voeding

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door mamavd, 26 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavd

mamavd Fanatiek lid

10 jan 2011
    1.598
    0
    0
    ik had een vraagje

mijn zoontje weegt nu 4,8 kg dus hij mag 5 voedingen van 150+5
    maar hij kreeg nog 120+4 6x per dag.. nu doe ik langzaam ophogen maar hij komt nog steeds voor 6 voedingen is dat erg? dan krijgt hij te veel toch? en hoe moet ik dat dan oplossen?

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,
    Wanneer je zoontje nu 6 voedingen van 165 ml (150 ml water met 5 schepjes voeding) krijgt is dat inderdaad wat aan de hoge kant qua hoeveelheid voeding voor je zoontje. 1 liter klaargemaakte flesvoeding is namelijk de maximale hoeveelheid flesvoeding die een kindje mag hebben. Wanneer je zoontje dan weer wat ouder/zwaarder is kun je niet meer meer voeding gaan geven.
    Ben je al met alle flessen over op 165 ml? Over het algemeen zie je wanneer kindjes meer per keer drinken daar ook wat langer tevreden op zijn. Een goed drinktempo voor een voeding is 15-20 minuten.
    Groetjes Angelique

3. mamavd

mamavd Fanatiek lid

10 jan 2011
    1.598
    0
    0
    hoi hij krijgt nu 5 voedingen van 165ml maar hij drinkt zijn fles ineens in 10 min leeg hij deed er normaal 15-20 min over. hoe kan dat?

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,

Misschien is het een goed idee om een kleinere speen te proberen of een andere fles.

Groetjes eveline

Deel Deze Pagina