Kan ik zwanger worden na de eisprong?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Linda76, 11 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linda76

Linda76 Actief lid

4 jun 2006
    377
    0
    0
    Ik heb deze vraag onlangs ook gesteld in het onderwerp over het slijm, die met de "beruchte vieze foto"... maar heb eigenlijk toch nog een stomme vraag daarover, vandaar dat ik 'm in dit nieuwe onderwerp plaats:

Ik vroeg me dus af: wat is het nut van een eisprong? Wat "doet" een eisprong? Hierop kreeg ik antwoord van een mede-forumster:

"Het eitje rijpt eerst en dan springt het uit de folikel. Dat is de eisprong. Daarna is het, dacht ik, maar een paar uur rijp om nog een spermacel te ontvangen en dan sterft het eitje al af. Vandaar dat je beter kunt klussen voor de eisprong, dan zijn de spermacellen op weg naar het eitje toe".

Nu zou ik graag willen weten of het dan uberhaupt wel zin heeft om ná de eisprong nog te klussen?

2. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Ja, want je heb tot tot 24 uur het te bevruchten
    je weet nooit wanneer het precies is..

enne.. lekker is sex toch ook nog wel hoop ik? ;) na de eisprong sexen voor de lol dus.

het nut van de eisprong.. nou die heb je echt wel nodig wil je een baby ;)

3. sancho

sancho Actief lid

13 apr 2006
    391
    0
    0
    Hey,

Nou in de bijsluiter van ovulatie testen staat dat het eitje na de eisprong binnen 24 tot 36 uur bevrucht moet worden. Volgens mij heeft het zeker zin om gewoon door te klussen.

( Buiten dat is het natuurlijk ook een prettige bezigheid ;) )

Liefs sancho

4. Linda76

Linda76 Actief lid

4 jun 2006
    377
    0
    0
    :) Oke, maar na die plus minus 24 uur heet het dus "technisch gezien" geen nut meer om te klussen?

5. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    In principe niet meer voor een zwangerschap.
    Alleen, weet jij wanneer je je ei hebt? welke dag?
    te vroeg niet meer klussen kan gevolgen hebben, je kan je ei missen.

6. Linda76

Linda76 Actief lid

4 jun 2006
    377
    0
    0
    Ja, daar heb je gelijk in. Beste dus om nog wel eventjes wat langer door te gaan.

Ik vroeg dit omdat ik niet heel erg veel van sex hou, dus voor mij is zwanger worden een zware opgave :(

7. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Misschien is het dan handig dat je met ovulatie testen gaat werken, dan weet je ongeveer wanneer je ei is, en dan hoef je daarna niet perse sex te hebben.

let wel, het is belangrijk dat je dan nog wel af en toe de zaadjes ververst ;)

8. Linda76

Linda76 Actief lid

4 jun 2006
    377
    0
    0
    Ja, is misschien wel een goed idee, ik ga dat volgende maand maar eens proberen! Bedankt voor de tip!

En zaadjes verversen gebeurt 8) dus dat komt goed :D

9. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    hihihihi goedzo!

Succes Linda!

10. Linda76

Linda76 Actief lid

4 jun 2006
    377
    0
    0
    Wat maak je mooie sierraden trouwens Natasha! Zie nu pas je website. Misschien leuk om onderin je header te zetten van dit forum, levert misschien nog wat klandizi op ;)

11. ninaVI

ninaVI Fanatiek lid

6 jun 2006
    1.304
    0
    0
    financial manager
    rotterdam
    hai ik breek nog even on op jullie verhaal...

mijn huisarts vertelde mij dat het erg belangrijk was om niet alleen regelmatig te blijven klussen na de eisprong voor het geval dat hem te missen maar ook omdat het lichaam beter werkt te bevruchten wanneer er de hele maand regelmatig geklust wordt!

Dus toch blijven gaan met die banaan!

liefs nina

12. Sheila82

Sheila82 Niet meer actief

Hey,

Ik heb in september een MK gehad en nu zijn we weer bezig met klussen.
    Ik gebruik ook ovulatietesten omdat ik nu dus net weet waneer mn ovu is..
    We zijn vanaf 4 oktober begonnen met sex, dus om de dag, is ook wel goed vor zaad he, en we vinden het leuk das ook belangrijk haha :)
    Er zitten we daagjes bij dat we 2 dagen achter elkaar hebben gedaan.
    Ik verwacht morgen.overmorgen mn ovu te hebben dus erg spannend!

Liefs

Sylvia

13. Linda76

Linda76 Actief lid

4 jun 2006
    377
    0
    0
    Hm... het zal ongetwijfeld zo zijn als een huisarts dat zegt maar het klinkt me heel onlogisch in de oren. Het lichaam werk toch sowiso goed als je een regelmatige cyclus hebt?

14. Linda76

Linda76 Actief lid

4 jun 2006
    377
    0
    0
    Hoi Sylvia,
    Wat zonde dat je in sept een MK hebt gehad zeg. Vind het heel knap van je dat je "gewoon" doorgaat met klussen nu. Hoop voor je dat je snel weer zwanger bent en dat de ovulatietesten je zullen helpen. Ik ga ze volgende maand ook proberen. Ook fijn dat je het klussen leuk vind, ik vind er geen zak aan helaas dus elke maand dat ik weer niet zwanger ben baal ik misschien nog wel meer van dat ik weer een maand moet klussen dan van het feit dat ik niet zwanger ben. Maar ja, gewoon gaan met die banaan zoals Nina ook al zei :)

15. Sheila82

Sheila82 Niet meer actief

Ja, we vinden het nog steeds heel erg van de MK...veel verdriet gehad ook..
    maar we wilden allbei weer graag snel verder met klussen omdat ik anders bang ben om in het verdriet te blijven hangen zeg maar...Nu is het voor mij steeds spannend of de ovutest posi is..ik hoop heel erg dat ie dat morgen is natuurlijk/
    Ik hoop heel erg dat de zwangerschap dan wel gewoon goed gaat en ik mag blijven genieten.

Liefs

Sylvia

16. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Dat mag niet, is reclame maken ;)

Zie het blokje LINKS op de pagina ;)

17. Linda76

Linda76 Actief lid

4 jun 2006
    377
    0
    0
    Ik hoop het ook voor je meid, zal voor je duimen!

18. Linda76

Linda76 Actief lid

4 jun 2006
    377
    0
    0
    Oh, da's nou jammer :) En als ik nu zeg dat ik op die-en-die website zulke leuke dingetjes heb gezien, mag dat ook niet? ;) LINKS doet het overigens bij mij niet :rolleyes: Krijg een lege pagina te zien.

19. Linda76

Linda76 Actief lid

4 jun 2006
    377
    0
    0
    Nog even over de eisprong gesproken, ik denk dat ik die vandaag heb, dus zou mijn uitgerekende datum van de eisprong precies kloppen. Vorige maand viel me het ook al op dat ik rond de uitgerekende eisprongdatum dezelfde klachten heb als vlak voor mijn menstruatie, dus moeheid, vermoeide oogleden en pijn in mijn buik en onderrug. Je leert je lichaam wel goed kennen als je er zo mee bezig bent he :)

Vergroot je je kans op zwanger worden ook als je op de dag van je eisprong vaker dan één keer klust?

20. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Nope.. de kwaliteit van het zaad loopt namelijk erg terug.

Deel Deze Pagina