Waarom eten we meer in de avond?

Discussie in 'De lounge' gestart door Kaala, 31 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ja klopt, maar moet er wel (heel) erg aan wennen :p

2. Coquelicot

Coquelicot Niet meer actief

Grappig. Ik moet het juist heel erg afwennen... :)

3. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    Ik heb een tijd in Estland gewoond en daar aten we 's middags warm. Heerlijk, tegen 4 uur geen knagende honger en 's avonds niet zo vol. Het is jammer dat dat hier in NL qua planning niet lukt.

4. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

Volgens mij is dit eetpatroon ontstaan door onze moderne werkcultuur. Al jaren werken wij in Nederland vanaf halverwege de ochtend, tot eind van de middag/begin van de avond. Vanuit een traditioneel gezin ( lees; man werkt buitenshuis, vrouw werkt thuis als huisvrouw thuis) is dit ontstaan. Man kwam ongeveer rond 17.30 thuis, 18.00 werd er gegeten. Man werkt hele dagen, geen siësta's, dus verder geen tijd om warm te eten. En ga zo maar door... Het is wat we onszelf hebben aangeleerd in de afgelopen jaren.

Op de vraag of het goed is? mmhhh... ik zou denken van niet. In Polen heb je ook een mooi spreekwoord en dat gaat als volgt: Je ontbijt eet je alleen, je lunch deel je met je vrienden en je avondmaaltijd geef je weg. Maar ja, we zijn nu eenmaal gewoontedieren en dit anders doen dan we gewend zijn, wordt nog een hele stap! ;)

5. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    mijn grootouders eten ook nog warm 's middags, en ik heb vrienden (30 jaar), waarvan de vrouw 's middags warm eten maakt en de man dan thuis komt eten alvorens weer naar zijn werk te gaan. Bij mijn vader op het werk (internationaal bedrijf) wordt er ook een warme lunch verzorgd, wat laat zien dat wat wij doen eigenlijk niet "normaal" is, maar gegroeid door onze werkcultuur, zoals Angel zei.

6. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

De uitspraak: 'Ontbijt als een koning, lunch als een edelman en dineer als een bedelaar' is al heel oud.

7. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

Ik geloof je meteen, ik ken het alleen vanuit een andere hoek. ;)

8. Denise K

Denise K Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.230
    354
    83
    Vrouw
    Kan me er heel erg in vinden. Hier wordt door mij en de kindjes altijd goed ontbeten. Helaas moeten we we 's avonds warm eten omdat manlief 's middags niet thuis kan komen. Maar ik kook vaak extra zodat ik en dochter 's middags nog een keer warm hebben. Zoon eet warm eten altijd slecht, dus die krijgt 2x brood.

9. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.138
    113
    Happyland
    Ik zou het liefst 2 keer per dag warm eten, heerlijk!
    Mijn ouders eten 's middags warm, Spaanse gewoonte.

Deel Deze Pagina