waarom en hoe een papfles geven?

Discussion in 'Flesvoeding' started by Athina, Oct 27, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Hallo allemaal,

Fae is nu bijna 4 maanden en drinkt haar flessen momenteel erg slecht leeg. Nu zit ze ook al met tandjes hoor, maar ik was me dus wat aan het verdiepen in andere voeding verder.

En nu lees ik over Rijstebloem door de fles. Maar is dat puur om ze een voller gevoel te geven? Want dan is het hier niet handig geloof ik, of heeft het ander nut?

Fae krijgt overigens Comfort voeding, dus al dikkere voeding dan gewoon. Verder vraag ik me af hoe je het dan doet met, en IN de fles. Fae krijgt 4 flessen van 200 , maar mag naar 230 - maar als er dan nog rijstebloem in moet, dan past dat niet in de flesjes die ik heb ;) . 210 + 7 = echt het maximale wat in de fles past.
    We gebruiken een Difrax S fles en die bevalt erg goed.

Zijn er moeders die me antwoord kunnen geven op bovenstaande?
    Overigens probeer ik gewoon tot 4 maanden te wachten hoor, maar ik ben toch wel benieuwd hoe het allemaal zit.
    groetjes
    athina

Edit moderator: verplaatst naar Flesvoeding

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    rijstebloem is inderdaad voor vulling, en wat wennen aan een andere structuur. Het is wel echt bijvoeding. dus ik zou proberen te wachten tot de 4 maanden.

Met tandjes kunnen ze inderdaad even slecht drinken. Als je dan nog rijstebloem toevoegd, krijgen, zijn ze eerder vol, en hoeven dus minder melk. Niet echt de bedoeling denk ik?

Wij zijn met 4 maanden in de ochtendfles rijstebloem gaan geven, maar C had heel veel honger. Die had maar net genoeg aan zijn 1000cc voeding per dag. Dus met nutriton, hongerige babyvoeding en rijstebloem konden we hem tevreden houden. We wilden nl zolang mogelijk wachten met fruit& groente ivm zijn darmpjes en allergieen.

Ervaring met comfort&rijstebloem&difraxflessen heb ik niet ;)

3. tinkerbel

tinkerbel Fanatiek lid

Oct 20, 2006
    1,932
    0
    0
    Almere
    Ik gebruik ook de S fles van Difrax.
    Bij ons gaat er 180+6 in en dan 3 scheppen Nutrix.
    Dat past net.

Ik heb ook wel eens 210+7 gedaan, maar dan is die echt heel erg vol hoor. Je kan het niet meer goed schudden.
    Hoezo geef je niet gewoon 5 flessen 180+6?

4. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,246
    4,480
    113
    Aangezien ze de flessen nog niet leeg drinkt hoef je ook nog niet met rijstebloem te gaan 'knoeien' ;)

Hier een hongerig mannetje (vooral de eerste 6 maanden) die ook comfort uit een difraxfles dronk.
    Die had dus met 3 maanden al niet meer genoeg aan zijn 5 flessen 210/7.
    Ik ben toen rijstebloem door de laatste fles gaan doen.
    Dat hielp en hij sliep de nacht door (dan bedoel ik van 23 uur tot 5 uur).
    Op een gegeven moment had hij door alle flessen rijstebloem en nog steeds had hij er niet genoeg aan.
    Hij was (en is nog steeds) een heel bewegelijk mannetje en toen op het cb bleek dat hij ondanks de flessen 210/7 met rijstebloem en groente en fruit (hij was toen net 5 maanden) bijna niet aan kwam (hij verbruikte gewoon alles) heb ik wat anders (fantomalt) voorgeschreven gekregen.

Dus pas als je kleine meid alle flessen tot de laatste drup leeg drinkt en dan nog na 2.5/ 3 uurtjes zich weer meld zou ik met rijstebloem gaan aandikken.

Groetjes Anita

5. loetje

loetje VIP lid

Jun 6, 2006
    7,445
    1,843
    113
    Dat ze haar flessen slecht leeg drinkt kan te maken hebben met de "3 maanden dip"...Heel erg veel kindjes tussen de 3 en 4 maanden drinken erg slecht hun flessen leeg..En als je kindje dus al zo slecht drinkt, waarom zou je dan nog eens rijstebloem gaan toevoegen. Iets nieuws nodigt bij zo'n kleintje niet uit tot eten en voor het vollere gevoel hoef je het dus ook niet te doen..Je zult merken dat je kindje binnenkort vanzelf weer beter gaat drinken. En je mòet helemaal niet over naar 230cc hoor, als je kindje het goed doet op 4x 200cc is dat meer dan zat. Dat zelfs liever dan die megaflessen van 230cc. Mag ik vragen waarom je nu al op 4 flessen zit? Meestal begin je daar pas mee wanneer je kindje de 4 maanden gepasseerd is, 3 maanden is erg vroeg...

6. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Bedankt voor de antwoorden! Het is me duidelijk dat de rijstebloem voorlopig nog geen toegevoegde waarde heeft voor haar.
    Verder zit Fae al vanaf haar 6 weken op 4 flessen... Simpelweg omdat ze doorsliep... Soms pakte ze er een 5e fles bij overdag, maar dat was meer omdat ze dan een flesje 'splitste' in de middag. Dus vroeg kwam (na 2,5 uur) en die dan niet leeg dronk en dan na 2,5 uur hetzelfde.

Maar ze zit dus vanaf 6 weken op een redelijk schema van
    7 uur
    11 uur
    15 uur
    19 uur

Met 8 weken hoorde ik achteraf dat het niet zo slim was geweest misschien, maar dat wist ik toen niet. Ik ben met 4 weken gestopt met borstvoeding en heb eigenlijk nooit een 'avondfles' gegeven aan haar. Simpelweg omdat ik niet wist dat het moest en omdat ze sliep na haar fles van 7 uur s avonds tot 6 uur de volgende ochtend. Ze vroeg er dus niet om en ik was gewend op verzoek te voeden.
    En ze groeide er gewoon goed op.. dus tja.

Maar oke, het is me allemaal een stuk duidelijker geworden. Gisteren bij de supermarkt heb ik dus al wel Liga Goede Start meegenomen, maar geen rijstebloem ;) omdat ze die dus misschien wel helemaal niet gaat drinken voorlopig en liga misschien wel met haar 4 of 5 maanden.

7. loetje

loetje VIP lid

Jun 6, 2006
    7,445
    1,843
    113
    Aha, handig dat je dat niet wist ;) Misha was ook al vroeg een doorslaper, die mòest ik 's avonds om 22.00 uur echt wakker maken voor de fles (wat dus erg moeilijk ging)..Ik weet ook nog wel dat ik zo heb zitten emmeren de eerste 2 weken om haar nachtvoedingen erin te krijgen (gaf toen nog borst)..Na 2 weken liet ik haar doorslapen van 23.00 tot 7.00 uur..Ook ik ben vroeger dan normaal overgegaan op 4 flessen, omdat ik haar op een gegeven moment dus echt niet meer wakker kreeg 's avonds, denk dat ze rond de 3 1/2 a 3 3/4 maand was...

Toch zou ik, zolang je kindje het zo goed doet op de melk, nog even geduld hebben met bijvoeding..Je mag met 4 maanden beginnen, het mòet met 6 maanden. Zolang er nog geen behoefte is voor die 6 maanden zou ik alleen maar blij zijn en het lekker bij de melk houden. Kindjes geven zelf meestal wel aan wanneer ze aan meer toe zijn....

Share This Page