Sinds 23 januari krijgt ons zoontje Zantac en Motilium omdat hij verborgen reflux heeft. Het is wel beter geworden met de medicatie. Hij huilt eigenlijk niet elke keer meer tijdens het drinken. Maar sinds 2 weken doet hij best lastig tijdens het drinken dat ik er soms zelf niet van geniet als ik hem een flesje geef. Het is zo frustrerend dat ik niet weet wat er met hem is.. Tijdens het drinken is hij erg onrustig. Hij loopt te draaien met zijn hoofdje naar rechts en links. Loopt met zijn armen tegen de fles te slaan.. Zodra de flessenspeen niet meer in zijn mond zit, gaat hij op wat anders sabbelen, dus hij heeft nog wel honger.. Als ik de fles dan weer geef, dan drinkt hij even en loopt weer druk te doen. Op een gegeven moment gaat hij huilen als de speen in zijn mond zit. Hij krijgt 165 ml Nutrilon standaard 1 (sinds 3 dagen meng ik met Kruidvat standaard 1 omdat ik wil overstappen) en ook 2 schepjes Nutriton. Dit krijgt hij met een M-speen in een Difrax fles. Ik heb het al een keer met een S-speen geprobeerd maar dat vind hij nog minder leuk.. Hij krijgt 5 van deze flesjes. Hij drinkt gemiddeld 120ml per fles.. Heel soms drinkt hij ze leeg. Iemand tips wat ik kan doen?
Heb je de indruk dat het te snel of juist te langzaam uit de fles komt? Zit hij wel eens met zijn handjes bij zijn oortjes te plukken? In dat geval, laat de oortjes eens nakijken bij de huisarts. Als ze last hebben van de oortjes doet drinken pijn, waardoor ze met het hoofd gaan schudden, maar honger blijven ze wel natuurlijk houden. En wissel je ook af, kind de ene keer op je linkerarm en andere keer op je rechterarm? Maakt het verschil als je je kind op een andere manier laat drinken, niet liggend, maar meer rechtopzittend?
Ik heb wel het idee dat het te snel gaat. Hij verslikt zich niet heel vaak, maar hij drinkt zo'n 100ml in 5 minuten.. Ik heb nog niet gezien dat hij bij zijn oortjes zit.. Hem laten drinken op mijn rechterarm lukt me echt niet omdat hij zo druk is. Dus meestal drinkt hij op mijn linkerarm, of ik buig mijn knieën en leg hem op mijn bovenbenen en laat hem zo drinken. Ik heb hem daarnet nog wat rechter gehouden, maar het maakt niet uit. Het eerste deel van de fles drinkt hij meestal "rustig", daarna gaat hij liggen draaien met zijn hoofd en gooit de speen eruit. Dan zoekt hij hem weer en drinkt hij weer een paar slokjes en gooit hem er weer uit.. Dan lijkt het of het te snel gaat? Maar de S-speen drinkt hij nog veel slechter. Vanochtend had ik eerst met de S-speen geprobeerd. Toen dronk hij maar 40ml en begon onrustig te worden. Toen deed ik de M-speen erop en hij bleef lastig doen.. Dus ik heb geen flauw idee wat ik kan doen :s
Ik heb hier precies hetzelfde! Niet altijd, maar vaak is hij ook onrustig. Hier ook reflux, maar denk zelf niet dat het daar aan logt. Meneertje wil gewoon alles graag zien. Ook heeft hij last van tandjes en wil hij graag knauwen op de speen. Ik geef hier zelfs de comfort door een s speen, anders gaat het veel te snel en spuugt hij weer. Ik denk dat je zoontje daar ook last van kan hebben! En hier wordt jij ook wel eens woest tijdens het drinken met de s speen, maar dan zit hij vaak verstopt, even knijpen en hij drinkt weer verder. Succes!