Waarom eerst wel en nu niet meer.

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Fleur, 19 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fleur

Fleur Lid

14 mrt 2006
    26
    0
    0
    Verpleging
    Hoi allemaal,
    Ik ben Fleur en 23 jaar oud.
    Ik ben in juni 2003 ongepland zwanger geraakt maar kwamen er pas rond mijn 10e week achter omdat ik wel gewoon menstrueerde. We waren natuurlijk wel erg geschrokken toen we het nieuws hoorde dat ik zwanger was maar we waren immers met ons huisje bezig dus een baby zal wel heel mooi zijn. Helaas bij mijn 13e week kreeg ik een miskraam waar we het heel moeilijk mee hebben gehad.
    Al heel snel waren we er aan overuit dat we toch wel graag een kindje wilde omdat we al een beetje hadden mogen proeven. Op 10 nov. 2003 ben ik gestopt met de pil in de gedachten van nou ik ben zo zwanger ivm dat ik ook ongepland zwanger was geraakt.
    Maar helaas het mag niet zo zijn nu maart 2006 is er nog steeds geen kindje. We zijn al bij artsen geweest bij mij en mijn vriend is alles in goede kwaliteit en het zou gewoon moeten lukken.
    Mijn cyclus is onregelmatig tussen de 22 en 30 dagen dus doen we al die jaren al braaf temperaturen.
    Mijn vraag is weet iemand nog een mogelijkheid om ons toch zwanger te kunnen laten worden want na ons idee hebben we al zoveel geprobeerd dat het ook lachwekkend is.
    Wie kan ons helpen of een tip geven?

Veel liefs Fleur

2. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Ik heb dit verhaal laatst ook eens van een kennis gehoord.
    Zij en haar man hadden zich ook laten testen.
    En ook bij hen was alles in orde.
    Ze waren echter al 5 jaar bezig.
    Ze zijn toen op vakantie gegaan, en opeens was het raak!!!
    Je hoort toch wel eens dat als je er "teveel" mee bezig bent dat het dan niet lukt.
    Maar ik kan me ook voorstellen dat het niet makkelijk is om er niet mee bezig te zijn, dat merk ik bij mezelf ook wel.
    Mijn tip: ga lekker op vakantie. ;)

Ik hoop echt voor je dat het alsnog gaat lukken, succes.
    Groetjes Hope

3. Moo

Moo Bekend lid

21 jun 2005
    873
    0
    0
    Wormerveer
    Nooit gedacht om dan de mmm in te stappen?
    Zo te horen hebben jullie al wel wat onderzoeken gehad, ook in het zh?

Er zijn tegenwoordig natuurlijk wel heel wat mogelijkheden qua behandelingen. Maar dat moet je natuurlijk wel willen....

4. Fleur

Fleur Lid

14 mrt 2006
    26
    0
    0
    Verpleging
    Mag ik vragen wat mmm is?
    en ja we zijn in het ziekenhuis geweest meerdere malen maar die zeggen dat alles in orde is en dat het moet lukken omdat ik een miskraam heb gehad. En we maar gewoon moeten proberen.

Liefs Fleur

5. Monika

Monika VIP lid

12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    MMM is Medische Malle Molen, IUI, IVF enz...

6. Fleur

Fleur Lid

14 mrt 2006
    26
    0
    0
    Verpleging
    Nee we zitten nog niet in de MMM omdat ze vinden dat we daar te jong voor zijn en er geen diagnose is gesteld van onmogelijk zwanger worden zonder hulp.

Liefs Fleur

7. Door

Door Bekend lid

7 dec 2005
    750
    0
    0
    Praktijkopleider
    Veenendaal
    Is het niet zo dat je er teveel mee bezig bent en door de spanning bijvoorbeeld je eigen lichaam tegenwerkt?
    Ik zeg niet dat het zo is maar het kan zo werken...

8. Fleur

Fleur Lid

14 mrt 2006
    26
    0
    0
    Verpleging
    Hoi Door
    Ik denk dat we er allemaal te veel mee bezig zijn maar ik denk dat dat niet zo gek is. Kan je me dan alternatieven geven hoe wij ons kunnen ontspannen? want aromatherapie helpt niet.

Liefs Fleur

9. Door

Door Bekend lid

7 dec 2005
    750
    0
    0
    Praktijkopleider
    Veenendaal
    Nee, ik vind het ook niet gek, ik denk zelfs dat het logisch is om er mee bezig te zijn, en alternatieven, tja, het blijft moeilijk...
    Misschien inderdaad ontspanning zoeken, een hobby waar je je op kunt richten of iets....

Ik ken het idee hoor, was er voor mijn idee ook te veel mee bezig maar toen werd mijn moeder ziek en ging al mijn aandacht daarnaartoe, en hoppa, raak....
    Ik wens jullie geen nare dingen toe, zo bedoel ik het niet,natuurlijk niet!! maar bij mij is dat denk ik de reden dat ik me er minder op focuste....

Het blijft een moeilijke situatie, en ik leef met jullie mee, maar echte concrete adviezen kan ik niet geven, wou dat ik t kon!!!

10. kaily122

kaily122 Bekend lid

3 mrt 2006
    581
    0
    0
    Goh Fleur, wat moet dit moeilijk voor jullie zijn!
    Ik ga voor jullie duimen...
    Wat ik me afvraag, wie beslist dat jullie te jong zijn voor de mmm,
    is het niet zo dat de duur van proberen daarvoor staat???

