Leuk om de reacties te lezen dames! @ Tara, hier idd ook vragen wanneer ik ga stoppen. @ Vagans, wat grappig dat je dochter zelf aan het afbouwen is! @ Miis, dat hele close gevoel is idd erg fijn! @ Andrea, wat fijn dat je man zo achter je staat, en dat het toch gelukt is! Kan me voorstellen dat het dan elke keer weer genieten is! @ Azucena, pittig hoor, fulltime kolven! Hier heb ik dat 2 weken gedaan. Maar ik ging al snel over op kolven uit noodzaak. DWZ dus als je op knappen staat kolven, bij mij ongeveer 3 keer per dag. Lukt het ook niet met tepelhoedje? @ Ukkie, ik heb niet het idee dat ik 'troostslokjes' geef. Hoe herken je dat dan? @ Jamietje, fijn dat het toch nog goed gekomen is! Tandem voeden, hihi kan dat, twee kindjes aan elke kant 1? Dan liggen ze zeker wel op elkaar ofzo @ Mamavan3bengels, waarom was het na 8 maanden klaar? Stopte je productie of gaf de kleine aan dat ie niet meer wilde? @ Eefje, ligt hij dan bij je in bed? @ Pickle fijn dat het zo goed gaat! @ JuJu, gefeliciteerd met je dochter! Hopelijk kan je nu weer lange tijd voeden! 18 maanden is best een tijd hihi @ Saar, fijn dat het zo genieten is! @ Muis, fijn dat de BV toch op gang gekomen is! Wel lastig dat ze geen flesje accepteert. Misschien helpt het als je er niet bij bent en iemand anders hem geeft? Ze moet het toch gaan leren, aangezien je weer gaat werken straks.. Vandaag heb ik 60 ml meer gekolfd dan ze uit de fles gedronken heeft. Best wat dus!
@ sammie1; bij de oudste 2 was het zo dat ze zelf niet meer wilde, bij de derde was het zo, dat ik op controle kwam op het CB, en bleek dat meneer veel was afgevallen. Dus de productie was niks meer.
Omdat ik geen enkele reden zie om het niet te doen,ik vind het heel natuurlijk en een logisch vervolg op de zwangerschap Eigenlijk zijn er tig redenen om het te geven,het tevreden koppie van m`n mannetje na een slokje is mss nog wel de grootste reden.
Tepelhoedje pakt hij wel, maar hij krijgt dan niet genoeg melk uit de borst. Zit dan op max 60cc in een half uur, nu is het 120cc in 20 minuten . Ik hoef hem ook niet meer live aan de borst, heb me erbij neergelegd dat dat niet meer gaat gebeuren. Geeft een hoop rust.
Er zijn zooooo veel redenen waarom ik borstvoeding geef : 1. omdat ik van mening ben dat het de enige echte natuurlijke voeding voor een baby is en omdat de natuur het zo bedoeld heeft. 2. omdat het enige logische vervolg op de zwangerschap is. 3.omdat het zo heerlijk is om te doen... Ik geniet echt van ieder voedingsmomentje als mijn kleine meid heerlijk ontspannen en tevreden haar buikje vol drinkt. 4. omdat het zo ontzettend makkelijk is, als ik nu besluit om weg te gaan zit ik over 5 minuten met kind en al in de auto. Geen gedoe met hoeveel poeder waar ga ik de fles opwarmen etc. 5. omdat ik flesvoeding eigenlijk gewoon een smerig chemisch goedje vind en ik er echt niet aan moet denken om mijn kind dat te geven... (eigenlijk vind ik fleskindjes dan ook heel zielig ) 6. omdat mijn dochter er zo goed op groeit (met 9 mnd 11,5 kg ) en juist omdat ze aan de zware kant is wil ik zo lang mogelijk bv geven omdat dat de kans op overgewicht op latere leeftijd aanzienlijk verminderd. 7. omdat de nachtvoedingen zo heerlijk makkelijk zijn. Dochterlief begint in dr eigen bed, wordt rond een uur of 2 wakker en komt lekker tussenin drinken waarna we samen weer in slaap vallen. Als ze nog een keer wakker wordt zoekt ze vaak zelf al de borst en slapen we heel snel weer verder. Heerlijk! 