Kleding in bed

Discussion in 'Verzorging' started by RobinCA, May 28, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. RobinCA

RobinCA Lid

Mar 17, 2013
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat hebben jullie baby's in bed aan? En dan als ze nog geen slaapzak dragen.

Mijn dochtertje is 9 weken oud en overdag overweeg ik om haar zonder broekje en sokken in bed te leggen en dan s nachts met een pyamabroekje. De temperatuur op haar slaapkamer is gemiddeld 20 graden. Ik vraag me af of dit te weinig is, of dat er meer mensen dit doen?

2. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

De temperatuur op je slaapkamer vind ik aan de hoge kant, die hoort tussen de 16-18 te zijn. Met de temp van jouw kamer zou ik zeker overwegen wat minder aan te doen, aangezien het straks echt zomer wordt en het anders dan echt te warm is...

3. Bri

Bri Niet meer actief

Bij ons was de babykamer ook al gauw 'te warm'.
    Overdag zetten we daar dan een mobiele airco aan, maar dat vond ik voor 's nachts geen goed idee. Dan deed ik alleen een ventilator aan, vanaf het open raam de kamer in (niet op het bedje mikken, ze hoeven niet in de tocht te liggen). Op een warme zomerdag loopt het daar op tot hoge temperaturen.

Mijn ervaring is dat mijn kinderen daarin konden slapen, tot ongeveer 28 graden. Daarboven werden ze onrustig en gingen ze slechter slapen. Maar daaronder, mits niet te warm aangekleed, ging het goed.

Bij dat soort temperaturen zo min mogelijk aantrekken: luier, romper, en dan alleen een laken erover heen.
    Bij 20 graden zou ik gewoon voelen of je kindje niet te warm of te koud wordt. Rompertje en pyjamabroekje lijkt mij prima.

4. september08

september08 Fanatiek lid

Oct 20, 2008
    3,356
    4
    38
    Ik zou nog wel een romper en dun broekje aan doen.
    Ze hebben hier overdag romper of lange mouw met dunne slaapzak, geen deken. Savonds pyjama, slaapzak en 'dekentje'. Nog erg koud Savonds.

5. WmvSS

WmvSS Fanatiek lid

Apr 13, 2012
    1,160
    0
    0
    Den Haag
    Onze slaapkamer is altijd tussen de 15 en 17 graden. Vigo heeft snachts altijd een slaapzak aan, toen hij nog heel klein was wikkelde ik hem in een dekentje ipv de slaapzak. Wel heeft hij altijd een pyjama aan gehad (nu nog steeds). Ik warmde zijn bedje de eerste weken wel voor met kruiken, hij is in december geboren en toen was het nog kouder bij ons op de kamer. Verder gebruik ik een deken met een laken.

6. Linlala

Linlala Actief lid

Feb 27, 2012
    341
    0
    0
    Eindhoven
    Wij bakeren Robin in, dit doen we in de Swaddle Me, welke vrij dun is. Toen we net begonnen met inbakeren droeg ze een broekje (dunne legging) en romper in haar inbakerdoek, nu alleen nog een romper.

Share This Page