nooit

nu heb ik in ieder geval iets meer lucht hij vond juist dat ik wou werken heel goed en knap dus nee maakte me zorgen om niks

het huilen komt nu steeds meer net of het nu pas doordringt wat er allemaal gebeurt is slapen is ook helemaal weer bagger ben overdag daardoor zo moe dat als ik niet oppas ik zo in slaap sukkel.

mijn ouders zijn op vakantie en nog maar net 2 dagen weg maar tjee wat mis ik nu mijn mama gek he, ze is zo'n steun en toeverlaat (uitlaatklep) geweest de afgelopen maanden en nu moet het even zonder haar stellen dat is lastig.

ik vraag me wel eens af of ik de enige ben die bang is dat het nooit goed komt, of dat er meer meiden die angst hebben

het voelt alsof ik de enige ben of ga worden die niet het geluk mag ontvangen.

Ik weet dat het niet waar is hoor maar mijn hart voelt het zo.

Bart is er eigenlijk best wel goed onder en daar ben ik blij mee hij heeft zich op een bepaald moment er bij neergelegd en het afgesloten en als ik het aankan wil hij gewoon verder dat vind ik zo knap van hem omdat hij juist altijd de gene was die zei nu nog niet ik wil dit niet nog een keer enz enz. dus daar ben ik wel heel blij mee.

Ben vandaag ook weer bij de psyg geweest en hebben zitten praten en praten en eigenlijk wil ik ook niet stoppen niet even niet voor een poos gewoon doorgaan, ben bang dat het een obbsessie is geworden (of hoe je dat ook maar schrijft).
    Ik weet dat dat niet goed is, maar voor mijn gevoel moeten we nu niet stoppen maar gewoon zien wat er gebeurt

liefs miriam

10. Hannah

Hannah Fanatiek lid

19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    Lieverd, ik moet vaak aan je denken en wat je allemaal moet meemaken...
    Vind echt knap hoe je je er overal doorheen slaat.
    Je bent echt een kanjer.

Ik weet zeker dat voor jou straks de zon weer volop gaat schijnen!

11. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    heey hannah leuk dat je hier ook komt en dan nog wel speciaal voor mij ( ) top

de ene dag gaat het beter als de andere dag maar we hebben vanmiddag even goed met elkaar gesproken en na even heen en weer gepraat tot de conclusie gekomen dat we gewoon er wederom voor gaan het geluk komt niet vanzelf daar moet je iets voor doen, en dat doen we door toch proberen ook een kindje hier in huis te mogen krijgen van ons zelf voor altijd.

Door het gebeuren nu komen andere dingen weer omhoog van de eerste tweede miskraam en danique en de dingen die ik nog graag wil die even niet zo belangrijk waren maar nu wel weer zijn.

dus dat wil ik allemaal in orde brengen zo wil ik heel graag een ketting met een foto van danique erin in het hangertje ben nu op zoek naar een site waar dat kan en die niet zo duur is, en ik wil een armband met drie sterretjes nu en dan wil ik ook nog een engeltje of toch een sterretje moet ik zien voor danique zodat het altijd bij me is.

werk nu 2 uur per dag op het werk vonden ze het prima en goed dat ik dat zo doe deze week en volgende week daarna per week 1 uur per dag erbij

gaat het goed met alle mei mama's

het is nu te confronterend om daar te komen posten hoop dat jullie dat begrijpen katsas is hier ook al een keer geweest wat posten echt lief hoor.

geef iedereen maar een dikke knuffel van me liefs miriam

12. marla

marla Fanatiek lid

24 okt 2006
    2.239
    2
    0
    Hey lieve Miriam, ik heb even geen tijd gehad om op je topic te komen, omdat mijn ouders de afgelopen dagen langs zijn geweest.
    Ben zo blij voor je dat de arboarts zo begripvol is geweest en terecht! Dus je hebt de keuze gemaakt om er toch weer voor te gaan? Goed zo! Het is wel goed om bewust een keuze te maken, want geen keuze maken geeft zoveel onrust..... Wel fijn dat Bart achter opnieuw zwanger worden staat, juist omdat hij het een tijdje niet aandurfde. Ik kan me zo goed indenken dat je bang bent dat het geluk niet voor jullie is weggelegd na alles wat je hebt mee moeten maken en de nieuwe MK. Vindt het zo erg voor je dat alles weer bij je boven komt, maar wel heel goed dat je bij de psych zo veel hebt gepraat, want als ik naar mezelf kijk, dan helpt praten (telkens maar weer) het beste bij mij en misschien ook wel bij jou?
    Ja lieverd, het lijkt me zo moeilijk om dit een plekje te geven en ik weet van een vroegere vriendin van mij, die hetzelfde als jij heeft meegemaakt, dat dat heel erg veel tijd kost en altijd een diepe wond in je hart blijft.

