waarom een max aan melk/zuivel? 13mnd

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door loekie1981, 26 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. loekie1981

loekie1981 Bekend lid

1 sep 2008
    578
    0
    0
    Office team manager logistiek
    t westen van brabant
    Hi
    Ik vraag me af waarom er een max is aan de hoeveelheid melkproducten. Mijn zoontje is namelijk dol op melk, ik gebruik nu dreumes melk. Hij eet al zn maaltijden meer dan goed , maar wil geen thee en een beker sap ( zelf gemaakt van fruit of uit een pak) doet hij de hele dag mee. Een fles melk, al doe ik er 180 in, heeft hij in 5 min leeg. Il geef m nu na de boterham 120 en s avonds voor het slapen 180, maar wat is het bezwaar om meer te geven?
    Alvast bedankt voor je antwoord

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi Loekie,

Melk bevat veel gezonde voedingsstoffen, maar levert ook wat meer energie dn bijvoorbeeld rooibosthee of verdunde diksap. Een klein kindje zal waarschijnlijk minder goed mee eten wanneer hij meer dan 300 ml melkproducten per dag krijgt. Met die 300 ml krijgt je kindje voldoende binnen, dat is het idee erachter. Het is wel belangrijk om je kindje 10 microgram vitamine D per dag aan te bieden naast de dreumes melk.

Groetjes Eveline

3. loekie1981

loekie1981 Bekend lid

1 sep 2008
    578
    0
    0
    Office team manager logistiek
    t westen van brabant
    Hi evelien. Dank voor je antwoord!
    Als ik het goed begrijp kan meer dus geen kwaad. Hij eet immers heel goed .
    Ga ik m ook melk 120 bij t ontbijt geven . Lijkt me beter dan slechts een paar slokjes thee of sap. Zo komen we op meer dan 400ml, dan hoeft vitamine d toch ook niet? Bedankt

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi Loekie,

Ja, je kindje heeft wel extra vitamine D nodig. Het nieuwe advies is 10 microgram vitamine d per dag extra aanbieden, ongeacht de vitamine d die een kindje met de voeding binnen krijgt.

Groetjes Eveline

Deel Deze Pagina