Mag champignonnensoep?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door tinkywinky, 1 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tinkywinky

tinkywinky Actief lid

10 sep 2009
    303
    0
    0
    NULL
    Ik moet er nog een beetje mee oefenen wat ik nu wel en niet mag eten.

Nu wil ik ergens deze week champignonnensoep gaan maken.
    Die maak ik zelf en daar gaat in, bakboter, bloem, kerriepoeder, eventueel gesnipperd uitje, champigonnen en boullionblokjes.
    Mag ik alles wat op dit lijstje staat gewoon eten?

2. Que

Que Niet meer actief

jep!! Smakkelijk eten!!

3. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Ja hoor, lekker van genieten! Hou gewoon de basisregels aan en dan kan je heel veel eten hoor. In het begin zocht ik ongeveer alles na en daar werd ik zelf helemaal gek van. Toen de standaard regels in acht genomen en voor de rest alles gewoon eten. Je mag meer wel dan niet eten.

4. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Waarom zou je dat niet mogen eten? Je mag heel veel eten hoor tijdens een zwangerschap.

Je hebt vast wel een site waar je kun vinden wat je wel en niet mag eten.

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

www.voedingcentrum.nl

Je mag bijna alles eten (als je die stelregel aanhoudt, is je zwangerschap een stuk aangenamer!)

6. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    af en toe word ik er helemaal gek van wat je wel of niet zou mogen eten en drinken.... Dus nu probeer ik in de spuermarkt niet meer zo moeilijk te denken en gewoon de dingen te nemen waar ik trek in heb. Afgezien van rood vlees en producten met rauwe melk dan, dat vermijd ik wel. Voor de rest heb ik alle gedachten een beetje met rust gelaten.

xxx sas

7. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    :D waarom zou je die producten niet mogen eten :) ?

8. a star

a star Actief lid

11 feb 2010
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat probleem heb ik ook...zo vermoeiend.
    Alles wat ik eet vraag ik me af of het wel mag, dan ga ik ff op internet zoeken, word er helemaal gek van :(

9. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Nogmaals.. niet doen... gewoon eten. Wat afgeraden wordt staat duidelijk op www.voedingcentrum.nl

- geen rauwmelkse kazen (wordt weinig verkocht en MOET op de verpakking staan als het wel rauwmelks is. Room e.d. is nooit meer rauw!)
    - geen rauw vlees (carpaccio, niet doorbakken biefstuk, roze varkenshaas, fricandeau, filet americain, osseworst etc)
    - niet roken
    - geen alcohol
    - geen drugs
    - beperkt leverproducten (bijvoorbeels smeerworst)
    - let op overmatig zout gebruik
    - opletten met rauwe eieren (maar dat geldt ook buiten de zwangerschap) Producten die je kunt kopen in de supermarkt bevatten nooit rauwe eieren want hierdoor zou het product niet houdbaar zijn (calvé mayo mag je gewoon lekker eten)
    - was voorgesneden groenten en salades goed
    - eet alleen verse rauwe vis als je zeker weet dat het super vers is
    - beperk de inname van roofvissen (kwik) bijvoorbeeld verse tonijn (blikjes mogen dus wel)

zo, dat is even een korte samenvatting.. maar het allerbelangrijkste is nog wel.. de kans dat een zwangerschap door eten mis gaat, is zeeeeeeer, zeeeeeeer klein. (roken, alcohol en drugs vallen daar natuurlijk buiten!)

Je bent niet ziek en je kindje in de maak ook niet. Lekker eten!!!

Deel Deze Pagina