Wel heel mooi dat je een ketting met Danique's foto erin zal dragen! Zo draag je haar altijd op je hart.

Drie dikke zoenen op je wang,
    Marla

13. KatSas

KatSas Bekend lid

pfff dat je niet bij de mei-mama;s komt posten dat begrijpt toch iedereen, dat is echt het allerlaatste waar je je druk over moet maken. Wat ontzettend fijn dat de arbo-arts zo begripvol was. Gelukkig maar, het is al ellendig genoeg.
    Wat een goed idee, van die ketting en de armband, supermooie gedachte vind ik dat. Mijn sterretjes hangen ook aan mijn armband en voor mij voelt dat heel fijn.
    Lieve schat, pas goed op jezelf!

dikke knuffffffffff

14. witte reus

witte reus Fanatiek lid

27 aug 2007
    1.789
    0
    0
    Hey miriam,

Hannah zei dat je hier je eigen topic had. en ik wilde je heel veel sterkte wensen. Ik vind het ontzettend knap hoe jij ( en bart) hier door heen slaan. Kan me goed voorstellen dat je mamsie je steun en toeverlaat is!

Dikke knuf
    '
    Witte Reus.

15. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    hoi

Het gaat inmiddels weer iets beter kan het weer iets relativeren wel heb ik iets op slot zitten waardoor ik soms raar reageer tegen de mensen die dicht om ons heen staan maar ja ik heb ze allemaal gezegd dat ze maar even een dikke huid moeten hebben.

Werk momenteel dus 2 uur per dag ben er al weer weg eer ik denk dat ik er ben.
    Weet niet of ik het hier al gemeld heb, maar we geven de moed niet op na veel over en weer gepraat te hebben gaan we stug door tot onze wens in vervulling gaat.

Dus de moed hebben we niet laten zakken.
    goed he liefs miriam

16. witte reus

witte reus Fanatiek lid

27 aug 2007
    1.789
    0
    0
    hey miriam,

wow wat goed van jullie! vind het echt knap hoe jullie je hier door heen slaan!
    en de mensen begrijpen het toch wel dat ze ff een dikke huid moeten hebben of niet ? ( bedoel het niet verkeerd hoor )
    als je maar goed met je man blijft praten lijkt me.

Veel sterkte en succes met het knutselen ;)

Veel liefs Witte Reus.

17. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    bedankt meid je bent een schat.

sommige mensen nee die snappen het niet maar die begijpen mijn verdriet ook niet daardoor ben ik gaan denken over mensen in het algmeen en mensen die ver van ons af stonden staan dichter bij en mensen die dichter bij stonden staan verder weg.

gelukkig heb ik nu wel met mijn vriendin dat wat ik al bijna 9 maand wou dat ze me begreep ze zit zelf nu tegen bevallen aan en ik stang haar een beetje met de bevalling hoe dat gaat enz. vind het leuk dingen voor haar te kopen maar doe het wel allemaal via internet de winkel nee dat niet.

dus de een is de ander helaas niet

knuf miriam

18. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    Denk je net zelf weer wat beter terug in je eigen vel te komen gebeurt er weer iets

kreeg net telefoon van mijn tante dat mijn nicht bevallen is ook met 21 weken spontaan weinig tot geen vruchtwater en ineens weeen daniel is geboren heeft nog drie kwartier op deze wereld mogen leven en is toen overleden. Mijn nicht moest naar de operatiekamer omdat de placenta niet los liet.
    dus heeft ook een operatie achter de rug.

Het is bijna het zelfde als bij mij en danique en zo kort achter elkaar tjee wat doet dit pijn en wat ben ik geschrokken zeg niemand heeft dit verwacht heb het niet zien aankomen.
    ben er helemaal stuk van
    en moest het even tegen iemand kwijt en dan zijn jullie er he

miriam

19. Vlinder84

Oh meid wat verschrikkelijk! Kan me voorstellen dat je helemaal van slag bent, heb er kippevel van :( Heel veel sterkte meid, voor jou en je familie. Wat je nicht nu moet doorstaan is echt onmenselijk...

20. Sens

Sens Bekend lid

24 jun 2008
    771
    0
    0
    Brabant
    tjee miriam dit zal wel even herinneringen naar boven halen :sad:....tenminste dat had ik heel sterk toen het een paar weken na de geboorte van remy nogmaals in mijn omgeving gebeurde.
    Sterkte meis en wie weet kunnen jullie hen een beetje extra steunen want jullie weten tenslotte wat het is....en dat plotselinge...is zooo herkenbaar :(

Sterkte!

Deel Deze Pagina