Vragen over prive situatie

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Gelukkig11, 15 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gelukkig11

Gelukkig11 Niet meer actief

#1 Gelukkig11, 15 jul 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 jul 2011
    Wat ik mij afvraag waarom verloskundigen willen weten wat het beroep van de ouders van het kindje is (kan mij voorstellen dat ze willen weten of ik een zwaar/gevaarlijk beroep uitoefen, maar waarom is het belangrijk om te weten wat de vader doet?) en welke achternaam er gegeven zal worden.

Ik kreeg deze vragen en netjes beantwoord, maar het feit dat het wordt vastgelegd in mijn dossier geeft mij een naar gevoel. Alsof er iets gecontroleerd wordt. Daarbij hoe helpen deze vragen een verloskundige in het werk?

Nu woon ik in een grote stad en kan mij voorstellen dat verloskundigen elke dag met verschillende vormen van problematiek worden geconfronteerd. Alleen ik krijg nu het gevoel dat ik op voorhand al iets moet bewijzen en dat vind ik niet prettig.

2. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo,

Wij willen weten wat de vader doet om te weten dat hij niet met schadelijke stoffen werkt maar ook dat hij rond de bevalling in de buurt is denk aan militairen en vaders die veel in het buitenland zitten.

En welke achternaam word als die kleine geboren is in het dossier gezet, dus naam en achternaam.
    Welke achternaam jullie kiezen moet jullie weten, daar zullen wij jullie nooit over veroordelen.

Groetjes Ineke

Deel Deze Pagina