11. Elmo

Elmo Niet meer actief

Hoi Fleur,
    Dat ze je te jong vinden voor de MMM is echt Flauwekul!
    Ik ben 22 en mijn man 25 en wij zitten al anderhalf jaar in de MMM.
    Jullie hebben w.s. onbegrepen onvruchtbuurheid (zo noemen ze dat) als bij jou alles oke lijkt en bij je hubbie ook dan geven ze dat deze naam.
    Je kan dan met bijv. het IUI traject beginnen. Met wat bijstimuleren van hormonen en op het juiste moment het sperma in te brengen kan je al het probleem hebben verholpen.
    Bij ons is het bekend dat we niet zelf zwanger kunnen worden en wij beginnen deze cyclus met onze eerste ICSI behandeling.

Ga gewoon terug naar je huisarts of gyn. en sta erop dat je geholpen wordt! Neem je temp. lijsten van de afgelopen periode mee en kwak dat op zijn/haar bureau en ga niet weg voor ze je serieus nemen.

Ook jij hebt recht op een kindje! Heel veel succes en hou ons op de hoogte! Je mag ook altijd een pb'tje sturen hoor ;)

Liefs Elmo

12. Elmo

Elmo Niet meer actief

Wat ik ook nog even kwijt wil:
    Er wordt heel gauw gezegd dat je moet ontspannen en dat het niet lukt omdat je er te veel mee bezig bent.
    1 is dit niet bewezen, er zijn zelfs ondezoeken die dit tegenspreken.
    2 hier heeft iemand echt helemaal niks aan.

Ik weet dat dit heel goed bedoeld is, en dat het gezegd wordt bij typjes die na een paar maandjes al roepen "het lukt maar niet" oke!

Maar in Fleur haar geval denk ik echt niet dat ze hier bij gebaat is en ik weet zeker dat ze in al die jaren momenten van ontspanning en vakanties heeft gekend.

Dit is niet om iemand af te vallen, echt niet...maar ik baal zelf ook van die opmerkingen af en toe (al is er bij ons wel wat aan de hand, dan nog roepen mensen: ga op vakantie, weet zeker dat je zwanger terugkomt).

Echt: no hard feelings....maar niet altijd terecht.

Elmo

13. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Ben het wel met je eens hoor Elmo!
    Na 8 maanden zijn wij er ook erg relax bij en geen druk of stress, op vakantie geweest etc... niks hoor hihihihihihihi
    Ik snap wel waar de opmerking vandaan komt hoor, sommige meiden zijn er erg gefocust mee bezig en dat is niet goed!

groetjes

14. ster

ster Fanatiek lid

1 nov 2005
    1.549
    0
    0
    En soms lijkt er gewoon ook geen verklaring voor te zijn! Raar he! Sterkte ermee!

15. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Hey Elmo.

Ik begrijp wat je wilt zeggen, het was alleen mijn bedoeling om een ervaring van een kennis te delen.
    Ik begrijp ook dat dit helaas niet zo gemakkelijk werkt.
    Vandaar bij de tip ook een smiley met knipoog.

Maar goed dat je jouw gevoel hierover kenbaar hebt gemaakt, zo zie je toch dat iedereen andere gevoelens en meningen heeft.

Groetjes Hope

16. Elmo

Elmo Niet meer actief

@Hope: daarom heb ik er heel duidelijk bij gezet dat ik dit tegen niemand bedoel maar eigenlijk tegen iedereen. Ik hoor het zo vaak (niet alleen hier hoor). Ik weet dat het kan steken bij de persoon in kwestie.
    Het is vooral (bij mij dan) de irritatie bij mensen die net beginnen en dan al lopen te piepen...die zelfde mensen krijgen het voor elkaar om snel zwanger te worden en vervolgens dit soort dingen tegen "probleem" gevallen roepen.
    Ik wilde het gewoon even onder de aandacht brengen, zonder nare bedoelingen.
    Heb zelf ook w.s. behoorlijk last van hormoontjes :oops:

Liefs Elmo

17. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Hoi Elmo,
    ik had het ook niet verkeerd opgepakt.
    Ik vind het juist goed dat een ieder zijn mening kan geven hier, zonder dat er kwade gezichten zijn.
    Voor jou uiteraard ook veel succes met zwanger worden,
    liefs Hope

18. Elmo

Elmo Niet meer actief

En jij als de donders aan de klus!
    Je hebt vandaag je ei!!!!!

;)
    Elmo

19. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Als mijn cyclus tenminste 34 dagen is wel, maar als die weer 28 dagen is, dan heb ik `m al gehad.
    Maar inderdaad, moet zeker aan de klus.
    Hahahaha

20. Fleur

Fleur Lid

14 mrt 2006
    26
    0
    0
    Verpleging
    Het is inderdaat de vervelendste opmerking die je kunt krijgen je bent er te veel mee bezig. soms bouwen we gewoon een maand zonder er rekening mee te houden maar ja onbewust weet je het toch.

En wat lopen er op deze aarde een hoop zwangere vrouwen en een hele hoop kinderwagens.

Ik ga van de week terug naar de huisarts met alles van de afgelopen jaren en ze verwijzen me maar door naar een academisch ziekenhuis

Liefs Fleur

Deel Deze Pagina