Hoihoi, Ik heb 2 vraagjes..... Ten eerste: Ik heb al sinds het begin van mijn zwangerschap last van zuurbranden. Hier neem ik Rennies tegen, maar dit werkt niet altijd..... Is dit normaal al zo vroeg in de zwangerschap? Ten tweede: Op mijn werk heb ik te maken met machinegeluiden. Aantal decibel weet ik niet, maar bij 2 machines moet ik oordopjes in. In hoeverre is dit schadelijk voor mijn kindje? liefs, Brigitta
hoi Bissie, het komt vaker voor dat je al zo vroeg in de zwangerschap last hebt van maagzuur. Rennies zijn prima. Als het niet voldoende helpt kun je ook een ander merk nemen. Drankjes helpen vaak beter dan pillen. Verder kun je het ook met pepermuntjes proberen. En vaker kleine hoeveelheden eten, niet te vet en niet te scherp gekruid. Ook kan een hapje vanillevla helpen tegen zuur. Over het geluid op je werk. Dat kan wel schade geven, het ligt inderdaad aan het aantal decibel. Vanaf een week of 18 kan je kindje horen maar hard geluid kan ook al eerder invloed hebben, dat weten we niet precies. Ik zou nu al een afspraak maken met ja Arbo-arts, zo snel mogelijk, om uit laten zoeken wat voor schade het kan. Je bent beschermd door de wet, en je werkgever zou je , indien nodig, andere werkzaamheden moeten geven. Ik verwijs je ook naar de site van het ministerie over je rechten als zwangere, lees dit goed door en print het uit en neem het mee naar je arbo-arts. Het is belangrijk dat je geen risico's neemt! http://home.szw.nl/navigatie/rubriek/ds ... nk_id=2105 Mirjam
Hoi Mirjam, Bedankt voor je antwoord! Ik zal eens informeren bij de Arbodienst.... groetjes, Brigitta