Nog een peuter-eet-topic

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lumiere, 16 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Mijn zoon eet thuis bijna niets sinds een week. Daarvoor at hij alles dat los en vast zat(bij wijze van spreken), maar opeens haalt hij iedere hap uit zijn mond, smijt het op de grond of smeert er zijn stoel mee vol. Als hij ergens anders is dan eet hij zoals voorheen. Vanmiddag in een speeltuin, gisteren bij mijn moeder, maar thuis alleen jammeren tijdens het eten en uit zijn mond halen.

Hij krijgt geen koek of snoep tussendoor, alleen water, melk en soms diksap. Eerst weigerde hij alleen brood, maar toen ook fruit en nu ook warm eten. Ik bied hem hetzelfde aan als anders.

Het is een fase, hij test ons sowieso veel uit en is een echte peuter, incl driftbuien :p
    Hoelang duurt deze eten-smijtfase meestal? Hele vloer ligt vol restjes warm eten, brood, fruit enz.

2. Celika

Celika Fanatiek lid

15 jul 2013
    1.893
    381
    83
    Vrouw
    Dicht bij de zee
    Ik lees mee!
    Wij hebben dit ook al dik een week zelfs zijn lievelings eten wordt eruit gespuugd/gesmeten.
    Moet wel erbij zeggen dat er hier kiezen doorkomen maar bij een ander eet hij wel iets.

3. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Weet je zeker dat hij geen last heeft van zijn mondje? Ik herken dit gedrag van beiden dochters als ze aften of blaartjes of andere wondjes in hun mond hebben/hadden. Ze willen dan soms wel graag eten en nemen een hap, maar zodra ze voelde dat het pijn doet gaat de hap er weer uit. Dit is vaak met een week ofzo over.

4. Senna84

Senna84 Actief lid

11 jan 2012
    443
    0
    0
    Ik zal me er niet zo druk over maken!!!:):)

Onze dochter wil vanaf 7 maanden niks meer gevoerd krijgen dus vanaf 7 maanden eet ze alles zelf (ja alles ook spaghetti etc.) gewoon met der handen en dan in de mond. Ze liet zich wel voeren maar haalde vervolgens alles weer uit haar mond om het er zelf weer in te doen, had weinig nut.

Ze smeert dus ook heel veel gooit het weg en doet er van alles mee. Hoort bij het uitproberen. Na het avondeten is ze letterlijk te vies om aan te pakken :D

Ik heb daar nooit zo moeilijk over gedaan. Niet te dicht bij de muur ivm kunsttekeningen met voedsel aan de muur haha. En voor de rest moet ze maar kijken wat ze al dan niet eet. We merken dan ook dat ze vaak als ze overdag weinig heeft gegeten snachts een keer komt voor een papfles nou helemaal prima.

Zo hebben we nu wel min of meer een alles eter gecreƫerd, ze eet op burritos na tot nu toe alles:)

5. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Oei, hier een van bijna 15 maanden, eet ook alleen goed als hij het: 1.zelf mag doen en 2. Het lekker vindt.

We eten nu zoveel mogelijk dingen die in stukjes kunnen zodat hij met zijn handen kan eten. En geven dan eerst groente, en pas daarna vlees en aardappel enz. anders laat hij de groente liggen.

Op de opvang eet hij wel goed en bij oma ook :p

Deel Deze Pagina