beugel nodig, verzekering aanpassen

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door giebel, 28 dec 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. giebel

giebel Fanatiek lid

26 aug 2011
    2.565
    601
    113
    Dag, onze dochter wordt in maart 9 maar is vroeg met wisselen. De tandarts schat dat ze in 2022 aan de beugel kan beginnen. Die moet er zeker komen. Ze moet eerst een beugel om de kaakstand te corrigeren en dan waarschijnlijk een plaatjesbeugel. Ik weet er alles van, heb het zelf ook gehad van mijn 12e tot mijn 18e.

Nu moeten we kijken wat we willen met de verzekering, ivm wachtjaar. Ze staat bij de 'verkeerde ouder' op. Dat wil zeggen, ze staat op bij mijn man, die laag verzekerd is in de tandarts verzekering. Bij Menzis. Ik ben zelf wel aanvullend verzekerd, maar mijn zoon staat bij mij op. Ik ga morgen vragen of ze bij mij op kan (geen idee of dat zo makkelijk kan en mag hoor).

Maar ze zeggen altijd, dat je goed moet kijken waar je je verzekerd. Ik wordt echter niet veel wijzer. Bij die zorgvergelijkingen, kom ik er niet uit.
    Ik ga morgen bellen met een orthodontist of ze ongeveer kunnen vertellen wat zoiets gaat kosten. Maar geen idee of ze dat zo even kunnen zeggen. Vooral omdat het gaat om een kind dat pas over 1,5 jaar een beugel moet. Ik begrijp alleen dat ze precies dezelfde ''afwijking'' heeft als ik. De kaken staan niet goed en te weinig ruimte...

Iemand die tips voor me heeft? Ik ga dus sowieso een aantal telefoontjes plegen morgen, maar wie tips heeft, graag!

Deel Deze Pagina