Elke keer anders?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door MBongers, 2 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MBongers

MBongers Actief lid

4 aug 2010
    292
    0
    16
    Ha Meiden,

Ik hoop dat er meiden zijn die mee kunnen kletsen over mijn vraag. Weet iemand of het kan zijn dat je bij de ene zwangerschap of "bijna" zwangerschap andere symptonen heeft dan bij de andere? Dus of ze bij de eerste helemaal niets voelde aan hun buik en bij de tweede keer veel krampjes hadden? Ik heb namelijk zelf het gevoel dat ik een VMK heb gehad en merk dat ik nu heel erg aan het "voelen" ben aan mijn lijf of ik symptonen herken? En als het steekjes zijn denk ik al direct, oh nou het zal wel weer niet deze maand. Terwijl het misschien heel anders kan zijn. Snappen jullie wat ik bedoel? Ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft want ik word stiekem een beetje gek van mezelf......

Groetjes!

2. Madeliefje1987

Madeliefje1987 VIP lid

13 okt 2010
    6.203
    7
    38
    Zuid Holland
    Je lichaam kan je heel erg voor de gek houden en dan denk je dingen te voelen. En ik heb al vele verhalen gehoord dat elke zwangerschap anders voelt, ook vanaf het begin! Het kan, maar het hoeft niet! En dat letten op allerlei signalen...probeer het los te laten. (is moeilijk..ik moet mezelf ook inhouden) Wacht het rustig af...want die krampen kunnen ook bij een zwangerschap horen...veel succes!

3. MBongers

MBongers Actief lid

4 aug 2010
    292
    0
    16
    Hoi Madeliefje,
    Ja, precies! Het komt omdat ik nu elke keer kijk of ik me hetzelfde voel als toen ik de VMK had. Toen was het bijna raak zeg maar....en nu denk ik (omdat het anders is dan toen) dat het dus niet raak is...
    Maar het is idd lastig om het los te laten... Ik moet me er zelf ook vaak toe zetten om te denken, we wachten af.
    Hoe gaat het met jou?
    Groetjes!

4. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Deze zwangerschap is heel anders dan de vorige.

Ik had helemaal geen vermoeden dat ik zwanger was. Nergens last van! Alleen dat ik overtijd was, deed een alarmbelletje rinkelen. Dus 'voor de zekerheid' maar getest, nooit verwacht, maar positief!

De vorige keer had ik pijn in mijn tieten, nu niet.
    De vorige keer kon ik vanaf 6 wk geen brood of vlees meer zien of ruiken, wat was dat goor. Nu ben ik de hele dag met vlagen misselijk en heb ik af en toe echt zo'n vreetbui.

En bij deze heb ik giga pijn in mijn dijbeen/zijkant bil (geen idee hoe het daar heet) echt niet normaal.. Weet niet hoe ik moet zitten en liggen 's nachts :(

5. truelove4ever

truelove4ever Fanatiek lid

9 nov 2010
    2.441
    0
    0
    limburg
    bij mij waren me zwangerschappen(4x) ook heel verschillend

bij me oudste voelde ik me kiplekker tot aan 23 weken zwangerschap
    1 dagje misselijk wel al snel bandenpijn
    na 23 weken vroege weeen,bleek achteraf na de geboorte dat me zoontje van een tweeling was (hmmz hebben ze niet gezien op de 12 weken echo vreemd),na bevalling bleek er nog een placenta aan me zoontje zijn placenta vast te zitten ter grootte van een vuist...

bij me jongste heb ik vanaf begin tot ong 12 weken op soepstengels en opkikkertje "geleefd"....hield niks binnen...verder super top zwangerschap gehad(tot 42 weken)alleen ook veel banden pijn en vanaf halverwege de zw.schap uitval ik linkerbeen en laatste weken af en toe een heel rare waas voor me ogen als er ijsvlokjes op me netvlies zaten die zich langzaam uitbreidden heel raar en eng(ben ervoor bij neuroloog geweest,maar die kon niks vinden)

bij 3de zw.schap (niet goed afgelopen) voelde ik me goed (heeft maar 5 weken geduurd:()geen bandenpijn

bij 4de zw.schap was ik wel misselijk maar meer in de avond pas (heeft 10 weken geduurd)geen bandenpijn

wel had ik bij alle zw.schappen al snel het gevoel dat er een bol in me buik zat

bij alle zwangerschap ging ik kokhalzen van koffie of alleen al de geur ervan.....vond het echt vies
    ook merkte ik dat ik sneller dingen rook..geurtjes
    had ook gelijk vollere borsten alle keren

dat was het zo'n beetje;)

6. Madeliefje1987

Madeliefje1987 VIP lid

13 okt 2010
    6.203
    7
    38
    Zuid Holland
    @ Bongers met mij gaat het goed,ik moet de eisprong nog krijgen, dus zit nog niet in de spannende wachtfase...en als ik de verhalen hierboven lees, geeft dat heel duidelijk aan dat elke zwangerschap anders is!

7. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Ik dacht echt dat ik ongesteld ging worden, dezelfde krampen en noem maar op maar ik bleek toch zwanger :)

Skatje: Kan zijn dat je last hebt van ischias. Ik had dat ook heel snel in mijn zwangerschap, bij 8 weken, en dat kan heel vervelend worden.

8. Zia86

Zia86 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.220
    1
    38
    Met me eerste zwangerschap voelde ik me ook anders...kreeg 3 dagen na ei pijnlijke borsten/tepels en had het gevoel van ongi worden..en was heel erg moe vanaf me nod.dit werd na 6,5 week een mk

Met me 2e zwangerschap kreeg ik na me NOD last van me tepels en een week later last van me borsten had veel steken links in me lies, had elke avond gloeiende wangen! Moeheid kwam pas met 6 weken en had een goed gevoel dat het wel goed zat dit keer! En ja met 40.4 weken werd onze geweldige zoon geboren!

Dus ik heb al vroeg in de zwangerschap verschil gemerkt! Succes!

9. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    oeh ik hoop t niet :(

10. MBongers

MBongers Actief lid

4 aug 2010
    292
    0
    16
    Hoi allemaail!

Sorry voor mijn late reactie! Druk op het werk....scheelt dan heb ik ook geen tijd om over mijn symptomen na te denken.

Fijn om te horen dat het bij iedereen anders voelde ook met helaas MK en zwangerschappen. Dat houdt dat ik er gewoon niets over kan zeggen tot ik ongi wordt of een positieve test in handen heb.

Mijn kwaaltjes nu zijn:gevoelige tepels, af en toe steekjes, soms voelt het een beetje branderig (als jullie snappen wat ik bedoel)
    Herkend iemand dit? Ik voel wel van alles, ook als ik geen steekjes heb voel ik iets in mij buik. Maar dit is ook weer niet anders dan de vorige maanden, tenminste dat denk ik. Pfffff erg vervelend om jezelf zo gek te maken. Want we weten allemaal stiekem dat we er niets van kunnen zeggen.

Hoop dat iemand miijn "symptomen" herkend.

Groetjes!

11. faye24

faye24 Bekend lid

5 jan 2009
    781
    0
    0
    hey Mbongers zie dat je op de wachtbank zit,spannend meid,mijn ongie bleef heel lang uit vorige keer,uiteindelijk toch gekomen.Probeer je in de gaten te houden en duim voor je!

Deel Deze Pagina