voorkolven of niet

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door lovelymom, 1 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

30 nov 2011
    3.798
    0
    0
    heey meiden
    volgende week maandag hopen ze me gaan in te leiden
    nou was het zo bij me zoon dat hij rand prematuur was en hij zo snel moe was dat hij aan de borst in slaap viel
    ik wil eigenlijk voor komen dat deze baby aan de kunstvoeding moet
    kan je al voorkolven ??
    zodat ik al een voorraadje kan opbouwen en als ik moet bijvoeden dat dit ook met bv zal zijn ?

2. Heart

Heart Fanatiek lid

28 jan 2008
    1.572
    0
    0
    Limburg
    Ja, dat kan en raden (veel) lactatiekundige ook aan. Ik verwacht een zware baby en ben er ook mee bezig.

Je kunt het beste met de hand kolven, in een kolf gaan veel waardevolle druppeltjes snel verloren! Misschien even contact opnemen met een LK, je bent denk ik wat laat om een voorraadje aan te leggen al..maar proberen kan nooit kwaad :)

3. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

30 nov 2011
    3.798
    0
    0
    boel je een hand kolf ?
    heb namelijk alleen een electrische
    maar als ik met me blote hand moet kolven komt er bijna niet ja als ik onder de douche sta hahaha

4. Heart

Heart Fanatiek lid

28 jan 2008
    1.572
    0
    0
    Limburg
    Ik bedoel zelf met de had ja haha:D maar met een elektrische kolf kun je t natuurlijk ook doen als er wat komt! Met elektrische kolf komen er bij mij juist alleen druppeltjes en met de hand veel meer:D

5. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

30 nov 2011
    3.798
    0
    0
    heb gisteravond 10cc gekolfd ! vanochtend bijna niks maar we gaan stug door !! ik heb nog een week :p

6. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Hier geen ervaring met vooraf kolven maar wij hebben ons meisje ook bij moeten voeden, meisje was maar 2480gr en had moeite om temp goed te houden (35gr bij geboorte). Dat was de eerste dgn idd kv wat me ook niet echt lekker zat.
    Ze moest telkens 10 cc krijgen maar dat heeft ze maar 2 keer helemaal genomen. Ze kreeg overigens eerst de borst! Op de 2 hebben we al bv als bijvoeding gegeven, kreeg dat toen vrij gemakkelijk gekolfd ivm stuwing!als je nog een week hebt, als het niet eerder komt, en je zou iedere dag 10 kolven dan heb je toch al een redelijke voorraad lijkt me. Helemaal voorde eerste dgn. Gewoon ook niet te veel opwarmen, begin met 5cc ipv 10 dan kun je later altijd nog meer bijmaken! Het zo maar weggooien is eeuwig zonde!

Deel Deze Pagina