Hallo, Ik ben een beetje radeloos en ik hoop dat iemand zich herkent in mijn verhaal. Mijn zoontje heeft al "benwauwdheidsaanvallen" vanaf dat hij ongeveer 10 dagen oud is. Meestal 1 keer per dag maar soms ook vaker, soms 's nachts maar ook vaak overdag. Het komt uit het niets! hij ligt rustig en ineens hoor je een kreet en overstrekt hij zich compleet. Hij loopt rood aan en lijkt ook niet te kunnen ademen, vaak komt er wat slijm uit zijn neus en mond. Het duurt ongeveer 30 seconden tot 1 minuut en daarna komt hij weer bij. Meestal pruttelt hij daarna nog even na. Je hoort ook vaak een soort krampen in zijn maagje. Het is doodeng om te zien en we houden hem op zijn zij en proberen hem te kalmeren, soms huilt hij erg hard daarna. Wie herkent dit? We zijn al naar de huisarts geweest en hebben nu otrivin voor zijn neus en dikkere voeding. We zijn 's nachts al twee keer in paniek naar de huisartsenpost geweest omdat ik echt dacht dat hij zou stikken. Maar iedere keer kunnen ze niks vinden en zijn de longetjes goed en is hij weer rustig. Het komt erg vaak voor zegt de arts en het heeft te maken met de klep in de maag die nog niet is volgroeit, daardoor loopt het maagzuur terug. Wie kent dit en wat was de oplossing?
mijn zoontje had dat toen ik hem een combinatie gaf van comfort en extra voeding, ik vond het altijd net behangplaksel wat omhoog kwam, met flinke kracht en door zijn neus naar buiten bij ons was het over toen ik de extra niet meer gaf. is het sinds je over bent op andere voeding? anders kan het zijn dat hij er niet tegen kan. heb je het hoofdeind van zijn bedje al omhoog staan? gaat goed met telefoonboeken onder de poten. Groetjes, Miranda
Ik zou nog een keer naar de ha gaan of anders laten door verwijzen naar de ka. Vragen om medicatie dit kan al een hoop werken Ons zoontje had maanden lang onrustige longen vanwege ze reflux en sinds hij aan de medicatie zit is het stil
We zijn bij de KA geweest en hij heeft misschien reflux, daar krijgt hij nu Zantac voor maar de KA dacht ook aan neusblokkade. Wanneer hij dan geen adem meer krijgt schiet hij in een aanval om lucht te krijgen. Het is zo zielig, het moet wel beter gaan worden volgens de KA. Ook hebben we het bedje omhoog gezet aan het hoofdeinde. We gaan ermee aan de slag, maar die aanvallen zijn zo heftig en vanuit het niets.............Ik hoop dat het snel weg is.