Mijn baby kan niet poepen.. Tips?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door MissyZuilen, 24 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Mijn baby van 4 weken krijgt Friso Comfort tegen de krampjes en het spugen.. Nou hebben we echt 2 weken hiervoor lopen klooien kwa voeding en ik denk dat hij daardoor nog moeilijke ontlasting heeft.
    Hij perst echt de hele dag, maar krijgt er een paar konijnenkeutels uit en ze zijn nog hard ook.. Echt zielig!

Iemand tips zodat hij het even kwijt kan wat er dwarszit?

Want hij heeft al Friso Comfort, dus dat moet erna gewoon gaan werken als hij dat als stabiele voeding krijgt..

2. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    Kindicol van VSM bij de apotheek halen. Daar moet je de kleine in het begin ieder uur 3 druppels van geven, maar 9 van de 10 keer is 2x al voldoende en poepen ze al goed en ben je er even van verlost. Hier ging het in ieder geval wel zo, nadat ik het 2x had gegeven poepte ze al en da is 2 weken goed gegaan, toen heb ik haar weer die druppels gegeven, en heeft het pakweg 3 wkn geduurd en daarna eigenlijk niet meer nodig geweest.

Je kunt ook iets van olie door de voeding heen doen, de voeding aanmaken met wat meer water maar dat zijn dingen waarbij het niets uit hoeft te maken en het evengoed wat langer duurt voor het eigenlijk zijn werking doet, terwijl dat bij die homeopatische druppels van vsm niet zo is, en ik uit eigen ervaring en die van andere kan zeggen dat het ontzettend snel werkt bij die kleintjes.
    succes meis

3. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    lepeltje sinaasappelsap in het mondje of druppeltje olie in de fles toevoegen bij de melk.

ik zelf heb ooit olie geprobeerd bij alicia en met succes.

4. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Soortgelijke tip: een mespuntje boter door het flesje doen.

5. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Ik heb hem net ze fles gegeven met druppeltje olijfolie..

Hoe vaak moet ik dit blijven doen? En hoelang duurde t bij jullie voordat ie poepluier had?

6. Gezond

Gezond Niet meer actief

tip uit grootmoeders tijd wat bij mijn dochter super werkte:

- klein beetje boter door de fles (zag het al staan) maar mag verder dit er rustig bij...

- tussendoor klein beetje boter van je pink laten sabbelen...

- anusje insmeren met beetje boter zodat de ontlasting als het hard is er beter uit kan... Als je kindje nl. al even niet gepoept heeft zal het hard zijn...

Succes!

7. valhalla

valhalla Niet meer actief

Hier hielp het goed om even de thermometer in de vaseline te doen en daarna in de baby. Dan ging ze na vijf minuten echt wel poepen.

Je zou ook iets extra water (10 ml op 100 ml voeding) kunnen doen. En rooibosthee geven. De voeding lekker warm maken...

Buikje masseren, wrijven met olie.... Liefst na een badje. Succes ermee!

8. Keiko

Keiko Actief lid

28 jul 2008
    497
    0
    0
    Een warm bad wil wel eens helpen.
    Erg zeg, doet me terugdenken aan de eerste maanden van de zwangerschap... auauau... en dat bij zo'n kleintje! Succes ermee!

9. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Wij hebben ook zoveel ellende gehad met het poepen. thermometer met vaseline, boter geven, olie in de fles, sinasappelsap, niks hielp... ik ben toen met hem naar een osteopaat geweest als laatste hoop, en sindsdien gaat het pima, nooit meer problemen gehad met het poepen, dus mocht niks helpen, probeer dan eens een osteopaat...

10. Loutje83

Loutje83 Actief lid

11 dec 2007
    456
    1
    18
    thuishulp
    Oldenzaal
    10cc extra afgekoeld gekookt water bij de fles..werd mij door het cb verteld..en werkt perfect mijn kleintje had in het begin ook erg veel last van harde keuteltjes en nu helemaal niks meer..en wat water erbij mag altijd.

Deel Deze Pagina