Bijeenkomst, jouw mening?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door justme1974, 1 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    Ik wil eens even peilen hier boe jullie denken over het volgende;

Voor de vakantie drie studiedagen gehad met zo'n 12 man ( volwassenen) in dezelfde ruimte. Grotendeels zittend ( denk dat de 1,5 mtr. Niet gehaald wordt)maar ook een deel waarin we staan en heen en weer lopen. Ik heb heel veel last van innerlijke onrust hierin. Ik doe wel mee, maar het voelt niet ok. Ik hou overal afstand, zie bijna niemand meer, ben veel thuis omdat sr weinig sociale alternatieven zijn. Dit voelt dan toch heel raar. Overal wordt gezegd " werk thuis". In mijn sector lukt dat niet ( middelbaar onderwijs), maar moet je dit soort dingen dan gewoon doen? Of minimaliseren? Ik weet het gewoon niet. Scholen gaan door, het lukt slecht om de afstand te bewaren en de hygiëne maatregelen kunnen amper gevolgd worden. Geen onwil denk ik, maar met zovelen op dezelfde plek. Hoe vaak grijp je niet per ongeluk een trapleuning vast, een deurklink etc.
    Ik vind ook dat het zoveel mogelijk door moet gaan en eenmaal er middenin maak je er het beste van en toch ben ik geneigd om te zeggen dat het eigenlijk niet slim is om de hele dag met die 12 man te zijn. Nogmaals; het is super leuk enzo, daar ligt het niet aan.
    Komende week nog twee van deze dagen.

Hoe staan jullie hierin? Ik ben zo in strijd met mijn gevoel en verstand. Het is zo dubbel.

2. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Bij ons op school (ook VO) zijn alle bijeenkomsten die niet lesgerelateerd zijn afgelast of ze gaan digitaal. Ik zou hier ook niet aan meedoen.
    Dus lesgeven prima maar bijeenkomsten enzo, niet doen. Zoiets kan prima digitaal, net als intervisie.

Youtan en Neuzeke vinden dit leuk.
  3. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.790
    18.973
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik zou bij je leidinggevende aangeven dat jij je hier niet prettig bij voelt en uitleggen waarom. En echt aangeven dat je hier liever niet bij aanwezig bent.

4. Roosje24

Roosje24 Fanatiek lid

21 jan 2012
    4.149
    154
    63
    Bij ons is de studiedag ook niet doorgegaan.. wij zijn met meer dan 30 personen dus dat was wel logisch..

5. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Wij hebben wel pas een bijeenkomst gehad op het werk van 1,5-2 uur met ruim 30 man, maar dat ging over het voortbestaan van onze werkplek. Te belangrijk om uit te stellen of om digitaal te doen. Nu hebben wij ruimte zat en zat iedereen, maar eigenlijk mogen dit soort bijeenkomsten nu niet binnen onze organisatie. Ik ben wel heel blij dat ze voor ons een uitzondering hebben gemaakt.

6. Mamavan2SE

Mamavan2SE Fanatiek lid

22 okt 2018
    4.210
    1.753
    113
    Vrouw
    Lastig

hier is binnenkort een studiedag van basisonderwijs. School heeft 2 locaties en heb als ouders gevraagd of ze per locatie dit willen doen. 2 locaties is nu doorn in het oog ( nieuwbouw is ws in mei klaar) maar juist nu mogen ze blij zijn met 2 locaties.

maar directeur vond dat niet nodig

nou als er op ene locatie corona is kan de andere locatie wel doorgaan toch???

7. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.006
    113
    Hier doen we ook de briefing van MT, met de kwartaalcijfers en corona tussenstand digitaal. Nu zijn wij een IT bedrijf en in die zin wel gewend aan beeldschermen zeg maar. Ook innovatie dagen (beetje te vergelijken met studiedagen van mn man) gaan digitaal. Gewoon open lijn en verschillende disicplines werken samen.

Maar ik zou ook niet happy zijn met een locatie fenomeen.

8. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.497
    4.335
    113
    Vrouw
    Onze studiedag ging deels digitaal, deels op school door. De groepen waren niet groter dan 8 en je kon zelf kiezen of je fysiek op school de cursussen wilde volgen of digitaal. De startopening was sowieso digitaal.
    Wij worden wel heel vrij in onze keuzes gelaten. Veel aanpassingen op onze werkplekken etc.