8. omdat ik er gewoon nog niet aan moet denken om te stoppen. Bij de gedachte alleen al springen de tranen al in mijn ogen, ik ga het zo enorm missen! 9. omdat ik haar op deze manier niet alleen van voedingsstoffen voorzie maar ook help een goed, sterk en gezond imuunsysteem aan te leggen. 10. omdat ik haar het allerbeste van de hele wereld gun en om mee te beginnen is dat haar zo lang mogelijk borstvoeding geven. Dat zijn er wel genoeg toch Ik ben voorlopig nog niet van plan om te stoppen, ik denk dat ik het aan dochterlief overlaat wanneer zij er klaar mee is. Vanaf de eerste minuut ging het hier perfect. 20 minuutjes na haar geboorte dronk ze haar eerste slokjes en kwam de melk letterlijk haar neus uit . De melk liep met stralen langs mijn borsten! De vk wist niet wat ze zag haha! Alleen de tweede dag, toen ik bijna 24 uur als speen gefungeerd had, had ik pijnlijke tepels en we hebben 2x spruw gehad maar daar heb ik ook nagenoeg geen last van gehad. Ze heeft amper last van krampjes gehad en altijd goede ontlasting. Ik kolf 3 dagen in de week 1 a 2 keer per dag en hier ben ik echt wel klaar mee, maar ik ben veel te bang dat mijn productie het nog niet houd dus ik ga gewoon door! Scheelt ook dat ik kolfrecht heb tot ze 1 jaar oud is en ik een goede kolfruimte tot mijn beschikking heb op mijn werk. Gelukkig drinkt ze de fles ook goed, maar toch wil ze als ze een dag bij de opvang of oma is geweest toch maar al te graag nog even een slokje bij mama
Dit is mijn derde kindje en ik ging er vrij sceptisch in.De vorige 2 keren liepen uit op niets maar ik wilde het nog een kans geven.Ging eigenlijk direct heel goed.Ik wil voeden tot 6 mnd en dan afbouwen.Ik ga weer aan het werk en kolven ed op het werk heb ik geen zin in en ze heeft de beste basis meegekregen die er is.
Omdat het op zoveel punten het beste is wat je kan geven. Ik wil zeker een jaar voeden, daarna zien we wel weer verder hoe we doorgaan.
Wat veel anderen hier zeggen, omdat het zo natuurlijk is en een logisch vervolg op de zwangerschap. Ze krijgt precies wat ze nodig heeft, het is intiem en ik merk dat ze het er goed op doet. De eerste 3 maanden waren best zwaar (dochter kon moeilijk de borst pakken, ik had enorme productie, etc), maar daarna liep het als een trein. En het loopt nog altijd goed, ze drinkt minstens 8 keer per etmaal (waaronder 1 of 2 nachtvoedingen). Ik krijg ook regelmatig de vraag: tot hoelang, en dan zeg ik: totdat zij er genoeg van heeft!
Ik ben destijds begonnen met BV omdat dit mij de beste voeding leek voor mijn baby, en omdat ik het in elk geval geprobeerd wilde hebben. In eerste instantie met het idee: eerst maar eens kijken of het gaat lukken. Toen: op naar de 3 maanden, en kijken of het ook nog wil als ik weer aan het werk ga. Toen: zou toch mooi zijn als ik de 6 mnd vol kan maken. Uiteindelijk heeft zoonlief zijn laatste keer BV gehad, een paar dagen voor zijn eerste verjaardag. Bij jongste ben ik eraan begonnen omdat ik het heel graag weer wilde doen, het was me de eerste keer zó goed bevallen. En zij heeft 11 mnd BV gehad. Overigens heeft oudste helaas toch astma, en verscheidene allergieën. Ik kon niet tegen zijn genetische aanleg op... Maar dat maakt voor mij niks uit; ik sta 100% achter m'n keuze om BV te geven. Ik vond het gewoon heel erg fijn om te doen (nadat we de opstart door waren, die eerste paar weken waren behoorlijk zwaar).
@ sammie bijvoorbeeld bij prikjes of gisteren toen haar tuigje weedas gemeten was ze toch wel redelijk overstuur. Dan drinkt ze even twee minuten en is t weer goed. Dus niet een volledige voeding.
