waarom gebruik jij clomid?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door dds, 4 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Ik wil eerst mijn vraag uitleggen.....

In 2006 gestopt met de pil, geen menstruatie.
    Na een jaar wachten, huisarts ingeschakeld en doorverwezen naar gyn. Eerst clomid gekregen, hier reageerde ik niet op, dosering verhoogd, weer geen reactie.
    Toen naar fert. arts. Ik kreeg puregon en pregnyl, wel eisprong maar korte lf. (7/8 dagen) dus overgestapt naar menopur en pregnyl.
    Goede eisprong met goede lf. Hiervan zwanger geraakt, helaas ma. Een jaar later weer zwanger, helaas mk. 3 maanden later weer zwanger en een dochter gekregen:D

Na 7 maanden bv werd ik voor het EERST spontaan ongesteld. Ik heb een cyclus van 28/ 29 dagen maar mijn lf is aan de korte kant. (9/ 10 dagen).

We hopen op een 2e baby, maar ik zie het somber in......en wil eigenlijk niet de mmm weer in. Zou mijn lf verlengd kunnen worden met clomid?
    Deze pillen zorgen immers voor een "goede" eisprong dus ook genoeg hormonen voor een langere lf?

De stap naar de huisarts is mij (nu nog) te groot, maar ben wel nieuwsgierig waarom jij clomid gebruikt?

2. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Clomid zorgt doorgaans niet voor een langere luteale fase. Het bevordert de groei van een follikel. Als je een langere luteale fase wilt, moet je aanvullend progesteron gebruiken. Dit kan in de vorm van Pregnyl-injecties of vaginale bolletjes (Progestan/Utrogestan). Deze worden alleen voorgeschreven door de gyn.

Ik heb twee jaar Clomid gebruikt, omdat ik PCOS heb en niet vanzelf een eisprong krijg. Het sloeg bij mij heel wisselend aan, uiteindelijk ben ik er resistent voor geworden en zijn we overgestapt op Menopur- en Puregon-injecties. Doordat we ook een slechtere zaadkwaliteit hebben en een bevruchtingsprobleem, zijn we aangewezen op IVF-ICSI. Gelukkig heeft dat een prachtige dochter opgeleverd en hopelijk in de toekomst nog een broertje of zusje erbij.

Succes!

Deel Deze Pagina