waarom en hoe???

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door butterfly24984, 10 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. butterfly24984

butterfly24984 Bekend lid

16 okt 2011
    682
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn zoontje een langer slaapje doet op de middag.
    Nu is het vaak maar 3 kwartier tot een uur :(
    Ik baal daar altijd behoorlijk van, want juist dan wil ik graag even wat voor mezelf doen.
    De dag ziet er meestal zo uit:
    7 uur wakker - fles
    9 uur op bed
    10/10.30 wakker fruit
    11.00/ 11.30 even wandelen (vaak slaapt de kleine dan ook nog even)
    13.00/13.30 op bed (meestal maar een uurtje of 3 kwartier)
    15.00/15.30 fles
    16.30/17.00 op bed (tenzij we weg zijn ofzo, dan slaapt hij in de auto wel even)
    18.00 groente
    19.30 fles
    20.00 gaat hij weer op bed en slaapt dan meestal rustig de hele nacht door!

Hij krijgt dus wel genoeg slaap, maar hij wil in de middag maar niet een langer tukje doen.
    Zou ik anders eens kunnen proberen om niet te wandelen in de ochtend zodat hij maar 1 keer slaapt en dan rond 13.00 op bed.
    Misschien dat hij dan wel wat langer wil slapen???
    Iemand tips?

2. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Ik denk inderdaad dat, doordat hij in de wagen slaapt tijdens het wandelen, 's middags wat korter slaapt. Misschien kan je proberen iets eerder te gaan wandelen zodat hij zijn 1ste slaapje in de wagen doet? Ben je er toch even lekker uitgeweest en hij heeft zijn slaapje gedaan.

3. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

hoe oud is hij als ik vragen mag?

4. Poppe

Poppe Bekend lid

3 dec 2009
    504
    0
    0
    Rotterdam
    Hoe oud is je kind?

Het hangt natuurlijk van de leeftijd af, maar ik zou inderdaad proberen er 1 slaapje af te halen in de ochtend...

Dat 1e slaapje in het bedje is natuurlijk wel goed, maar misschien kun je dat een half uurtje naar achteren rekken. Daarna wel of niet wandelen, maar in ieder geval wakker houden met gezellig samen spelen tot het middagslaapje, en dat evt. in het begin wat vervroegen naar 12.00 of 12.30.

5. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Dat dus :D

Onze dochter heeft een hele tijd van 12 tot 14.30 geslapen. Is alleen 's avonds lastig, moeten we haar echt bezig houden tot 19 uur..
    Inmiddels is dat slaapje verschoven naar 13-15 uur.

6. FishersGirl

FishersGirl Actief lid

9 apr 2011
    378
    0
    0
    Regio Utrecht
    Hoe oud is je zoontje? Als je graag wilt dat hij 's middags langer slaapt zou ik hem zeker niet 2 x laten slapen 's ochtends. Dan is hij duidelijk gewoon niet moe genoeg om lang te slapen. De meeste kindjes hebben vanaf dat ze een maand of 3 zijn genoeg aan 3 slaapjes overdag, en laten dan geleidelijk steeds een slaapje vallen. Mijn dochter slaapt overdag altijd 1 x 's ochtends een uurtje/anderhalf (meestal van 10:00 tot 11:00), 1 x in de middag (van 13:00 tot 15:00/15:30) en dan rond 17:00 doet ze vaak nog een klein dutje (meestal tijdens het boodschappen doen, thuis wil ze vaak absoluut niet slapen om die tijd...). Ze ligt 's avonds altijd rond 19:00 in bed, om 23:00 krijgt ze voorlopig nog een fles (die kan er binnenkort wel af denk ik..) en slaapt dan lekker door tot een uur of 07:30...

Ben benieuwd of het werkt... veel succes ermee!

7. butterfly24984

16 okt 2011
    682
    0
    0
    NULL
    NULL
    hij is 5,5 maand
    ik ga het i.i.g proberen.
    vandaag heeft hij tot 8 uur uitgeslapen en heeft vanochtend 3 kwartier wakker/ lachend in bed gelegen en om half 12 tot 13.00 in de wagen geslapen, daarna van 14.50 tot 16.00 geslapen, nog maar even zien of hij nog wil/ moet slapen vandaag ;)

8. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Herienbaar, hier ook van die korte slaapjes overdag. Nu 's ochtends een kort slaapje, rond de lunch zou het wat langer mogen en dan 's middags ook weer een langer slaapje. Probeer onze dochter nu 's ochtends wat langer wakker te houden en ik doe de gordijnen op haar kamer dicht, dat lijkt wel iets te helpen. Verder accepteer ik het maar.
    Overigens kan ze zichzelf wel beter vermaken nu, dus doe ik ook vaak wat voor mezelf als ze wakker is in de box of op het speelkleed ligt.

9. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

5 okt 2011
    1.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tot dat thijs een maand of 7 was heeft hij ook steeds veel korte slaapjes op een dag gedaan. daarna is dat vanzelf verschoven naar 3 slaapjes op een dag en nu is het meestal 2 langere slaapjes. maar thijs is dus inmiddels bijna 10 maanden. een beetje geduld kan ook je problemen oplossen.

10. butterfly24984

16 okt 2011
    682
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het zijn niet echt problemen, maar het zou wel makkelijk zijn. Meestal laat ik alles wat op zijn beloop en zie ik wel wat er gebeurt!
    En dat gaat ook wel goed :)
    Het is in ieder geval een vrolijke jongen en dat is belangrijk!

Deel Deze Pagina