Hier gaan ze ook altijd open. Nog nooit schuin afgeknipt dat moet niet bij tulpen. En juist niet die voeding erbij doen, dan groeien ze veel te snel. Wat ik altijd apart vind is dat de ene kleur tulp sneller groeit dan de ander als ik verschillende kleuren in een vaas heb zijn ze ba een paar dagen allemaal anders van lengte...
Klein laagje water inderdaad en de cliënten waar ik heb gewerkt deden altijd een klein druppeltje chloor in het water. (Dit heb ik zelf nooit geprobeerd)
Inderdaad. Iedereen heeft het over water, maar dat is tegen slapte. Deze bloemen reageren op zonlicht. Bij mij in het veld gaan ze ook weer dicht als de zon onder is.
Vriend had laatst 2 bos gehaald, een voor mn schoonmoeder en een voor mij. Die van mn schoonmoeder stonden voor het raam en gingen snel open. Die van mij stonden op tafel (minder licht) en bleven langer dicht. Pas toen ik ze voor het raam heb gezet ging het voila in 1x open. Ik snij ze schuin af. Geef ze lauw water. Lees hier allemaal dat het slecht is, maar mn tulpen doen het er gewoon om. Mijn moeder doet inderdaad altijd een slokje 7up er bij. Lijkt mij dat het om de suikers gaat. Dus schepje suiker oplossen zou het ook kunnen doen. Licht is het belangrijkste.