Laat hij deze vervallen?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Mykelti, 30 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Mijn zoontje zit ongeveer op onderstaand schema op de dagen dat hij naar KDV/opa en oma gaat:

BV
    ontbijt: doorgaans 1/2 tot 1 boterham met wat boter + ev water
    tussendoor: fruit + 50 cc BV + ev water
    lunch: 1/2 tot 1 boterham met wat boter + 100 cc BV + ev water
    tussendoor: fruit en een uur later 150 cc BV
    avondeten: standaard groente en wat erbij + BV + ev water
    BV
    en in de nacht ook nog zo'n 2x

De laatste week wil hij de middagmelk van 150 cc niet meer. Hij drinkt dan helemaal niet of maar een heel klein beetje. Ik heb al geprobeerd eerst de melk te laten geven en daarna fruit, maar hij drinkt dan geen melk, maar wil wel fruit.
    Kan ik er nu vanuit gaan dat hij deze voeding wil laten vervallen?

Hij is sowieso erg standvastig op het gebied van wel/geen BV willen. Soms wil hij absoluut niet aan de borst of uit de fles, maar wel water of thee. ;)

2. Mirri

Mirri Fanatiek lid

25 sep 2009
    4.551
    1
    38
    N.Holland
    Hihi, hier ook toevallig de laatste dagen zonder t slokje aan t eind van de middag.
    Als ze laat wakker is krijgt ze eerst fruit en dan is t al snel etenstijd en na t eten een grote slok voor t slapen gaan.
    Ik voed op verzoek dus laat t maar zo ;)

3. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Ik ook op verzoek, maar voor het KDV was het handig wel enigszins een schema te hebben. Doet Hugo het ook wel goed op. Ben hier wel pas mee begonnen toen hij vast hap ging krijgen.
    Sowieso geeft hij erg slecht aan als hij wil, alleen maar wanneer hij niet wil, zeg maar. :D

Grappig dat Eva het ook niet meer wil. :)

Ben nu ook aan het afbouwen met kolven op mijn werk, want kan nog maar een paar weekjes kolven. Tijdens de lunch kolven wordt wel erg krap, dan kan ik niet meer eten, dus doe dat alleen bij grote nood. Heb weinig stuwing, dus ga vanaf komende week de laatste kolfbeurt afbouwen en die week erna die van tussen de middag. Hopelijk is mijn productie stabiel genoeg.

4. Noeska

Noeska Fanatiek lid

22 jan 2007
    1.225
    0
    0
    Hier eigenlijk hetzelfde

op de opvang of bij oma kreeg ze eigenlijk nog 2 flessen, rond 11 uur 150-160 en rond 16 uur 150-160. De laatste tijd was ze bij die laatste fles na 90-100 echt wel klaar. Nu hebben we allebei de flessen verkleind naar 100-120 en dat gaat eigenlijk wel goed. Als we gewoon samen thuis zijn vraagt ze eigenlijk ook niet zo snel meer om een voeding, maar als ik haar dan aanleg omdat ik enorme plofborsten heb drinkt ze wel heel gulzig, dus ik weet nog even niet zo goed wat ik daarmee moet..... Ik heb wel de mazzel dat ik tot ze een jaar is kolfrecht heb, maar ik ben sinds deze week naar 1 keer kolven op het werk gegaan omdat ik met gemak 250-300 cc per kolfbeurt kolf en dat drinkt ze dus nieteens meer op een dag.

5. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Hier gaat ze niet naar de opvang oid (ben tbm) maar hier heeft dochterlief ook een voeding laten vallen. Dan wel de voeding van 18.30 maar goed misschien is dit wel de periode van een voeding laten vallen?

6. eefje85

eefje85 Bekend lid

28 dec 2009
    592
    4
    18
    Ja, dat herken ik heel erg hier.... Tot voorkort dronk mijn zoontje rond 15.30 ook nog een voeding, maar steeds vaker heeft hij daar geen zin in. Op werkdagen kolf ik rond die tijd al niet meer, op de creche krijgt hij gewoon een beetje water met een tussendoortje. Thuis probeer ik het wel rond die tijd, als hij drinkt is dat fijn en zo niet dan geef ik hem wat kruidenthee met een beetje melk.

Zoontje is hier ook heel stellig: als hij geen trek heeft, hoef ik echt niet te proberen. En hij maakt ook zeer duidelijk onderscheid tussen melk-trek en vaste voeding-trek.

Nu zitten we hier dus op zo'n 4 a 5 voedingen per etmaal... Lijkt me wel prima voor een baby van 9 maanden.

7. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Nou de laatste 2 dagen is het bal hier in huis...huilen, piepen, ik wil dit-oh toch niet en mamahonger. Hij eet slecht vaste voeding nu, dus hou de extra melk er lekker in. Sowieso leg ik hem vaker aan als ik vrij ben, iig voor ieder slaapje. Het lijkt wel de 8 maanden sprong...lekker hoor. ;):D

@Eefje: idd duidelijk verschil tussen vast hap honger en melk trek. Grappig! :)

Deel Deze Pagina