waarom flessen in koelkast

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door leeuwen77, 25 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. leeuwen77

    leeuwen77 Bekend lid

    7 mrt 2006
    710
    0
    0
    duik instructrice
    bonaire
    Goed,

    Mijn vraag zegt het al! Waarom moeten de flessen in de koelkast? Zal wel met bacterien te maken hebben, maar was toch benieuwd! Ik spoel nl voor gebruik met flessen nog een keer uit met heet gekookt water!
     
  2. missyb

    missyb Niet meer actief

    yups bacterie groei idd
     
  3. Six

    Six Actief lid

    22 mei 2006
    449
    0
    0
    Gelderland
    Ik heb ze nooit in de koelkast bewaard. Niemand heeft mij ook verteld dat dat moest. Gaat nog steeds goed hier. :thumup:
    Bovendien eet meneer hier inmiddels ook zijn warme hap, de borden ga ik toch echt niet in de koelkast bewaren ;)

    Groetjes Six
     
  4. Karagoz

    Karagoz VIP lid

    14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    selam

    ik heb het ook nooit gedaan en dat ging ook altijd goed.
     
  5. MamaDenise

    MamaDenise Fanatiek lid

    21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    Ik heb de flessen ook nooit in de koelkast gezet.
    Was ze wel altijd even om voordat ze gebruikt worden maar heb ze nooit in de koelkast gezet.
     
  6. bloem31

    bloem31 Actief lid

    10 jul 2007
    388
    0
    0
    Ik heb ze ook nooit in de koelkast gezet hoor. Er is hier nog niets gebeurd.
     
  7. Minyaweth

    Minyaweth VIP lid

    20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Ik heb ze wel altijd in de koelkast staan, maar ik weet eigenlijk ook niet anders. Dacht zelfs dat het moest? :) Voor gebruik spoel ik de fles ook een keer goed door.
     
  8. Lente

    Lente Bekend lid

    12 jun 2007
    615
    0
    0
    Ik heb ook nooit geweten dat dat moest. Wist wel dat je uitgekookte spenen het beste in de koelkast kon bewaren, maar de hele fles. Wij zetten die na gebruik afgespoeld op een flessenrekje van de Prenatal. Nou ja, is altijd goed gegaan.
     
  9. Pendrag

    Pendrag VIP lid

    26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Als je fles en speen en natuurlijk je koelkast goed schoon zijn, is dat de schoonste plaats om je fles + speen te bewaren. In een koelkast groeien bacterien langzamer dan in een keukenkastje.
     
  10. sim

    sim Niet meer actief

    ik bewaarde het ook altijd in de koelkast, nu bewaar ik de spenen ed die ik niet dagelijks gebruik droog in een tupperware bakje, en de flesjes die ik wel dagelijks gebruik gewoon nog in de koelkast...
     
  11. mandy1

    mandy1 VIP lid

    31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    ik weet dat het moet voot de bacterien maar ik vergeet het regelmatig, dan slingert die nog ergens rond.
     
  12. Ozzy

    Ozzy Actief lid

    31 jan 2007
    379
    0
    0
    Rotterdam
    Ik doe het ook nooit ik doe het wel iedere dag in kokend water dompelen.
     
  13. Pendrag

    Pendrag VIP lid

    26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Ik heb het in het begin gedaan. Als ze nog zo klein en kwetsbaar zijn. Nu allang niet meer. Kook de flessen ook niet meer uit. Gaan gewoon in de vaatwasser.
     
  14. Rapoenzel

    Rapoenzel Fanatiek lid

    9 aug 2007
    3.766
    0
    0
    Alphahulp
    Nijverdal
    Ik kreeg nu idd ook als tip om de flesjes in de koelkast te zetten...
     
  15. Niki

    Niki Fanatiek lid

    13 dec 2005
    1.663
    1
    0
    Venlo
    Bij mij staan ze nog steeds in de koelkast, ben er gewoon helemaal aan gewend, maar over een tijdje dan gaat dat allerlaatste flesje er ook vanaf, dus dan zijn we van de flessen af....!
     
  16. keizerin

    keizerin Niet meer actief

    Hier staan ze ook al vanaf begin af aan in de koelkast,wij zijn het ook echt gewend om ze daar neer te leggen.
     

Deel Deze Pagina