Hier helaas ondanks bv ook astma en allergieen bij de oudste (de middelste was met 4 jaar over z`n allergieen heen).. Maar ik denk altijd maar dat het vast nog veel erger was geweest zonder de bv.
Ik weet niet of het dan erger zou zijn geweest; maar ik weet wel zeker dat ik alles heb geprobeerd om het te voorkomen - met de kennis van dat moment.
Haha dank je. Was 9 maanden volledig, toen alleen nog de ochtendvoeding gecombineerd met KV en later koe/geiten zuivel. Dus het klinkt stoerder dan het was hoor Fijn dat het kolven zo goed gaat!
ik wilde bij de eerste heel graag borstvoeding geven omdat ik mijn baby het beste wilde geven wat ik heb/had! het ging als een trein en met ruim 16 maanden gaan afbouwen en stoppen omdat we graag een 2e wilden.. (ik werd maar niet ongesteld). als het aan haar had gelegen had ze nu nog gelurkt nu lekker mijn 2e dochter aan het voeden alweer 13 maanden bijna.. ga nog even lekker door!
Om alle redenen die hier al genoemd zijn, het is nu eenmaal het beste voor je kindje! Maar ook nog eens extra omdat ik zelf een chronische darmziekte heb en als ik minimaal een jaar bv geef hebben mijn kinderen minder kans om dit later ook te ontwikkelen. Bij mijn zoontje ging de bv rampzalig, moest bijkolven om op te starten, hij hapte niet goed aan dus moest in het begin een tepelhoedje gebruiken. Na 6 weken waarin wij dachten dat hij erg veel last van krampjes had, bleek dat ik te weinig productie had. Toen na een hoop gedoe en dingen proberen (domperidon, neusspray etc) toch maar fulltime gaan kolven, dit heb ik volgehouden totdat hij 1 jaar werd. Nu bij mijn dochtertje loopt de bv lettelijk als een tiet, heerlijk genieten dus!
Bij de eerste wou ik in eerste instantie kv geven en leek bv mij helemaal niets, maar naarmate de zwangerschap volgde kreeg ik meer interresse in bv. Denk dat mijn lichaam mij zei van ik maak de melk en je gebruikt het maar, haha. Toen ze geboren was had ik zoiets van ik probeer het gewoon (wel naar voorlichting geweest) en het liep gelijk super. Hapte gelijk goed, geen stuwing alleen een paar kloofjes. Vond het veel specialer als dat ik ooit had durven dromen. Uiteindelijk 15 maanden volgehouden met het eerste halfjaar volledig (daarna was ik het kolven op het werk zat). Bij de 2e was het voor mij vanzelfsprekend en ging ik er gewoon voor en ik voed nu nog 1 keer per dag. Bij haar ging het op begin zelfs veel te hard, ze kreeg zoveel. Van een kant vind ik het haast genoeg maar van de andere kant is het ook nog een mooi moment op de dag. Als er een 3e ooit zal komen dan weet ik heel zeker dat die ook bv zal krijgen. Nog een mooi meegenomen pluspunt is dat je een hoop kosten bespaard tov kv want dat kost toch de nodige euro's per pak.
Ik wilde het gaan geven omdat ik het erbij vond horen, ik had me er nog niet in verdiept toen ik veel te vroeg beviel dus aan de kolf gaan hangen en dat ging hartstikke goed, Simone is later aan de borst gaan drinken en omdat het allemaal van een leien dakje bleef gaan 15 maanden gevoed. Nu met de 2e was het niet meer dan logisch om hetzelfde te doen. Toevallig kwam ik in precies dezelfde situatie terecht, dus ik ben weer begonnen met kolven en Jasper drinkt ook al prima zelf aan de borst dus ik zie me in ieder geval het jaar wel weer volmaken. Ik ben geen tegenstander van kv, beide kinderen hebben vlak na de geboorte kv gehad omdat ze het gewoon nodig hadden, ik was met Simone na 11 maanden klaar met die kolf en toen zijn we live bv met opvolgmelk gaan combineren. En ik geniet van elk moment dat hij bij me drinkt, het is zo'n bijzondere ervaring!
Ik ga weer bv geven. Met de 1e 2 ook gedaan. Waarom? Omdat ik geen reden zie om het niet te doen Het is het beste voor je kind en het meest natuurlijk, en ik kan het gewoon doen, dus doe ik het!