de titel zecht het al mijn zoontje van 20 maanden heeft er een handje van om te slaan als hij zijn zin niet krijg of als hij ergens niet aan mag zitten heeft iemand tips voor mij
Hier gaat ze de hoek in als ze slaat (inclusief uitleg waarom), wordt hier absoluut niet getolereerd.. Het is inmiddels al minder geworden.
consequent optreden... en verder geduld hebben. Soms lijken ze het niet op te pikken maar later pluk je dan de vruchten van je eigen consequente optreden. Hier is het als ze slaat: Nee, dat mag niet. Aaien of een kus geven.. Als ze door blijft gaan, haal ik haar weg (bij haar zus) of zet ik haar op de grond (wanneer ze mij slaat) . ---> onze dochter wil zelfs weleens met een 'meppend' handje achter haar zus aan lopen als die bv iets afgepakt heeft ofzo Ziet er wel grappig uit hihi - hoewel ik het natuurlijk wel corrigeer (beiden ) .
ik zet hem al even voor straf op de bank en leg hem dan uit waarom hij daar zit en dat hij niet mag slaan na een min of 2 haal ik hem er weer af maar dan gaat hij net zo hard weer veder en begint te laggen maar ik ga het is probeeren om hem in de hoe te zetten kijken of dat werkt dank je voor je reactie
Ook hier van begin af aan consequent. nu hebben ze de leeftijd dat ze het heel goed beginnen te snappen. Hoek, bank, gang trap? daarna uitleggen waarom je het gedaan hebt. Kus geven en over. helaas moet je het soms wel 100x per dag doen en voel je je net een politie agent
Het consequent herhalen van de boodschap 'nee niet slaan maar aaien of kusje geven' heeft hier geleid tot bet volgende. Ze slaat ( van de koelkastdeur, tot ons en haar popje,weinig overigens.,) en na het slaan geeft ze gelijk een kus of een aai. Ik negeer dat gedrag nu volledig, geef er geen aandacht aan. Alleen als ze levende objecten slaat dan herhaal ik die boodschap gewoon weer.
ik geef die van mij ook straf, en dan gaat die naar de gang, wel deur open, dat die mij kan zien, daar is die niet blij om, en leg ik uit dat het niet mag, na 5 min. ga ik naar hem toe, en dan geeft die mij een kus. En ik merk dat het nu echt werkt, heel af en toe doet die het nog, maar dan geeft die meteen een kus, van sorry mama. Zoals de andere dames zeggen, blijven herhalen, vermoeiend weet ik, maar je trekt wel je voordeel eruit. (mijn zoontje is ook 20 maanden nu)
Hihi dat is hier nu ook zo . Ik ga ervanuit dat het slaan er op een gegeven moment wel afgaat als we het maar blijven zeggen..
Ik geef geen straf, dat vind ik op deze leeftijd weinig toegevoegde waarde hebben. Hij slaat ook niet om pij te doen maar om iets aan te geven wat hij wil en soms ook als affectie. We pakken zijn handje, kijken hem aan, zeggen: "Nee, slaan mag niet, aaien mag wel", en dan aaien we met zijn handje. Hij zegt dan braaf "Aaaaaai" en gaat vervolgens alles om zich heen aaien. Om 10 minuten daarna rustig weer iets te meppen haha, volgens mij is dit het lot van ouders
Ahhhhhh hier ook!! Een dochter van 20 maanden die bij het minste of geringste echt mept! Mijn zoontje heeft ook zo'n periode gehad rond deze leeftijd maar die kon ik heel goed corrigeren door nee te zeggen en streng zijn armpje beet te pakken maar dochter pikt dit echt niet op! Die lacht mij gewoon uit als ik haar streng toe spreek en ondertussen wordt het slaan dus ook niet minder ik zit dus ook met mijn handen in het haar! Geen tips van mij dus maar wel veel herkenning (kan ook wel eens fijn zijn )