Neuzeke vindt dit leuk.
  9. Beukenhaag

Beukenhaag Fanatiek lid

17 mei 2020
    1.603
    1.732
    113
    Via de MR spelen? Is op onze school ook gedaan en studiedag is niet doorgegaan voor de leerkrachten.

10. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.085
    12.044
    113
    Ik zou mij er ook niet prettig bij voelen. Mijn man heeft woensdag zijn diploma uitreiking... vind ik nu ook niet heel handig, stuur dat papiertje op denk ik dan.

11. Anan

Anan Fanatiek lid

10 mei 2013
    3.016
    2.377
    113
    Bij ons zijn alle lokale bijeenkomsten gecancelled want zo min mogelijk bij elkaar. Maar op landelijk niveau gaat eea door onder de noemer operationeel noodzakelijk. Schiet mij maar lek. Sommigen zijn idd ook echt operationeel noodzakelijk maar een groot deel echt niet voor zover ik dat kan beoordelen. Bij ons zorgt dit iig voor de nodige discussies over het of niet laten doorgaan van bijeenkomsten.

12. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    Pff..het is dus echt verschillend overal. Volgens mij vind ik dat het meest lastig.

13. Mamavan2SE

Mamavan2SE Fanatiek lid

22 okt 2018
    4.210
    1.753
    113
    Vrouw
    Wij hebben zelf binnenkort online or dus dan nog es aankaarten en anders mailtje naar alle docenten....

14. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.204
    16.540
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hier is alles afgelast. Net voor de eerste lockdown in maart was ik begonnen met een cursus van het werk maar alles is tot nader order uitgesteld. Ik had anders zelf afgemeld temeer ik met allemaal mensen zit die ik niet ken.

Neuzeke vindt dit leuk.
  15. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    Ik vind het wel bijzonder dat het eigenlijk overal anders gaat.

16. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Hier mogen niet lesgebonden bijeenkomsten niet meer op school. We hebben wel een klein overleg gehad met 7 personen, maar de studiemiddag daarna was online. Teamoverleggen gaan ook allemaal online.

17. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.328
    10.294
    113
    Ik zou naar een cursus gaan van 1.5 uur. Ze hadden de ruimte maar ze vonden het niet prettig dus afgelast. Geen bijeenkomsten dus helaas pindakaas.

18. Maslov

Maslov Fanatiek lid

11 apr 2019
    1.226
    3.471
    113
    #18 Maslov, 4 nov 2020
    Laatst bewerkt: 4 nov 2020
    Ik coördineer opleidingen voor personeel in een grote organisatie en ik loop tegen zoveel gedoe op. Aan de ene kant zijn de opleidingen cruciaal voor een maatschappelijk primair proces, aan de andere kant vallen er dus personeelsleden en docenten uit door deze opleidingen doorgang te laten vinden, want ze besmetten elkaar. De helft van de docenten zit nu ziek thuis of is in afwachting van de testuitslag en bijna 60 studenten zijn in quarantaine gestuurd na besmettingen in 1 maand tijd.

Ik doe mijn best, maar het is geen doen. Dit voorjaar werd alles stilgelegd, in de zomer moest ik alle oude opleidingen herplannen en nieuwe opleidingen inplannen en nu ligt weer 90% van alles stil. Mijn wachtlijst wordt langer en langer terwijl er helemaal geen zicht is op wanneer we verder kunnen. Ondertussen raakt de werkvloer leeg, of staan er mensen op de vloer wiens inwerkperiode bijna eindigt en die niet de juiste papieren hebben kunnen halen in de daarvoor afgesproken tijd, wat behoorlijke gevolgen kan hebben.

Ik zou in deze tijd zelf niet deelnemen aan opleidingen, mocht ik een werknemer zijn. Maar dat mag ik mijn eigen organisatie niet zeggen natuurlijk, want ministers beslissen anders.

Zeker als je leraar bent zoals TS en deze opleiding helemaal niet essentieel is, moet je het gewoon niet doen. Zelfs als de tafels 1,5 meter uit elkaar staan, moet je niet met zijn allen in een lokaal willen zitten en dan in de pauze langs elkaar heen schuifelen op weg naar de koffie en de WC, waar je allemaal dezelfde spullen vastpakt enz. Dat is het gewoon niet waard. Stel het nog een paar maanden uit.

Deel Deze Pagina